Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان   در مراسم اختتامیه همایش ۲ روزه اصحاب فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان و جشنواره استانی پوشاک سنتی اقوام اظهار داشت: ایرانیان ملتی تاریخ مند، ریشه دار، کهن، متمدن و اصیل با مفاخر برجسته جهانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تضمین تمام عیار عفت هر صاحب لباس، مهمترین پیام پوشش ملی و دینی در ایران اسلامی است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: برگزاری همایش پوشاک سنتی و به نمایش گذاشتن پوشش مردم نقاط مختلف ایران توسط موزه فیلم نشان دهنده بخش کوچکی از هنر کهن مردم این دیار است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: با توجه به داشتن الگو‌های فراوان پوشاک اقوام مختلف ایرانی دیگر نیازمند وام گیری از دیگر کشور‌ها در این عرصه نیستیم و دیگران باید وامدار ما باشند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: اینکه امروز فرزندان ما پوششان ایرانی نیست و از لباس‌های غربی الگو می‌گیرند یک زنگ خطر است که باید به آن توجه ویژه شود.

آیت الله سلیمانی افزود: پوشش ایرانی باید پیام رسان عفت باشد به این معنی که با برتن کردن کت و شلوار حجم بدن پنهان شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: بر اساس تصمیم گیری‌های انجام شده از سال گذشته با برپایی نشست‌هایی با اصحاب فرهنگ و هنر در اجرای برنامه‌های مختلف از آنان مشورت گرفته می‌شود.

حسین مسگرانی افزود: امسال نیز نشست با اصحاب فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان در قالب همایش ۲ روزه برگزار شد.

وی افزود: اصحاب فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان در این همایش مشکلات و نیاز‌های خود را مطرح کردند تا مورد بررسی مسئولان کشوری قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

اختتامیه همایش  اصحاب فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل‌آسا چند هفته اخیر در استان سیستان و بلوچستان و فروکش کردن آب در بیشتر مناطق، ساکنان روستا‌های آسیب دیده با خسارات پس از سیل از جمله بسته بودن راه‌های ارتباطی، آب گرفتگی منازل و غیر قابل استفاده شدن وسایل خانه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ روستای پزم تیاب از توابع بخش مرکزی کنارک این استان، یکی از مناطقی است که هنوز با تبعات سیل دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود