Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:18:30 GMT

طرف های امضا کننده برجام به تعهدات خود پایبند باشند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۳۳۵۱

طرف های امضا کننده برجام به تعهدات خود پایبند باشند

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان از تمامی طرف های امضا کننده برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواست که به تعهدات خود در قبال این توافق نامه بین المللی پایبند و متعهد باشند.

به گزارش ایرنا 'محمد فیصل' روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی با رسانه های خارجی و داخلی در پاسخ به پرسشی در خصوص موضع پاکستان در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: برجام یک معاهده بین المللی است و همه باید به آن احترام بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی ایران کاملا به مفاد برجام عمل کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه سخنانش گفت:امیدواریم که همه کشورهایی که در تکمیل و اجرای معاهده برجام نقش داشته اند، به مفاد آن عمل کنند.
وی در ادامه با بیان حمایت پاکستان از فعالیت هسته ای صلح آمیز ایران و مذاکرات برجام، ادامه داد:خواسته ما از همه طرف ها در این معاهده این است که به صورت دقیق بر آن عمل کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین با تبیین سطح روابط پاکستان و آمریکا گفت:اخیرا خانم 'آلیس ولز' معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا و آسیای میانه در سفر به اسلام آباد با مقامات پاکستانی دیدار و گفت و گو کرده است.
محمد فیصل در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اهداف سفر مقام آمریکایی به پاکستان گفت : این سفر در راستای ادامه رایزنی ها درباره توسعه روابط فیمابین و امور منطقه ای صورت گرفته است .
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات افغانستان اشاره کرد و گفت:هیچ راه حل نظامی برای حل بحران افغانستان وجود ندارد و پاکستان همیشه از گفت و گو بین دولت مرکزی و جناح های مخالف حمایت کرده است .
وی گفت: ما از روند آشتی ملی در افغانستان که خود افغان ها در آن نقش محوری داشته باشند، حمایت می کنیم .
محمد فیصل گفت:خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان، 23 آوریل اسلام آباد را به مقصد پکن برای شرکت در اجلاس شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاریهای شانگهای ترک خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به سفر اخیر ژنرال جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان به روسیه گفت : فرمانده ارتش در این سفر با مقامات نظامی و سیاسی روس دیدار کرد .
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان سخنانش در این نشست خبری گفت:همتای روسی فرمانده ارتش پاکستان در ملاقات با ژنرال باجوا از اقدامات پاکستان در مبارزه جدی با تروریسم تمجید کرد.
شبد**6125**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي برجام ايران و پاكستان محمد فيصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است