Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان در قم گفت: دانشگاه‌های ما میزنشین تربیت نکنند چراکه میزنشینی یعنی مفت‌خوری بلکه دانشکده‌های ما باید کارگر تربیت کنند. کشوری که این همه منابع و آب و خاک دارد چرا باید این همه گرسنه داشته باشد./آلمان در جنگ‌جهانی با خاکستر یکسان شد اما مشکلاتش را برطرف کرد. آفتاب‌‌نیوز : آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی عصر امروز در دیدار علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به شهر قم سفر کرده ضمن تبریک هفته کارگر اظهار داشت: از خداوند مسالت می‌کنیم که به اشتغال و تولید و ارج نهادن به مقام کارگر را در جامعه ما روز افزون کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا؛ این مرجع تقلید با بیان اینکه فقر بدنی یک مشکل خوش‌خیم اما فقر فرهنگی یک مشکل بدخیم است، گفت: جامعه اگر از نظر حیثیت اجتماعی باشد، درست باشد فقر مادی هم تحمل می‌کند کما اینکه اوایل انقلاب فشارهای مختلف از جمله جنگ تحمیلی، بمباران‌ها، ترور شخصیت‌ها و ... تحمل کرده‌اند اما بدون شک همین مردم اختلاس‌ها و بی‌عرضگی‌های مسئولان را تحمل نمی‌کند.
وی با بیان اینکه باید غده‌های بدخیم جامعه که مردم را ناراحت می‌کند شناسایی و برطرف کنیم، گفت: باید بفهمیم و درست عمل کنیم و بدانیم که مسایلی مانند دو تابعیت بودن مسوولان و پر کردن جیب برخی افراد تحمل نمی‌شود. باید بدانیم اگر ملت به‌خاطر همین مسایل نامطلوب شورید دیگر همه را می‌شورد و کنار می‌گذارد. به همین جهت حواس‌تان باشد.
آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: چگونه است که کشور 800 میلیونی که نظامی کمونیستی و بی‌دین دارد می‌تواند کشور خود را اداره کند اما ما یک کشور 80 میلیونی هستیم و این همه امکانات و آب و خاک مناسب داریم در مشکلات خود می‌مانیم؟ آن کشور با کفر 800 میلیون را اداره می‌کند اما ما با داشتن امام حسین (ع) و امام علی (ع) نتوانسته‌ایم؛ یعنی از این ظرفیت‌ها استفاده نکرده‌ایم.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه راه‌حل بسیاری از مشکلات کشور ارج نهادن به کارگر است، گفت: دانشگاه‌های ما میزنشین تربیت نکنند چراکه میزنشینی یعنی مفت‌خوری بلکه دانشکده‌های ما باید کارگر تربیت کنند. کشور آلمان در جنگ‌جهانی دوم با خاکستر یکسان شد اما با پشتوانه کار ملت خود مشکلات را برطرف کرد.
وی با بیان اینکه براساس آموزه‌های دین ملتی که آب و خاک مناسب دارد اما دستش را به سوی دیگران دراز کند از رحمت خداوند دور خواهد شد، گفت: حقیقت این است که اگر معنی فقر را می‌فهمیدیم بیشتر تلاش می‌کردیم.
آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه فقیر طبق آموزه‌های قرآن کریم یعنی ملتی که ستون فقراتش شکسته، گفت: آیا از ملتی که ستون فقراتش شکسته انتظار مقاومت دارید؟ ملتی که ویلچری شد توان مقاومت ندارد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه ملتی که جیبش خالی است بدون‌شک زیر بار دیگری می‌رود، گفت: این سخنان را قرآن کریم بیان کرده و ما از قرآن راستگوتر نداریم.
آیت‌الله جوادی‌آملی تصریح کرد: بدانیم که اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت به همین جهت حواس‌تان باشد. البته بسیاری از کشور فرار کردند یا جای فرار خود را فراهم آوردند اما ما جای فرار نداریم. این بی‌عدالتی‌ها و بی‌عرضگی‌های برخی مسوولان قابل تحمل نیست. کشوری که این همه منابع و آب و خاک دارد چرا باید این همه گرسنه داشته باشد.
وی با اشاره به بیان نظرات مردم در فضای مجازی گفت: فضای مجازی به نظر من مجازی نیست بلکه یک فضای حقیقی است و هرجایی که اندیشه و فکر قابل بیان شد آن فضا فضای حقیقی است.
این مرجع تقلید با اشاره به برخی ناکارآمدی‌ها در کشور گفت: کشور هلند با اینکه کوچک‌تر از مناطق شمالی ایران است اما بخش عمده‌ای از لبنیات کشور دنیا را تامین می‌کند اما ما که نمی‌توانیم در این زمینه ظهور و بروز کنیم به خاطر بی‌عرضگی است.
جوادی آملی گفت: اگر ما توانستیم مشکل پشت میز نشستن افراد پر ادا، فاصله طبقاتی و بانک‌های ربوی و ... را حل کنیم ملت در برابر دیگر مشکلات تحمل خواهد کرد اما این مشکلاتی که گفته شد واقعا قابل تحمل نیست.
وی افزود: بانک‌های ربوی و رباخواری که اکنون در کشور ما وجود دارند خانمان‌سوز است و شعار امسال را با مشکل مواجه می‌کند چراکه تولید سرمایه می‌خواهد و وقتی برای تولید به بانک مراجعه کنید سودهایی حدود 20 درصد را مطالبه می‌کند.
آیت الله جوادی آملی گفت: ما این مشکلات را با دوستان می‌گوییم تا ان‌شاءالله برطرف شود و همین مسوولان ما هستند که می‌توانند عیب‌ها و گره‌ها را برطرف کنند.
این مرجع تقلید در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که ملت ایران از کالای ایرانی و تولید داخلی حمایت کند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: ریل‌گذاری‌ها در نظام بانکی و اقتصادی کشور باید مبتنی بر غیرت متعهدانه و ایران‌باورانه دنبال شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل بانک ملی ایران و هیئت همراه که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، تنفس در نظام اسلامی که مبتنی بر مشارکت مردم اداره می‌شود را مایه فخر زمانه توصیف و اظهار داشت: شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم نشان‌دهنده محوریت مردم در نگاه تمدنی نظام مقدس اسلامی است.

وی تأکید جمهوری اسلامی بر محوریت مردم در تمام امورات را بعد والای نگاه تمدنی این گفتمان توصیف نمود و تصریح کرد: شعار سال را نباید تنها در میادین و معابر ثبت و عرضه کرد؛ بلکه این شعار باید به راهبردی پیش روی سیر تمام دستگاه‌های نظام اسلامی تبدیل شود.

سعیدی اسلامی بودن حرکت‌های نظام را در گرو شناخت دقیق گفتمان اسلام ناب برشمرد و ابراز داشت: در اسلام یک سری ضوابطی ثابت چون؛ عدالت و انصاف داریم که تحت هیچ شرایطی دگرگون نمی‌شوند و در هر شرایطی باید رعایت گردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ضمن اشاره به گزاره‌های تاریخی سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام در توجه به ضوابط ثابت و پایدار مبانی اسلام، افزود: بانک و اقتصاد اسلامی تحت هر شرایطی باید قواعد و ضوابط ثابت اسلامی از جمله حرمت ربا را رعایت کند.

سعیدی حرکت مبتنی بر رویکرد اسلامی را برجسته‌ترین راهبرد جمهوری اسلامی در تمام مسائل دانست و گفت: بانک در نظام اسلامی با بانک‌داری در غیر نظام اسلامی متفاوت بوده، باید ضوابط ثابت اسلامی در آنها رعایت شود.

وی در ادامه ضمن تأکید بر حرمت ربا در نظام اسلامی، به تبیین آیات الهی دراین‌رابطه پرداخت و بیان کرد: قرآن کریم در باب برخورد و مواجهه با ربا، تصریح دارد، اگر از ربا دست بر ندارید، باخدا طرف خواهید بود.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها بحث کارمزد و حق‌الزحمه بانک را فرای مباحث ربا برشمرد و با بیان این که سود را نباید کارمزد بدانیم و هر یک ملاک‌های خاص خود را می‌طلبد، اظهار داشت: در بانکداری اسلامی نباید آمدورفت دولت‌ها در روش و حرکت کلان اقتصادی تأثیرگذار باشد.

وی با بیان این که عنوان جمهوری در نظام مقدس اسلامی را باید به تمام عرصه‌های حکمرانی اشراب دهیم و هیچ‌گاه از ظرفیت‌های مردمی غافل نشویم، گفت: در نظام اسلامی بانکداری در انطباق با عنوان جمهوری، باید به تسهیل کار مردم توجه روزافزونی داشته، از تسهیل خارج از چارچوب‌های اداری متنفذان پرهیز کند.

سعیدی تسهیل پیشرفت و توسعه کشور را از بارزترین رسالت‌های نظام بانکی کشور توصیف نمود و بیان کرد: برای این که کارها از مسیرش منحرف نشود، ریل‌گذاری‌ها در نظام بانکی و اقتصادی کشور باید مبتنی بر غیرت متعهدانه و ایران باورانه دنبال گردد. ریل‌گذاری بانک اسلامی باید ایمن نسبت به مطامع، هوس‌ها و مطالبات غیرمشروع صاحبان قدرت و ثروت ترسیم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است
  • وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت/ نیرو‌های مسلح ما آماده و منتظر فرمانده کل قوا هستند
  • تفال به حافظ چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ راهی بزن که آهی بر ساز آن توان زد....
  • پیام قدردانی خانواده شهیدان خرسندیان از مردم و مسئولان