Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج طلاب کشور به حضور شهید آیت‌الله شاه‌آبادی در منطقه از همان نخستین روزها اشاره کرد و گفت: ایشان نماینده مجلس بودند اما در خط مقدم حضور داشتند و به شهادت رسیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ حجت‌الاسلام گواهی در یادواره شهید آیت‌الله شاه‌آبادی و شهدای روحانیت در دفاع مقدس که در سالن همایش‌های بین‌المللی موزه انقلاب اسلامی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: شهید شاه‌آبادی از همان نخستین روزهای دفاع مقدس در کنار رزمندگان حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دفاع مقدس را گنجینه‌ای بی‌بدیل دانست و عنوان کرد: مردم ما از این گنجینه برای سال‌های بسیار طولانی برداشت خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج طلاب تاکید کرد: گنج‌های دفاع مقدس تمام نشدنی است و آینده ثابت خواهد کرد که این رزمندگان چه پیمان بزرگی بسته بودند.

حجت‌الاسلام گواهی با اشاره به مجاهدت‌های بی‌پایان رزمندگان در دفاع مقدس، گفت: خداوند به واسطه این گنجینه اتحاد را به ملت ایران بخشید. اگر امروز در مدیریت کشور توفیقاتی به دست آورد‌ه‌ایم، به واسطه آن رزم بی‌امان و کار خستگی‌ناپذیر است.

وی افزود: ما در دفاع مقدس این را به همه فهماندیم که با دست خالی هم می‌توانیم در برابر دنیا بایستیم. ما در دفاع مقدس این را به دشمنان فهماندیم که با دست خالی هم می‌شود در برابر زر و تزویر ایستاد.

رئیس سازمان بسیج طلاب در عین حال یادآور شد: ما در حالی بر دشمنان پیروز شدیم که نه توان و نه قدرت امروزی را نداشتیم. همه اقشار رزمندگان در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشتند.

حجت‌الاسلام گواهی ادامه داد: ما در دفاع مقدس دانشجویان عزیزی داشتیم که محل درس و تحصیل را رها کردند و به جبهه‌ها رفتند. ما فراموش نمی‌کنیم که کسبه، تجار و اصناف ما چه نقش‌هایی را ایفا کردند.

وی بر همین اساس بیان داشت: روحانیت هم در دفاع مقدس سهم عظیمی داشت. نه تنها برای خواندن نماز یا انجام اعمال مختلف، بلکه روحانیت در دفاع مقدس نقش فرماندهی داشت. فرماندهی کل نیروهای مسلح به دست یک فرد روحانی بود.

رئیس سازمان بسیج طلاب هم‌چنین به تشریح افتخارات روحانیت در دفاع مقدس پرداخت و گفت: روحانیت افتخار تقدیم ۴۵۰۰ شهید برای حفظ انقلاب را داشتند. افتخار روحانیت این است که ۷ هزار جانباز و ۳۵۰ آزاده تقدیم کرده است‌.

حجت‌الاسلام گواهی جمله پایانی‌اش را به تمجید از شهید آیت‌الله شاه‌آبادی اختصاص داد و خاطرنشان کرد: یک ساعت قبل از شهادت شهید شاه‌آبادی ایشان را در جزیره مجنون زیارت کردم. من مسئول تبلیغات یکی از گردان‌ها بودم. ایشان نماینده مجلس بودند اما در خط مقدم حضور داشتند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/*

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مراسم وداع با پیکر شهید حاج محمد (جمعلی) کیانی از فرماندهان و سرداران جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس امشب در مسجد فاطمه الزهرا (س) میرآباد شهرکرد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید در فرادنبه

حسین میرزایی افزود: آیین تشیع پیکر این رزمنده نیز فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین، ساعت ۹  صبح از میدان ۱۲ محرم (فلکه آبی) به سمت امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(سلام الله علیها) شهرکرد برگزار و سپس در زادگاهش هرچگان به خاک سپرده می‌شود.

گفتنی است: محمد (جمعلی) کیانی با آغاز جنگ تحمیلی در مهرماه ۱۳۵۹ به جبهه شوش اعزام شد.

 در عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۵ و والفجر ۱۰ جنگ حق علیه باطل، به عنوان فرمانده گردان امام سجاد (ع) تیپ سرافراز قمر بنی هاشم (ع) فعالیت کرد.

 جانباز ۲۵ درصد جنگ تحمیلی بود و نشان "فتح سه" از دست مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) دریافت نمود.

فعالیت به عنوان مشاور سابق استاندار چهارمحال و بختیاری در امور ایثارگران از دیگر سوابق وی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • فیلم_ تجلیل از مقام فرمانده دلاور در تیپ قمربنی هاشم(ع)
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم