Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@11:25:57 GMT

نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس افزایش می‌‌یابد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۳۳۸۶

نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس افزایش می‌‌یابد

به گزارش پارس نیوز، 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: در هفته آینده افزایش میانگین 12.5 درصدی نرخ کرایه اتوبوس، تاکسی و مینی‌بوس در صحن علنی شورای شهر مورد بررسی می‌شود.

محمد علیخانی درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس اظهار داشت: در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران لایحه شهرداری تهران مبنی بر افزایش کرایه تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس در سال جاری مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جلسه‌ کمیسیون نهایتاً به تصویب رسید که به صورت میانگین کرایه حمل و نقل عمومی به غیر از ریلی 12.5 درصد افزایش یابد.

علیخانی بیان داشت: برای سال جاری کرایه وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس براساس شرایط جغرافیایی منطقه و مسافت طی شده اخذ می‌شود. بنابراین از 10 تا 15 درصد کرایه‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان داشت: در این لایحه میزان مسافت طی شده استهلاک و درآمد ماهیانه تاکسی‌رانان مشخص می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان اوج ترافیک و بارندگی‌ها نیز به دلیل افزایش مخاطرات و تصادفات همچنین ترافیک برای  تشویق در فعالیت‌های حمل و نقل نرخ کرایه‌ها به صورت مشخصی افزایش می‌یابد و در زمان بارندگی تا سقف 20 درصد امکان افزایش نرخ کرایه‌ها وجود دارد.

علیخانی تاکید کرد: در هفته آینده نرخ کرایه اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی در صحن علنی شورای شهر تهران به تصویب می‌رسد و برای تایید نهایی به فرمانداری تهران ارسال می‌شود و در صورت تایید نهایی فرمانداری تهران از خرداد ماه اجرایی خواهد شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران حمل و نقل عمومی لایحه درآمد ترافیک صحن علنی شورای شهر پارس پارس نیوز کرایه تاکسی افزایش نرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی

عباس علی آبادی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث ایمنی خودروها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

وزیر صنعت همچنین وعده داد که تا پایان سال المان‌های اصلی اتوبوس‌های برقی داخلی‌سازی شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی