Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@09:58:43 GMT

خرما در سبد غذايي خانوارها نهادينه شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۴۶۷۵

خرما در سبد غذايي خانوارها نهادينه شود

خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا- استاندار بوشهر گفت: قرارگيري خرما در سبد غذايي خانوارها ايراني بايد از طريق برگزاري جشنواره هاي ملي به عادت تبديل شود.

به گزارش ايرنا، عبدالکريم گراوند روز پنجشنبه در نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي استان بوشهر افزود: با توجه به اينکه در آستانه ماه رمضان قرار داريم بايد از اين فرصت براي رونق بازار خرماي اين استان استفاده کرد که در اين ارتباط راه اندازي مراکز ارائه با کيفيت اين محصول در بوشهر و تهران ضروري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: در ارتباط با صادرات محصول خرما دستگاه هاي نظارتي استان بايد به منظور کسب جايگاه بين المللي براي خرماي صادراتي بوشهر نظارت هاي خود را تشديد کنند.
استاندار بوشهر يادآور شد: با ارائه خرما با کيفيت در بازارهاي جهاني اين محصول جايگاه خود را پيدا مي کند.
گراوند در ارتباط با آبياري نخيلات استان بوشهر اظهار کرد: ذخيره هاي آبي به ميزان قابل توجهي کاهش يافته که در اين زمينه نياز است از منابع آبي موجود استفاده بهينه شود.
وي افزود: اجراي شيوه آبياري نوين در سعد آباد و آبپخش شهرستان دشتستان دردست اجراست و اين طرح بايد در ساير نخيلات استان از جمله وحدتيه نيز در دستور کار قرار گيرد.
استاندار بوشهر ادامه داد: بتازگي نيز 20 ميليارد ريال اعتبار براي سازمان جهاد کشاورزي و شرکت آب منطقه اي استان بوشهر تعهد ايجاد شده تا ارتباط با کانال هاي آبياري نخيلات دشتستان اقدام هاي موردنياز را انجام دهند.
وي بيان کرد: کانال انتقال آب وحدتيه نيز هدررفت آب بسيار زيادي دارد بايد با کار کارشناسي اقدام موردنياز براي بتني و لوله گذاري کردن آن انجام شود.
گراوند يادآور شد: در ارتباط با حذف سهم بيمه کارفرما در واحدهاي مربوط به حوزه خرما و محاسبه برق مصرفي آنها ( از جمله فرآوري و بسته بندي) با تعرفه کشاورزي نيز اين مهم در کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتي استان بوشهر مطرح مي شود.
وي اظهار کرد: در ارتباط با وام هاي کم بهره نيز امکان پرداخت ها آنها در قالب هاي مختلفي از جمله مکانيزاسيون وجود دارد که نخلداران بايد از اين ظرفيت قانوني نهايت استفاده را ببرند.
گراوند اظهار داشت: در مجموع در همه حوزه ها و بويژه کشاورزي بايد سياست ها به گونه اي باشد که بخش خصوصي با کمک دولت بتواند امور مربوط به حوزه خود را عهده دار شود.
رئيس اتاق بازرگاني بندر بوشهر گفت: براي کاهش هزينه هاي کشاورزان ضرورت دارد سازو کار محاسبه حامل هاي انرژي براساس تعرفه کشاورزي صورت گيرد.
خورشيد گزدرازي ادامه داد: تسهيل در حمل و نقل حوزه کشاورزي بهسازي جاده هاي بين مزارع و نخيلات به عنوان يکي از خواسته هاي مهم کشاورزان است که بايد پيگيري شود.
وي ادامه داد: تشکيل مرکزي براي تحقيق، پژوهش و توسعه فناوري خرما از مطالبات حوزه نخيلات است که بايد در راستاي بهبود بازار خرما در مسير گام برداشت.
گزدرازي اظهار کرد: با توجه به بحران شديد کم آبي اصلاح الگوي آبياري نخيلات استان از شيوه سنتي و غرقابي به نوين بايد بيش از پيش مورد توجه باشد و تسريع شود.
وي ادامه داد: بسياري از نخلستان ها نيازمند نوسازي است که براي تحقق اين مهم بايد تسهيلات کم بهره موردنياز کشاورزان فراهم شود.
گزدرازي ادامه داد: پيگيري براي حذف حق بيمه سهم کارفرما در واحدهاي مرتبط با خرما از جمله مواردي است که بايد با هدف حمايت از اشتغال، توليد و صادرات مورد توجه کشاورزان قرار گيرد.
7212/6043**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد

جاویدپور سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان گفت: سامانه تلفنی۱۱۱، سامانه اینترنتی ۱۱۱، میز خدمت و نامه‌نگاری، چهار راه ارتباطی مردم با رییس جمهور و هیات دولت در سفر به استان سمنان بود.

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان گفت: بیشترین ثبت درخواست‌ها از طریق سامانه تلفنی ارتباط مردم و دولت با فراوانی ۴۷ هزار و ۵۶۰ درخواست ثبت شد.

وی بیان کرد: سامانه ارتباط مردم و دولت در سمنان(سامانه تلفنی ۱۱۱) با ۶۰۰ کاربر پاسخگوی شهروندان این استان برای ثبت درخواست‌ها در سفر دولت سیزدهم بود.

وی ادامه داد: ۳۰ میز خدمت در مناطق مختلف و به همت دستگاه‌های اجرایی در سفر آیت الله رئیسی و هیات دولت به استان سمنان برپا بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند /افشای هویت شرکای رائفی‌پور /پرچمدار دشمنی با قالیباف چه کاره است؟
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند