Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@09:01:56 GMT

ارتباط حافظه افراد با نوع دست دادن!

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۷۵۳۵

کارشناسان دریافتند افرادی که محکم دست می‌دهند، نمره‌ بهتری در آزمون حافظه به دست می‌آورند. ناطقان: کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افرادی که محکم دست می‌دهند توان بهتری در حل مسئله‌های ریاضی و استدلال دارند، همچنین نمره‌ای بهتری درآزمون حافظه به دست می‌آورند.
این پژوهش که به وسیله دانشمندان دانشگاه منچستر انجام شده است نشان می‌دهد رابطه مستقیمی بین قدرت فیزیکی بدن با سلامت مغز و توان حافظه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناسان توصیه می‌کنند افراد به ویژه برای حفظ توان حافظه و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی، چون آلزایمر و دمانس، ورزش به ویژه ورزش‌های هوازی، وزنه برداری و کار با وزنه‌های استاندارد، شنا و دوچرخه سواری انجام دهند تا عضله‌های بدن آن‌ها تقویت شود.
یکی از مشکل‌های شایع در دوران سالمندی ضعف عضله‌های بدن و بروز مشکل‌هایی چون سقوط، ضعف و شکستگی استخوان است که با انجام ورزش منظم از دوران جوانی این مشکل تا حد زیادی برطرف می‌شود.
مطالعه برروی بیش از ۴۷۵ هزارنفر نشان داده که افرادی که دارای قدرت عضلانی بهتر هستند از سلامت مغز بالاتری برخوردارند.
مطالعه‌های پیشین نیز نشان داده است افرادی که ضعیف دست می‌دهند، امکان دارد دچار مشکل گردش خون و بیماری‌های قلبی باشند.
مرگ سلول‌های مغزی در میانسالی وسالمندی سبب افت توان حافظه و نیز آسیب دیدن ارتباط بین سلول‌ها و نیز ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود که درنتیجه آن فرد ضعیف با دیگران دست می‌دهد.
افراد می‌توانند از این آزمایش ساده برای پی بردن به سلامت اعضای خانواده و دوستان خود استفاده کنند، نتیجه این پژوهش در نشریه (the journal Schizophrenia Bulletin) به چاپ رسیده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: قدرت حافظه ، دست دادن ، قدرت عضلانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قدرت حافظه دست دادن قدرت عضلانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان شفاء، حافظه ی جنایات رژیم صهیونیستی

با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیمارستان ها و مراکز درمانی در زمره مهم ترین اهداف حملات ارتش اسرائیل در خلال این نبرد بوده اند. بیمارستان شفا در خلال این نبرد شاهد سه مرحله از جنایات نظامیان صهیونیست بوده اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پس از سپری شدن بیش از 200 روز از نبرد مفتضحانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بیمارستان شفا، به عنوان یکی از مهم ترین مراکز درمانی باریکه غزه شاهد حملات، اشغال، محاصره و تخریب مکرر نظامیان اسرائیلی قرار گرفته است. سه مرحله از جنایت های رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفاء عبارتند از:

 

.

 

مرحله اول: دستاوردسازی خیالی (روز چهلم تا چهل و هشتم نبرد)

ارتش رژیم صهیونیستی برای ارائه دستاورد به افکارعمومی خود، عملیات زمینی در غزه را بیمارستان شفاء‌کشاند. این حمله با این بهانه آغاز شد که زیر بیمارستان مقر فرماندهان حماس قرار دارد. اما پس از حمله وحشیانه به کادر درمان و کشته شدن بیماران هیچ نتیجه ای حاصل نشد. این عملیات رسانه های رژیم صهیونیستی «رسوایی» لقب گرفت.

مرحله دوم:‌ محاصره (روز یکصد و هفتادم تا یکصد و هشتاد و دوم)

ارتش رژیم اسرائیل اقدام به محاصره 12 روزه بیمارستان شفاء در ایام ماه مبارک رمضان نمود. در این ایام، اخبار تعرض، اسارت و عدم دسترسی به مایحتاج غذایی و درمانی به گوش می رسید. تخریب کلینیک تخصصی و از بین بردن زیرساخت ها و محاصره 107 بیمار بستری در این بیمارستان در نهایت به شهادت 21 بیمار منجر شد.

حماس: جنایات اشغالگران در بیمارستان شفا، جنایاتی جنگی استافشای ابعاد جدید از جنایات هولناک صهیونیست‌ها در مجتمع شفاء

 

مرحله سوم: فاجعه انسانی (روز یکصد و هشتاد و چهارم)

پس از اعلام خفت بار اتمام عملیات زمینی علیه نوار غزه، حملات به بیمارستان ادامه یافت. خروج پیکر 409 شهید از گورهای دسته جمعی و خاک های اطراف بیمارستان، مفقود شدن بیش از 1500 نفر، نابودی بیش از هزار واحد مسکونی اطراف بیمارستان و به آتش کشیدن بخش های خدماتی بیمارستان، گوشه ای از جنایات نظامیان صهیونیست در این برهه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟
  • بیمارستان شفاء، حافظه ی جنایات رژیم صهیونیستی
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • از روان تا درمان
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران