Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@10:29:44 GMT

رضاخان، بی بی سی را دستپاچه کرد! +عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۷۷۲۴

رضاخان، بی بی سی را دستپاچه کرد! +عکس و فیلم

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، کشف یک جسد در عملیات طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم(علیه السلام)، بهانه ای شد تا سلطنت طلب ها با مطرح کردن این ادعا که جسد همان مومیایی رضاخان است، سعی کنند برای مدتی خاندان پهلوی را به صدر اخبار رسانه ها برگردانند.

 

البته این اقدام از سوی سلطنت طلب ها چندان عجیب نبود اما نکته قابل توجه میدان داری بی بی سی فارسی، رسانه رسمی خاندان سلطنتی انگلیس در این میان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بی بی سی از ابتدای انتشار خبر کشف جسد، با انتشار اخبار مختلف و دعوت از کارشناسان سعی کرد همراه با سلطنت طلب ها، پهلوی ها را دوباره زنده کند اما این سناریوی آنها با تناقضات مختلفی همراه شد.

 

عکس/ نمونه ای از اخبار منتشر شده در سایت بی بی سی

 

بی بی سی در روزی که خبر کشفغ جسد منتشر شد، با دعوت از یک کارشناس، به بررسی تصاویر منتشر شده از جسد پرداخت.

 

این کارشناس با تاکید بر اینکه این جسد خصوصیات جسد مومیایی را ندارد اما برای اینکه جسد را به رضاخان منتسب کند مدعی شد احتمال دارد در ابتدای انقلاب هنگام تخریب مقبره رضاخان، مردم به جسد او دست یافته و خصوصویات جسد مومیایی را از بین برده اند.

 

فیلم

 

بی بی سی روز بعد با دعوت از عباس میلانی، کارشناس تاریخ در رسانه های ضدانقلاب، به بررسی شواهد تاریخی درباره خصوصیات جسد رضاخان پرداخت.

 

میلانی در این گفتگو تاکید کرد که جسد رضاخان مومیایی شده بود و در ابتدای انقلاب هم، هنگام تخریب مقبره رضاخان جسد او پیدا نشده بود.

 

فیلم

 

البته میلانی ادعایی جالب را درباره محل دفن رضاخان مطرح کرد؛ این کارشناس تاریخ مدعی شد که محمدرضاشاه ابتدا قصد داشته پدرش را در یکی از کاخ ها دفن کند اما علما گفته اند به دلیل اینکه رضاخان در یک کشور غیر مسلمان مرده و بعد هم در یک کشور غیر شیعه مدتی دفن بوده، باید در جوار یک مکان مقدس دفن شود!!!

 

جالب تر اینکه میلانی خودش در ادامه تاکید می کند که علما مخالف دفن رضاخان در جوار اماکن مقدس بوده اند و محمدرضا با توسل به زور این کار را کرده است!

 

انگلیسی ها همواره خواهان استقرار نظام سلطنتی در کشورهای مختلف بوده اند و به همین دلیل، در جنگ جهانی اول، پس از تبعید رضاخان، با آنکه آمریکایی ها خواهان نظام جمهوری در ایران بودند، با اصرار مقامات ایالات متحده را به استقرار نظام سلطنتی مجاب کردند و محمدرضاشاه را بر تخت سلطنت نشاندند.

 

هنو زهم روباه پیر به دنبال سلطنت در ایران است و مدت هاست تریبون رسانه های فارسی زبان این کشور یعنی "بی بی سی" و "من و تو" در اختیار خاندان پهلوی قرار گرفته و با پخش مستندهای مختلف سعی در تطهیر چهره خاندان پهلوی و زمینه سازی برای حکومت رضا پهلوی، فرزند شاه مخلوع ایران دارند.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: رضاخان پهلوی فیلم جام نیوز عکس بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • اینترنشنال پدرخوانده سناریوهای پنج‌گانه / رویایی به نام شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی
  • افشای همکاری مسعود رجوی با ساواک | ویدئو
  • ببینید | کارشناس شبکه ۱۴ اسرائیل: ایرانیان ما را مسخره می‌کنند
  • مردم پنج دهه از صدای اسکویی خاطره دارند
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»
  • خنده های جالب تحلیلگر آمریکایی در واکنش به اینکه مردم ایران به رضاپهلوی و بمباران ایران توسط اسرائیل علاقمند هستند + فیلم
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • تحلیلگر آمریکایی با غلتک از روی ربع‌پهلوی رد شد