Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@18:20:32 GMT

مدیران پروازی در بدنه مدیریتی استان همدان جایگاهی ندارند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۲۸۴۴

مدیران پروازی در بدنه مدیریتی استان همدان جایگاهی ندارند

نهاوند- معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: مدیران پروازی در بدنه مدیریتی استان همدان جایگاهی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر سعید شاهرخی ظهر پنجشنبه در آیین معارفه فرماندار شهرستان نهاوند بابیان اینکه بنده بخش عمده‌ای از خدمت خود را در شهرستان نهاوند در کسوت فرمانداری سپری کرده‌ام، گفت: مردم نهاوند ریشه در تاریخ، تدین و انقلابیگری دارند و شایسته هرگونه خدمت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه امیدوارم در مسئولیت استانی بتوانم نگاه ویژه‌ای به شهرستان نهاوند داشته باشم تا محبت و همراهی مردم عزیز نهاوند را جبران کنم، به بیانات بنیان‌گذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران را وحدت کلمه عنوان کردند همچنان که مقام معظم رهبری نیز بر این مهم توجه و تأکید ویژه دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بابیان اینکه شعار اعتدال درراستای نزدیک کردن همه دل‌ها برای خدمت به مردم است، افزود: امروز در استان همدان و در مجموعه مدیریتی استان که شامل شهرستان‌ها نیز می‌شود با توجه با شواهد و قرائنی که از سوی مسئولین کشوری بیان می‌شود این همدلی و همراهی وجود دارد.

وی بابیان اینکه همدلی و همراهی مردم و مسئولین زمینه‌ساز توسعه اقتصادی در استان همدان است، گفت: خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی انجام‌شده که در شورای اداری که با حضور استاندار برگزار می‌شود به آن خواهیم پرداخت.

سیاست کلی مجموعه مدیریتی استان در شهرستان‌ها اجرایی شود

شاهرخی با اشاره به اینکه نمایندگان استان همدان در مجلس در قالب مجمع نمایندگان به همراه استاندار به دنبال تعالی و توسعه استان هستند، عنوان کرد: در این راستا مجموعه مدیریت استان از اقداماتی که منجر به توسعه استان ولو ایجاد یک فرصت شغلی می‌شود حمایت می‌کند و در برابر افرادی که به دنبال مباحث بیهوده هستند می‌ایستد.

وی ادامه داد: در استان یار و یاور ما دادگستری، اطلاعات، سپاه و نیروی انتظامی است و انتظار می‌رود که سیاست کلی استان نیز در همه زمینه‌ها در شهرستان‌ها اجرایی شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان امن‌ترین استان کشور است، گفت: اگر بنا باشد مشکل اقتصادی و معیشت مردم حل شود ابتدا باید امنیت در جامعه در همه ابعاد وجود داشته باشد تا سرمایه‌گذاران به استان همدان ورود پیدا کنند.

وی بابیان اینکه استان همدان مقام نخست رشد سرمایه‌گذاری در کشور را دارا است، گفت: همدان دارای پتانسیل عظیمی همچون صنعت گردشگری است که به زودی نیز اقدامات خوبی همچون حضور نمایندگان ۳۴ کشور آسیایی همدان صورت خواهد گرفت.

شاهرخی با تأکید بر اینکه هماهنگی این برنامه با نشستن و دست روی دست گذاشتن انجام‌نشده است، گفت: در حال حاضر بخش خصوصی و اتاق بازرگانی گروه‌های سرمایه‌گذاری تشکیل دادند تا در خلال برگزاری این برنامه‌ها به‌صورت هدفمند از فرصت به وجود آمده استفاده کافی را در راستای رونق اقتصادی استان ببرند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی برافزایش روحیه امید و نشاط در مردم، گفت: زمینه‌ساز رفع عقب‌ماندگی و بهبود معیشت مردم جذب سرمایه‌گذاران خارجی است که امیدواریم محقق شود.

معرفی ۴ فرماندار جدید علاوه بر فرماندار نهاوند و اسدآباد طی روزهای آینده

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان بابیان اینکه نهاوندی ها بیش از شهرستان‌های دیگر به تغییر و تحولات مسئولان در شهرستان حساس هستند، گفت: هدف اصلی ما از جابجایی‌ها و معرفی فرمانداران و مدیران جدید چینش تیم عملیاتی و قوی جهت پیشبرد اهداف دولت در راستای ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری و غیره است.

وی با اشاره به اینکه ملاک ما در انتخاب مسئولین و مدیران دولتی توانمندی، تخصص و تعهد است، عنوان کرد: افرادی باید مسئولیت داشته باشند که به رای مردم و دولت اعتقاد داشته باشند و شعارهای دولت را هدف راه خود قرار دهند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه مدیرانی که شاخص‌های دولت تدبیر را نداشته باشند کنار می‌گذاریم، افزود: نباید افراد و اشخاص و غیره برای ما تعیین و تکلیف کنند چراکه اگر به این صورت باشد دیگر نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.

وی گفت: هرزمانی احساس کنیم مدیران شاخص‌های دولت تدبیر و امید را نداشته باشند آنها را کنار می‌گذاریم.

شاهرخی در ادامه بابیان اینکه کریم حمیدوند یک اصلاح‌طلب شناسنامه‌دار است، گفت: وی در مدت حضور در نهاوند سبب وفاق و همدلی بین مردم و مسئولین بود اما مدیریت ارشد استان بنا به مصلحت وی را به‌عنوان سرپرست فرمانداری اسدآباد منصوب کرد و این تغییرات جز در نهاوند و اسدآباد در ۳ تا ۴ شهرستان دیگر نیز طی روزهای آتی انجام می‌شود.

مدیران پروازی به درد نمی‌خورند

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: طبق دستور وزیر کشور مدیران هر استان و شهرستان باید در همان محل خدمت خود ساکن باشند چراکه مدیر پروازی به درد نمی‌خورد و علاوه بر اتلاف سرمایه و وقت فرصت رسیدگی به امورات را نیز ندارند.

وی با اشاره به اینکه اگر مدیری از مدیران استان همدان غیر ساکن در استان است باید به استان بیاید، عنوان کرد: اگر کسی می‌خواهد خدمت کند و احساس تخصص می‌کند باید ساکن باشد در غیر این صورت در همین شهرستان و استان همدان پتانسیل‌های زیادی وجود دارد.

شاهرخی در خصوص انتصاب ناصر مرادی به سمت فرمانداری شهرستان نهاوند، گفت: نماینده شهرستان نهاوند در انتخاب گزینه جدید فرمانداری نهاوند هیچ دخالتی نداشته‌ و حتی به‌اندازه سرسوزنی چراکه اصلاً به صلاح ایشان نیست که وارد این مسائل شوند.

وی بابیان اینکه صادقانه آنچه را در این خصوص انجام‌گرفته شد گفتیم، افزود: امروز دیگر دوره افراط‌وتفریط، قلدری و غیره تمام‌شده و اگر بخواهیم به دنبال مسائل حاشیه‌ای و حاشیه‌سازی باشیم موجب می‌شود نهاوند از قافله توسعه عقب بماند.

کریم حمیدوند فرماندار سابق نهاوند نیز ضمن تشکر و قدردانی از مردم دلسوز نهاوند و روسای ادارات و همچنین اصحاب رسانه گفت:یکی از افتخارات ما این است که طی مدت حضور در شهرستان نهاوند توانستیم دو انتخاباتی که در سال‌های گذشته دارای شکایات و مسائل مختلفی بود را به‌خوبی برگزاری کنیم به‌نحوی‌که هیچ شکایتی از هیچ‌یک از نامزدها نشد.

مراد ناصری فرماندار جدید نهاوند نیز در پایان بابیان اینکه من خادم مردم هستم، گفت: آنچه در توانم باشد برای اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید که برگرفته از رأی مردم است به اجرا خواهم گذاشت.

شایان‌ذکر است که در پایان این نشست که با حضور اعضای شورای تأمین شهرستان، کارکنان فرمانداری نهاوند و اصحاب رسانه برگزار شد مراد ناصری طی حکمی سرپرست فرمانداری نهاوند شد و از زحمات کریم حمیدوند فرماندار سابق این شهرستان تقدیر شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟

در جلسه صحن شورای این هفته همدان وضعیت کیفیت نان همدان مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای حل مشکلات این حوزه احصا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، در این جلسه که امروز با حضور اعضای شورا، شهردار همدان، معاون فرماندار، مدیرکل اداره غله استان و غیره برگزار شد وضعیت کیفیت نان و افزایش تعداد نانوایی‌ها در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ضرورت افزایش تعداد نانوایی‌های شهر اظهار داشت: در حال حاضر کمبود نانوایی در برخی نقاط شهر همدان برای مردم مشکل ساز شده و انتظار می‌رود این مشکل با همکاری دستگاه‌های مربوطه حل شود.

محمود مسگریان بیان کرد: در حال حاضر چهار نقطه از شهر برای ساخت نانوایی شناسایی شده است و لازم است تا دیگر نقاطی که نیاز به نانوایی دارند شناسایی و در راستای این موضوع اقدامات لازم انجام شود.

*مکانی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی در همدان ایجاد شود

وی عنوان کرد: همکاری فرمانداری و اداره مسکن و شهرسازی لازمه حل مشکل تامین زمین برای ایجاد نانوایی بوده و شورا و شهرداری نیز آماده همکاری و مساعدت کامل است.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه ایجاد بستر برگزاری فروشگاه‌هایی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی گفت: ایجاد 13 هزار شغل خانگی در سال گذشته در همدان اقدام شایسته‌ای است که نیاز است تا مکانی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی در همدان نیز فراهم شود.

*اعلام آمادگی شهرداری برای رفع مشکل کمبود نانوایی‌های سطح شهر

شهردار همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه رویکردی که در ماموریت‌ها و عمل به وظایف در برخی دستگاه‌های اجرایی وجود دارد نگاه سود محور در ارائه خدمات است.

سید مسعود حسینی بیان کرد: می‌توانیم با دستگاه‌های مربوطه در زمینه ساخت نانوایی کمک کنیم از جمله مسکن و شهرسازی با ارائه زمین و اعلام همکاری اوقاف در دادن تعدادی از قطعات زمین ضمن ساختن نانوایی این املاک را به نانواها اجاره دهیم ضمن اینکه می‌توانیم از ظرفیت مساجد و مدارس در این زمینه استفاده کنیم.

حسینی در مورد حمایت مشاغل خانگی اظهار داشت: مهم‌ترین کاری که می‌توان در این زمینه انجام داد بازاریابی مناسب است و در این زمینه شورا و شهرداری همکاری و حمایت خود را از مشاغل خانگی اعلام می‌کند.

* ضرورت احداث نان سراها برای رفع مشکل کمبود نانوایی‌ها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار داشت: متاسفانه در برهه‌ای از زمان کاربری نانوایی‌ها را به عنوان تجاری لحاظ کرده‌اند که امروزه به دلیل افزایش قیمت ملک و زمین مالکان نانوایی‌ها را به فروشگاه‌های تجاری تبدیل کرده‌اند.

حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی بیان کرد: کانکس‌ نانوایی اعتبار و وجاهت قانونی ندارد و در حال حاضر 13 کانکس نانوایی در نقاطی از شهر مستقر شده که یک تصمیم موقت است اما نباید به یک بدعتی در حوزه شهرسازی تبدیل شود چرا که این موضوع منظر شهری را مخدوش می‌کند.

*مردم همدان از کیفیت نان و میزان دورریز آن ناراضی هستند

وی با بیان اینکه طبق قوانین و اختیارات؛ شورای شهر باید در زمینه رفع مشکلات نان و نانوایی وارد شود افزود:مردم از کاهش کیفیت انواع نان و افزایش میزان دور ریز آنها ناراضی هستند و مسئولان باید در این مورد چاره اندیشی کرده و کیفیت نان را افزایش دهند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان افزود: با توجه به افزایش جمعیت شاید پخت نان سنتی زمان زیادی را نیاز داشته باشد و بر اساس نیاز به افزایش پخت تمایل نانوایان به سمت پخت نان صنعتی پیش برود اما اقبال مردم بیشتر به مصرف نان‌های سنتی است و ما باید موضوع سلامت شهروندان را مد نظر قرار دهیم.

صفری افلاکی اعلام کرد: ساخت مجتمع یا سرای نان از راهکارهای مهم در رفع مشکل کمبود نانوایی و پخت نان است و این مجتمع‌های نان را می‌توان در چندین نقطه شهر در وسعت بالا ساخت ضمن اینکه نانسراها می‌توانند چندین مدل نان را به صورت شبانه‌روزی تولید کنند

وی با بیان اینکه در کنار مجتمع‌های نان می‌توان موزه‌های نان نیز ایجاد کرد افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که سازه‌هایی با معماری ایرانی اسلامی برای مجتمع‌های نان احداث کنیم و کرامت مردم هم برای تهیه نان حفظ شود.

* ضرورت اجرای طرح ساماندهی نانوایی‌ها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان با بیان اینکه در چندین سال اخیر با مشکل نان و نانوایی مواجه هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 15 نقطه شهر با مشکل کمبود نانوایی مواجه است که این مشکل در نقاط کم برخوردار وجود ندارد و رد بالای شهر همدان دیده می‌شود.

اسدالله ربانی‌مهر بیان کرد: امنیت حوزه نان و نانوایی‌ها مباحث مهمی است که در این راستا پیگیر طرح ساماندهی نانوایی‌ها هستیم و انتظار می‌رود شهرداری با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد ما را در حل این مشکل کمک کند.

* فعالیت 200 نانوایی در این شهر اجاره‌ای است

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه قیمت نان باید افزایش یابد عنوان کرد: در حال حاضر فعالیت 200 نانوایی در این شهر اجاره‌ای است که هم اکنون به دلیل گرانی اجاره‌بها رو به تعطیلی می‌روند.

خوانساری تصریح کرد: در حال حاضر معضل بسیار بزرگی که در این حوزه وجود دارد این است که نانوایی از، پخت نان سنگک ریگی به سمت پخت نان صنعتی یا چدنی پیش می‌روند که این برای سلامتی شهروندان آسیب است چرا که پخت نان سنگکی چدنی برای بدن سم است و باید با راهکارهای مناسب نانوایی‌ها را به سمت پخت نان ریگی و سنتی سوق دهیم.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری همایش نان کامل در سیلوی مرکزی همدان در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود و در این همایش نان کامل پخت کرده و در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • آب تالوار آرسنیک ندارد/ نیترات آب در دشت شهرستان بهار بالاست
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • حمایت مردم همدان از اجرای طرح نور