Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:52:39 GMT

شادی کرمانشاهی‌ها با بازی دا در جوانرود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۲۸۲۴

شادی کرمانشاهی‌ها با بازی دا در جوانرود

جشنواره استانی بومی محلی "دا" با حضور مسئولین استانی در روستای شروینه شهرستان جوانرود برگزار شد.

بهرام بهروش، رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان کرمانشاه، امروز(ششم اردیبهشت) در حاشیه  برپایی این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد بومی محلی در استان از ابتدای امسال، اظهار کرد: جشنواره بزرگ بومی محلی "دا" در روستای شروینه دهمین جشنواره بومی محلی استان در سالجاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در این جشنواره چهار بازی بومی و محلی شامل سرگیجان، هیتاس، طناب کشی و قلان در دو بخش مردان و بانوان برگزار شد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین بیش از 9 غرفه صنایع دستی، لباس های بومی، آش، کلوچه و نان محلی در این جشنواره برپا شده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه این جشنواره در راستای احترام به جایگاه والای مادر تحت عنوان "دا" نام گذاری شده، یکی از بانوان کهنسال روستای شروینه اجرای نوای لالایی را اجرا کرد.

بهروش اجرای مراسم آئینی، موسیقی سنتی و هلپرکی را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد.

وی گفت: از چهار استان ایلام، همدان، لرستان و مرکزی برای حضور در این جشنواره دعوت شده بود، اما متاسفانه به این جشنواره نرسیدند. بیش از 3000 نفر از مردم بومی شهرستان و گردشگران در این جشنواره شرکت کردند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیغام هافبک پرسپولیس با شادی گل دردناک

به گزارش "ورزش سه"، علیرغم انتقاداتی که به اوسمار ویرا در خصوص تعویض‌هایش در دیدار با آلومینیوم اراک که با حذف پرسپولیس در جام حذفی همراه بود، شاید بتوان گفت یکی از نکات روشن این بازی حضور سینا اسدبیگی بود.

هافبک دفاعی گلزن پرسپولیس در این بازی که در این فصل روزهای تلخی را بابت نیمکت نشینی‌های پیاپی دنبال می‌کند، برخلاف فصل گذشته اکنون تنها دو بازی در لیگ شانس حضور ثابت در ترکیب اصلی را داشته است. او در جام حذفی و برابر نفت و گاز گچساران که با برتری و صعود سرخپوشان نیز همراه بود، دیگر بازی فیکس خود را در این فصل پشت سر گذاشت.

اوسمار ویرا سرمربی برزیلی پرسپولیس در بازی مقابل آلومینیوم اراک و در اوایل نیمه دوم تصمیم به تعویض سینا اسدبیگی گرفت و این بازیکن با نمایش خود، آمادگی‌اش را به رخ کشید. سینا اسدبیگی علاوه بر گلی که در این بازی برای سرخ‌ها به ثمر رساند، یک پاس گل نیز برای عیسی آل کثیر مهیا کرد تا حضوری تاثیرگذار برابر آلومینیوم به نام خود کند. اسدبیگی در ضربات پنالتی نیز موفق عمل کرد و با اعتمادبنفس بالا موفق به باز کردن دروازه احمد گوهری شد.

سینا اسدبیگی اما بعد از گلی که از راه دور برابر آلومینیوم به ثمر رساند، حرکت عجیبی را شکل داد. او لنگان لنگان به سمت نیمکت پرسپولیس رفت و شادی خود را با آنها تقسیم کرد. شوت سنگین و با زاویه مناسب این هافبک دفاعی که فصل گذشته نیز گلی زیبا در ترکیب پرسپولیس مقابل گل گهر سیرجان به ثمر رسانده بود، شادی گل خود را با اشاره به شوتی سنگین که باعث گرفتگی عضله‌اش شده به حالت لنگان لنگان به نمایش گذاشت!

ویدئو: 331102

هافبک دفاعی پرسپولیس که در این فصل فرصت چندانی برای خودنمایی به دست نیاورده، اکنون امیدوار است در هفته‌های کوتاه باقیمانده تا پایان فصل شانس بیشتری از سوی اوسمار کسب کرده و باید دید مقابل سپاهان در جدال حساسی که در آزادی پیش رو دارند، قادر خواهد بود به واسطه نمایشی که به جا گذاشته، اوسمار را وادار به حضورش در ترکیب اصلی کند یا خیر.

دیگر خبرها

  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • بازی، شادی، تماشا در تمرین پرسپولیس
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • پیغام هافبک پرسپولیس با شادی گل دردناک
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • شادی گل جنجالی جلوی چشم انزلی‌چی‌ها(عکس)