Web Analytics Made Easy - Statcounter

خزانه‌دار شورای‌شهر کرج گفت: از الزامات اجرای پروژه‌های عمرانی داشتن پیوست‌های زیست‌محیطی، فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش ایلنا، فریده بزنی بیرانوند بر ضرورت پیوست فرهنگی پروژه های شهرداری اشاره کرد و گفت: تهیه پیوست فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی برای اجرای تمامی پروژه های عمرانی شهرداری کرج ضروری است و باعث کاهش تبعات منفی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مسئول اظهار کرد: کار فرهنگی قابل اندازه گیری نیست و در بلندمدت نتیجه می‌دهد و با برنامه ریزی مناسب و علاقه باید همراه باشد تا شاهد اثر گذاری این اقدامات و افزایش نشاط و پویایی اجتماعی در سطح شهر باشیم. وی، شناسایی ظرفیت‌ ها و فرصت‌های فرهنگی، اجتماعی و منطقه‌ای را از اهداف پیش‌بینی شده برای تهیه پیوست‌ های فرهنگی، اجتماعی پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: این موضوع می تواند در قالب مشارکت و همراهی در راستای تامین نیازهای شهروندان مورد نظر قرار گیرد.

 عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: باید در اجرا و ساخت پروژه‌ها مسائل اجتماعی جامعه و مسائل فرهنگی مردم و مسائل و محورهای اقتصادی و توجه به مسائل محیط زیستی برای اینکه در آینده پروژه دچار مشکلات نشود ضروری و لازم است و اگر این مسائل مورد توجه قرار نگیرد هزینه اجرای پروژه بالا خواهد بود.

 بزنی بیرانوند یادآور شد: نداشتن مطالعات جامع و دقیق برای هر پروژه ای ، عدم دقت به زمان اجرای پروژه ها موجب افزایش هزینه ها و مسائل اجتماعی می شود. وی یادآور شد:پیوست‌ نگاری اجتماعی و فرهنگی به عنوان یک اصل مطرح شود و نحوه کار برای بالا بردن سطح علمی آن به مرکز مطالعات و پژوهش‌ های شورای شهر  واگذار شود چراکه باید جهت‌گیری پیوست‌نگاری پژوهش‌محور پیگیری شود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اجتماعی و فرهنگی جامعه زیست محیطی شورای اسلامی شهر شورای شهر موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته