Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@22:50:23 GMT

عدم ارتباط والدین با مدرسه از مشکلات آموزش و پرورش است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۳۵۷۵

عدم ارتباط والدین با مدرسه از مشکلات آموزش و پرورش است

بهشهر- مدیر آموزش و پرورش بهشهر گفت: عدم ارتباط تنگاتنگ خانواده ها با مدرسه و مشکلات معیشتی همکاران از مهمترین مسائل آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی اصغری بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با گرامیداشت هفته معلم افزود: با توجه به در پیش رو بودن هفته معلم، مشکلات معیشتی در همکاران در برخی موارد موجب بی انگیزگی در آنان شده است که باید بررسی و مشکلات حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: متاسفانه امروزه برخی خانواده ها صفر تا صد تعلیم و تربیت را از وظایف آموزش و پرورش می دانند و از زیر بار مسئولیت در قبال تعلیم و تربیت فرزندان شانه خالی می کنند و باتوجه به همه مشکلات فراروی معلمان و فرهنگیان، مرحله دوم نظام رتبه بندی آموزش و پرورش مهرماه سال جاری، اجرایی می شود.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر گفت: تعلیم و تربیت باید با هماهنگی و همکاری والدین در خانه و معلم در مدرسه انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود که متاسفانه در برخی موارد دانش آموزان را اول مهر به مدرسه می فرستند و آخر خرداد از مدرسه می خواهند و توجهی به شیوه تحصیل فرزندان اعمال نمی شود.

اصغری با اعلام اینکه امروزه فضای مجازی گریبان گیر خانواده ها و جامعه شده است، یادآور شد: باید با کنترل دقیق بر این فضاها توسط خانواده ها از ورود فرزندان به هرفضایی جلوگیری شود.

وی با اشاره به برنامه های هفته معلم در بهشهر افزود: همایش بزرگ پیاده روی، تجلیل از معلمان در مقاطع تحصیلی شهر و روستا، شرکت فرهنگیان در نماز جمعه، تجلبل از بازنشستگان فرهنگی، مراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام،  دیدار با خانواده های شهدای فرهنگی و ایثارگران، عیادت از همکاران شاغل و بازنشسته، مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب و دست ساخته ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و غیره از جمله این برنامه ها در هفته معلم امسال شهرستان بهشهر است.

اصغری،  در مورد افزایش شهریه مدارس گفت: براساس بخشنامه استانی به شهرستانها، در سال جاری شاهد افزایش بین ۱۰تا ۳۰ درصدی شهریه در مدارسی که براساس شهریه اداره می شوند؛ خواهیم بود.

هم اکنون ۱۸۷ مدرسه در بهشهر با فعالیت بیش از ۲ هزار فرهنگی و بهره مندی از تجارب بیش از ۲ هزار بازنشسته فرهنگی، تعلیم و تربیت به  ۲۵ هزار و ۳۰۴ دانش‌آموز را برعهده دارند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم نامه مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین خبر داد و گفت: قائنات، دیار نیک‌اندیشان و مأمن خیرین مدرسه‌ساز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به مناسبت روز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و روز ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز؛ در مراسمی با حضور جمعی از مسئولین و جامعه فرهنگیان از خیرین مدرسه ساز شهرستان قاین تجلیل شد. 

حامد رخسارپور، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، فرهنگیان، دانش‌آموزان و خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد، ضمن گرامیداشت میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز ملی تکریم خیرین، سخنانی ایراد کرد.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده، مدرسه را به مثابه گلخانه‌ای دانست که در آن نهال‌های امید و آینده کشور پرورش می‌یابند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت مشارکت همگانی در امر مدرسه‌سازی، از خیرین نیک‌اندیش به عنوان بازوان توانمند آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: خیرین مدرسه‌ساز با احداث و تجهیز مدارس، در حقیقت در راه ساختن جامعه‌ای آباد، پیشرفته و متمدن گام برمی‌دارند.

وی به برخی از اقدامات انجام شده در زمینه مدرسه‌سازی در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز، 59 مدرسه در سطح استان احداث و به بهره‌برداری رسیده است. وی همچنین از برنامه‌های آتی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی برای ساخت مدارس بزرگ مقیاس خبر داد.

در این مراسم، تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز شهرستان قائنات که در امر ساخت و تجهیز مدارس مشارکت داشته‌اند، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند. 

امضای تفاهم‌نامه ساخت یک مدرسه 12 کلاسه مشارکتی در شهر قاین از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

حضور پرشور خیرین مدرسه‌ساز در این مراسم، بار دیگر نشان داد که مردم ایران اسلامی همواره در امر مدرسه‌سازی و کمک به تعلیم و تربیت نسل آینده پیشگام بوده‌اند. این شور و اشتیاق، نویدبخش آینده‌ای روشن برای آموزش و پرورش کشورمان است.

در حاشیه این مراسم، تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز از انگیزه خود برای مشارکت در امر مدرسه‌سازی سخن گفتند. آنها ایمان به نقش کلیدی آموزش و پرورش در توسعه کشور، علاقه به کمک به دانش‌آموزان نیازمند، و کسب ثواب و اجر معنوی را از جمله انگیزه‌های خود برای این کار نیک عنوان کردند.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • خطرات ناشی از ازدواج با تفاوت فرهنگی
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • معرفی برگزیدگان مرحله کشوری رویداد ملی مدرسه، منزل، تعالی محصل
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است