Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: گونه جانوری سمندر لرستانی و پوشش گیاهی درختان بلوط بخش الوار گرمسیری با خطر نابودی روبه‌رو هستند و به همین جهت باید برای حفاظت و نگهداری از این سرمایه‌ و ثروت‌ها تلاش کرد. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۸ استانها خوزستان نظرات

سعید عیدی گماری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک توجه به توسعه خدمات حوزه محیط زیست را ضروری دانست و اظهار داشت: شهرستان اندیمشک با برخورداری از پوشش‌های کوهستانی و آبی گسترده نیازمند توجه ویژه در حوزه خدمات زیست محیطی است و باید به توسعه خدمات این حوزه در شهرستان، توجه ویژه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که به همین جهت و با پیگیری‌های صورت گرفته اقدامات گسترده‌ای با همکاری مسئولان محلی و مشارکت شهروندان بررسی و آغاز شده است افزود: برگزاری یک کارگاه آموزشی در شهر حسینیه و با همکاری اداره آموزش و پرورش بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک در روز زمین پاک، یکی از این ویژه برنامه‌ها است.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک بلوط و سمندر لرستانی را از جمله ثروت‌های طبیعی بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک دانست و عنوان کرد: گونه جانوری سمندر لرستانی و پوشش گیاهی درختان بلوط بخش الوار گرمسیری با خطر نابودی روبه‌رو هستند و به همین جهت باید برای حفاظت و نگهداری از این سرمایه‌ و ثروت‌ها تلاش کرد.

وی با اشاره به این که متاسفانه در طول سال‌های اخیر آتش سوزی و گرمی هوا به یکی از مهم‌ترین دلایل از بین رفتن جنگل‌های بلوط شهرستان اندیمشک تبدیل شده‌اند، گفت: آتش سوزی کاه و کلش توسط برخی شهروندان و پس از تغذیه دام‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل آتش سوزی جنگل‌های بخش الوار گرمسیری و نابودی پوشش‌های گیاهی منطقه است.

عیدی گماری با بیان این که باید از طریق آموزش و فرهنگ سازی به دنبال کاهش مشکلات زیست محیطی و حفاظت از منابع طبیعی شهرستان اندیمشک بود، ادامه داد: کودکان، مهم‌ترین قشر اجتماعی در جهت یادگیری نکات آموزشی هستند و باید با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش به دنبال توسعه خدمات آموزشی حوزه محیط زیست بود.

وی گفت: برخی از صدمات حوزه محیط زیست قابل جبران و تکرار نیستند و اگر امروز به فکر چاره و درمان آن‌ها نباشیم، نسل‌های آینده با مشکلات جدی و غیرقابل رفعی مواجه خواهند بود و به همین جهت باید با بسیج تمام ظرفیت‌ها و امکانات، باید خدمات این حوزه را تأمین و از سرمایه‌های طبیعی شهرستان در برابر صدمات انسانی و غیر طبیعی دفاع و حفاظت کرد.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک با اشاره به ظرفیت‌های آبی شهرستان و زیستگونه‌های مختلف جانوری در آن، بیان کرد: با صیدان غیر مجاز در شهرستان اندیمشک در فصل ممنوع صید با جدیت برخورد و متخلفان برای طی مراحل قانونی به دستگاه قضایی شهرستان معرفی می‌شوند و به همین جهت از شهروندان برای همکاری و جلوگیری از نابودی سرمایه‌های زیست محیطی تقاضا و دعوت به همکاری می‌شود.

وی با بیان این که با پیگیری یگان اجرایی محیط زیست شهرستان اندیمشک، دو متخلف صید غیرمجاز ماهی در فصل ممنوعه و در دریاچه کرخه شناسایی ودستگیر شده‌اند، عنوان کرد: این صیادان دو نفر بوده از آن‌ها تعداد زیادی ماهی و تور ماهی‌گیری و برخی تجهیزات آن کشف و ضبط شده است.

عیدی گماری با اشاره به این صید و ماهی گیری در فصل ممنوعه سبب ایجادخسارت‌های جدی و جبران نا پذیری برای پوشش‌های جانوری شهرستان اندیمشک می‌شود، تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست با آگاهی و مشارکت شهروندان امکان‌پذیر است و به همین جهت باید برای حفظ این سرمایه‌های ملی همه باید کنار هم بوده و از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

انتهای پیام/ح

R41468/P1361/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید

علی بخش نجاتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان اقلید اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون، یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید ۸ نفر از افراد متخلف را دستگیر و تحویل مقامات قضایی کرده است.

او با بیان اینکه از این متخلفان ۷ قبضه سلاح مجاز ساچمه زنی و گلوله زنی و همچنین ۱۵۰ قطعه ماهی کپور کشف شده است، تصریح کرد: پرونده ابن افراد در مراجع قضایی شهرستان در حال رسیدگی است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اقلید، برخی فعالیت‌های غیرمجاز در طبیعت و محیط زیست را برشمرد و گفت: صید و شکار بی رویه گاهی آسیب‌هایی بر جای می‌گذارد که تا سال‌ها اثرات مخرب آن باقی می‌ماند.

نجاتی با بیان اینکه متخلفان به ادوات پیشرفته همچون جی پی اس، بی سیم، تلفن همراه و قایق‌های تندرو مجهز شده اند، افزود: انواع تور‌ها و طناب‌های مورد نیاز صید از جمله امکانات و تجهیزاتی است که این افراد آن‌ها را در اختیار کسانی دیگر قرار داده و در مقابل از آن‌ها می‌خواهند که به طور شبانه روزی و بدون وقفه به صید انواع آبزیان ارزشمند یا شکار بپردازند.

او، خواستار برخورد قاطع با متخلفان در مناطق تحت مدیریت شد و افزود: یکی از نکات بارز این افراد این است که آن‌ها حتی در صورت برخورد با نیرو‌های گشت حفاظت به مقابله با این نیرو‌ها بر می‌خیزند و از هیچ اقدامی هم فرو گذار نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • ۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند