Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@07:37:53 GMT

فضای مجازی ، حقیقی است  

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۳۱۶۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز همدان ، در دیدار علمای همدان با آیت الله جوادی آملی ایشان با اشاره به وضع فضای سایبری کشور و برخی نابسامانی ها گفت : هر که غافل از خطرات و آسیب های فضای مجازی است ، باید بداند این فضا ، حقیقی است نه مجازی .
او افزود : هر جا فکر و اندیشه منتقل شود فضای حقیقی است و این فضای حقیقی الان سمی است و اگر درمان نشود به همه از جمله خود مسئولان آسیب خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ نظام اسلامی ادامه داد : این نظام به آسانی به دست نیامده است و اگر این سرمایه از ما گرفته شود هم دنیا و هم آخرت خود را از دست می دهیم.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد : وظیفه داریم آنچه را دین به ما گفته عمل کنیم ، اگر چنین کنیم مردم خود حافظ این نظام خواهند بود، اما اگر از ما دورویی و اختلاس و نجومی ببینند صحنه را ترک می کنند .
آیت الله جوادی آملی با اشاره به علمای بزرگ همدان در طول تاریخ اذعان داشت : همدان تمدنی کهن و عالمانی نام دارد که شما بر سر سفره آنها نشسته اید و انتظار می رود راه آنها را بروید و بیش از گذشته بدرخشید.

آیت الله نوری همدانی هم در جمع علمای همدان با اشاره به مشکلات جامعه بویژه بدعتهای روز گفت : هر بدعتی که به وجود آید و با ارزش‌های اسلامی منافات داشته باشد نخستین کسی که باید مقابل آن بایستد عالم است.
وی نقش وحدت و انسجام را در مقابله با تهدیدات فرهنگی کارساز دانست و افزود : آنچه در اسلام مهم است اتحاد و همبستگی است که می‌توان جلوی منکرات را گرفت.
این مرجع تقلید درادامه با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات آن است که علما باید هدایت مردم را عهده دار باشند ، گفت : رسیدگی به کارهای مردم اولویت است و تأکیدات امام (ره) نیز بر خدمت به مردم است.
او با بیان اینکه مرحوم آخوند همدانی تأکید فراوانی به نماز شب داشت، خاطرنشان کرد : عالم نباید دنیاگرا باشد، کسی که در علم رشد کرد باید ساده زیست باشد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در دیدار علما و روحانیان حوزه علمیه همدان با بیان اینکه هیچ زمانی اسباب فساد مانند امروز نبوده است و نمونه بارز آن فضای مجازی است گفت : باید فضای مجازی فاسد را از مدار خارج کنیم تا نمونه داخلی و سالم آن در جامعه ارائه شود.
این مرجع تقلید افزود: باید بیگانه ای که اعتقادات جامعه را نشانه رفته است را از خانه بیرون کنیم و امروز اجماع برای حل این مساله حاصل شده است.
او با اشاره به اینکه پیگیر فضای مجازی داخلی هستیم گفت : باید روی این مساله کار تا جانشین مناسبی برای آن ایجاد شود ، چون کسی نمی تواند در برابر خواست عمومی بی اعتنا باشد.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه افزود : حل مشکلات مردم فقط کار دولت و مجلس نیست و ما به سهم خود باید برنامه صرفه جویی داشته باشیم .
او استفاده از محصولات تولید داخل را از جمله راهکارهای حل برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی دانست و یادآور شد : تولیدکنندگان داخلی نیز باید از نظرکیفیت و قیمت ، اجناس خود را به سظح بازار رقابت برسانند.

در این دیدارها همچنین مدیر حوزه علمیه همدان به نمایندگی سایر علما با اشاره به ضرورت استفاده از اینترنت ملی و غیر فعال شدن شبکه های خارجی تاکید کرد : باید متولیان فضای مجازی به دست دولت و نظام جمهوری اسلامی اداره شود و از سرورهای ملی و بومی در راستای شبکه ملی حمایت شود.
آیت الله موسوی اصفهانی گفت : اگرچه مسؤلان امر بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب تلاش می کنند اما ارزیابی های موجود از وضع کشور نگران کننده است و این امر مستلزم پیگیری و مطالبه بیش از پیش بزرگان امت از جمله مراجع تقلید است که همواره در کنار امت اسلامی بوده اند.
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت : حوزه علمیه همدان دارای ۱۶ مدرسه است و هزار و۲۰۰ طلبه و ۸۰ استاد مشغول فعالیت علمی هستند.

  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده، آنچنان در فضای مجازی وایرال شده که حالا به جشن‌های دختران دبیرستانی رسیده و در این جشن‌ها به صورت گروهی اجرا می‌شود. ویدیویی که از یکی از این جشن‌ها در فضای مجازی منتشر شده و مورد توجه قرار گرفته را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی