Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@17:28:30 GMT

ثواب کمک کردن مرد به همسر از نگاه اسلام و اهمیت آن

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۳۷۹۶

ثواب کمک کردن مرد به همسر از نگاه اسلام و اهمیت آن

به گزارش پارس نیوز، 

 

حضرت امیرالمومنین علی ع  , میفرمایند : روزی رسول خدا ص بر ما در منزل وارد شد.

فاطمه علیها السلام نزدیک دیگ غذا نشسته بود و من هم برایش عدس تمیز می‌کردم, آن حضرت مرا با لقب ابالحسن می‌خواندند, عرض کردم : بفرمایید.

اظهار داشتند : بشنو از من آنچه را که به دستور پروردگارم می‌گویمY هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند, مگر اینکه پاداش او به هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد, ثواب یک سال عبادتی است که تمام روزهایش را روزه گرفته و تمام شب‌هایش را به عبادت ایستاده, شب زنده داری کرده باشد و خداوند به او ثوابی می‌بخشد که به انبیای صابر خود مثل حضرت داوود و یعقوب و عیسی علیهم السلام بخشیده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ای علی, کسی که در کارهای خانه به همسر خود بدون سرکشی و دلتنگی و تکبر خدمت نماید, پروردگار اسمش را در دفتر شهدا ثبت می‌کند و برایش به هر روز و شبی ثواب هزار شهید و به هر قدمی که بر می‌دارد به آن مرد ثواب حج و عمره می‌دهد و به هر قطره ای که از بدنش عرق بیاید یک خانه در بهشت برایش منظور می‌نماید.

ای علی, یک ساعت خدمت کردن به همسر در کارهای خانه بهتر از عبادت هزار سال و هزار حج و هزار عمره و بهتر از آزادی هزار بنده در راه خدا و هزار جنگ در راه دین و عیادت از هزار مریض و هزار نماز جمعه و هزار تشییع جنازه و هزار گرسنه ای که برای رضای خداوند رحمان سیر گردد و هزار برهنه را پوشاند و هزار اسب در راه پروردگار دادن و برایش بهتر از هزار دینار به مستمندان صدقه دادن و بهتر از تلاوت تورات و انجیل و زبور و قرآن است و بهتر از آزاد کردن هزار اسیر و بخشیدن هزار شتر به فقراست و چنین مرد خدمتکار به همسر, از دنیا بیرون نمی‌رود مگر این که جایگاه خوب خود را در بهشت ببیند.

ای علی, کسی که روگردانی و تکبر نکند در خدمت به همسرش بدون حساب وارد بهشت می‌شود.

ای علی, خدمت به همسر کفاره ( پاک کننده ) گناهان کبیره است و خاموش کننده آتش خشم پروردگار جبار و صداق ازدواج با حورالعین و این خدمت موجب زیادی خوبی ها و علو مقام است.

ای علی, خدمتکار همسر نمی‌شود مگر شخص صدیق و درستکار و یا شهید و یا مردی که خداوند متعال خیر دنیا و آخرت را برایش خواسته باشد.

 

منبع: بحارالانوار, ج ۱۳، ص ۱۳۳ چاپ ایران و جامع الاخبار ص ۱۰۲

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جنگ دین نماز جمعه قرآن خشم ازدواج ایران پارس پارس نیوز بحارالانوار حضرت امیرالمومنین علی ع فاطمه علیها السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ سنوار ما را از خودمان بهتر می‌شناسد!

کارشناسان اسرائیلی: ما در این جنگ راهمان را گم کرده‌ایم، یحیی السنوار ما را از خودمان بهتر می‌شناسد و همچون لیمو ما را فشار داده و امتیاز می‌گیرد.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • فیلم/ سنوار ما را از خودمان بهتر می‌شناسد!
  • آئین شکرانه خدمت زائران نوروزی حضرت رضا (ع) 
  • دیدار امام جمعه همدان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • هنر هنرمند باید در خدمت بشریت باشد/ نمایش ۴ تابلو درباره فجایع غزه در ونیز
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی