Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:13:53 GMT

سه تروریست در مرز پاکستان و افغانستان کشته شدند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۴۰۵۹

سه تروریست در مرز پاکستان و افغانستان کشته شدند

اسلام آباد- ایرنا- روابط عمومی ارتش پاکستان روز پنجشنبه در خبری اعلام کرد: در درگیری نیروهای ارتش با تروریست ها در 'مهمند اجنسی' سه تروریست به هلاکت رسیده و یک نظامی پاکستان نیز کشته شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان( ISPR) درگیری و تبادل آتش نیروهای نظامی پاکستان با تروریست ها در منطقه «مهمند ایجنسی» در شمال این کشور به وقوع پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تروریست ها یک پست مرزبانی نیروهای پاکستانی را مورد هدف حمله خود قرار دادند که با نیروهای نظامی درگیر شدند.
منطقه مهمند اجنسی از مناطق مرزی و قبیله نشین پاکستان به شمار می رود.
رسانه های رسمی پاکستان دوم اردیبهشت سال جاری نیز در خبری اعلام کردند که پنج تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی این کشور در منطقه دیره بگتی به هلاکت رسیده و 28 تروریست نیز دستگیر شدند.
بر اساس این گزارش، همچنین در این عملیات محل نگهداری سلاح و مهمات تروریستها توسط نیروهای امنیتی کشف و ضبط شد.
'دیره بگتی' (Dera Bugti District) از جمله نواحی و مناطق پاکستان است که در ایالت بلوچستان قرار دارد.
پیش تر نیز در سی ام فروردین ماه، پلیس شهر «پیشاور» مرکز ایالت «خیبرپختونخوا» پاکستان در خبری اعلام کرد که نیروهای پلیس، یک طرح بزرگ تروریستی داعش را در این شهر خنثی کرده اند.
پلیس شهر پیشاور در عملیاتی تجهیزات نظامی و مواد منفجره زیادی از جمله مین های ضدتانک، موشک انداز، خمپاره، آر پی جی، جلیقه های انتحاری و تعداد زیادی اسلحه و مواد منفجره را از زیر زمین یک منزل مسکونی در این شهر کشف و ضبط کرد.
به گزارش ایرنا، تلاش حامیان داعش در مناطق مختلف پاکستان و نزدیک مرزهای افغانستان افزایش یافته و ادغام این گروه تروریستی با «لشکر جهنگوی» و «تحریک طالبان پاکستان» سبب نگرانی کارشناسان امنیتی شده است.
کارشناسان پیش تر اعلام کردند که اگرچه مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه با کاهش رو به روست، این گروه تروریستی از طریق فضای مجازی برای عضوگیری در پاکستان تلاش می‌کند.
آساق**6125**1504

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تروريست ها ارتش پاكستان مبارزه با تروريسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان

بازدید 8 پس از آنکه سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای از دستگیری گروهی از شبکه پشتیبانی جیش العدل خبر داد، از ساعتی تصاویری از تبادل آتش در زاهدان منتشر شده است. بر اساس گزارش‌های اولیه در پی رصد و پایش گسترده اطلاعاتی یک تیم تروریستی در خیابان کوثر زاهدان توسط نیروهای امنیتی شناسایی و به محاصره در آمده و هم‌اكنون درگیری میان نیروهای امنیتی و این تیم تروریستی در جریان است. نخستین تصاویر این درگیری که توسط محلی‌ها ثبت و منتشر شده را می‌بینید. بر اساس این تصاویر پهپاد شناسایی سپاه در حال پوشش هوایی منطقه درگیری است.

دیگر خبرها

  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران