Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، فتح الله بیات در سخنانی عنوان این نشست را "کارگران، مهارت و صیانت از نیروی کار" خواند و با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به‌عنوان حمایت از کالای ایرانی، این مساله را دلیلی بر این دانست که امنیت شغلی بحث مهمی در کشور است.

بیات با اشاره به اینکه روز 11 اردیبهشت به‌عنوان روز جهانی کارگر برای کارگران به عنوان تعطیل رسمی ثبت شده تا در راهپیمایی این روز حضور پیدا کنند، محل و ساعت تجمع این روز را اعلام کرده و اظهار امیدواری کرد همه کارگران در این راهپیمایی حضوری گسترده داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین به تشریح دلیل نام‌گذاری روز 11 اردیبهشت به‌عنوان روز جهانی کارگر پرداخت و در اهمیت کارگران گفت: کارگر دارای شرافت و سرمایه کشور است. در عین اینکه از دید کارفرما، کارگر ابزار مفیدی برای ارتقای کیفیت تولید و محصول تلقی می‌شود نباید به کارگر به چشم یک‌ ماشین یا جسم بی‌روح نگاه شود که فقط از او کار بکشند بلکه باید شأن و کرامت کارگر و نیروی انسانی حفظ شود.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی خاطرنشان کرد: کارفرما باید با پرداخت به موقع حقوق، جدی گرفتن قراردادها، امنیت شغلی کارگران و مسائلی مانند آن به حفظ کرامت کارگران کمک کند اما متاسفانه بسیاری از کارفرماها این مساله را جدی نمی‌گیرند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فتح الله بیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرس از فضای کارگری برداشته شود

ایسنا/لرستان دبیر خانه کارگر لرستان گفت: باید استرس از فضای کارگری برداشته شود.

محمدحسن موسیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات و مسائل معیشتی، کارگران پایبند به نظام هستند و در همه مقاطع مختلف حساس کشور ‌حضور داشته و نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید استرس از فضای کارگری برداشته شود، افزود: رفع مشکلات کارگری نباید محدود به هفته کارگر شود و مسؤولان باید در طول سال به رفع تدریجی این مشکلات بپردازند.

موسیوند با بیان اینکه این قشر در کشور ۱۴ هزار شهید و در لرستان ۲۰۴ شهید را تقدیم نظام کرده‌اند، اظهار کرد: در کشور برای افزایش حقوق انتظار داشتیم که مطابق ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ افزایش انجام شود، اما با توجه به شرایط موجود این امر محقق نشد.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود کمک شود واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل لرستان احیا و از سرمایه‌گذاران دعوت شود.

دبیر خانه کارگر لرستان با بیان اینکه حدود ۴۰ شورای اسلامی کار در استان داریم، گفت: امنیت شغلی، بهبود شرایط اقتصادی و همخوانی داشتن میزان حقوق و دستمزد کارگران با تورم، مهمترین مطالبات جامعه کارگری‌اند.

موسیوند افزود: هرگونه حمایت صنفی، معیشتی، مهارت‌آموزی و ... از کارگران شود، قطعاً موجب توانمند شدن آنها خواهد شد و با خاطری ایمن و با انگیزه دوچندان به کار و تولید مشغول خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • (تصاویر) عجیب‌ترین خودرو‌های رزمی دوران جنگ جهانی دوم
  • درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور
  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • تقدیر از کارگران نمونه خرمشهر
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند