Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با آغاز اجلاس سران دو کره در منطقه غیر نظامی پانمونجوم در مرز دو کره، موافقان و مخالفان اهل کره جنوبی این اجلاس در نوار مرزی، علیه یکدیگر صف آرایی کردند.

ایران آنلاین /در حالی که موافقان این اجلاس با تکان دادن پرچم های دو کره و کف زدن های ممتد، ورود سران دو کشور به این منطقه را همراهی کردند در نقطه دیگر مرز و کمی آن سو تر، مخالفان این اجلاس نیز با در دست داشتن نوشته ها و پلاکارهایی مخالفت خود را با برگزاری این اجلاس ابراز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخالفان این اجلاس که پرچم های کره جنوبی و آمریکا را در دست دارند از طریق بلندگو خواهان خروج مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی از محل اجلاس و ترک آن هستند.

مخالفان می گویند کره شمالی با بمب هسته ای کره جنوبی و همچنین جهان را تهدید می کند.

پیشتر و در زمان برگزاری المپیک زمستانی پیونگ چانگ نیز صدها نفر از مردم خشمگین کره جنوبی هنگام ورود کشتی حامل 120 هنرمند کره شمالی به موکو Mukho، بندری واقع در ساحل شرقی کره جنوبی، در اعتراض به حضور اتباع کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان برخی عکس‌های کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را که روی صورت او علامت ضربدر کشیده شده بود، در دست داشتند و برخی دیگر آدمک او را لگد کردند آنها همچنین پرچم کره شمالی و بنر وحدت را آتش زدند.

مخالفان اجلاس سران امروز نیز تصاویری از رییس جمهور پیشین کره جنوبی که مخالف مذاکره دو کره بود در دست داشتند.

اجلاس سران دو کره صبح امروز به وقت محلی با حضور «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در بخش کره جنوبی روستای مرزی «پانمونجوم» موسوم به خانه صلح آغاز شد.

مراسم استقبال و تشریفات از سران دو کره توسط گارد تشریفات، با لباس محلی و سنتی و در فضای باز ساختمان محل مذاکره برگزار شد رییس جمهور کره جنوبی با لباس رسمی اما رهبر کره شمالی با لباس سنتی در این مذاکرات شرکت کرده اند.

رهبران دو کشور ابتدا در خاک کره جنوبی با یکدیگر دست دادند اما چند لحظه بعد «اون» از «این» خواست با عبور از خط، وارد خاک کره شمالی شوند که این پیشنهاد با تبسم و لبخند رییس جمهور کره جنوبی، مورد استقبال قرار گرفت ولی بعد از چند ثانیه دوباره هر دو رهبر به خاک کره جنوبی بازگشتند.

ورود «اون» به خاک کره جنوبی، ورود نخستین مقام ارشد کره شمالی به کره جنوبی بعد از پایان جنگ دو کره در سال 1953 میلادی بود.

تمام لحظات این مراسم از ورود رهبران دو کشور تا مراسم استقبال و همچنین امضای دفتر یادبود در خانه صلح توسط رهبر کره شمالی، به صورت زنده پخش شد.

خبرنگاران تا پشت سالن مذاکره اجازه فیلمبرداری و عکاسی داشتند.

قرار است گفت و گوی رهبران دو کره در این دیدار به بحث عاری سازی هسته ای و تضمین صلح پایدار در منطقه منحصر شود.

اون در این سفر 9 همراه داشت که «کیم یو جونگ» خواهر او و «کیم یونگ نام» مرد شماره دو کره شمالی از آن جمله بودند.

رئیس پیشین اداره اطلاعات، رئیس اداره ورزش، یکی از اعضای پولیتبورو، رئیس ستاد ارتش، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه و مسئول امور اتحاد دو کره، دیگر مقام های کره شمالی هستند که رهبر این کشور را همراهی کردند.

سونگ مونگ یو، وزیر وحدت کره جنوبی، «کانک کیونگ وا» وزیر خارجه، «جیونگ کیونگ دو» رییس ستاد کل ارتش، «سونگ یونگ مو» وزیر دفاع و «چونگ یویی یونگ» مشاور امنیت ملی هم از اعضای هیات «این» بودند.

همچنین پس از این دیدار یک درخت کاج در منطقه مرزی دو کره به نشانه صلح و شکوفایی کاشته شده و سران دو کشور آن را آبیاری خواهند کرد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت

 مسعود میرزایی شهرابی در این نامه نوشته است: دانشگاه‌های ایران اسلامی به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری برای تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند.

وی ادامه داد: در این نامه نگرانی دانشجویان و استادان دانشگاه فردوسی مشهد نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه و به طور مشخص تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل اعلام شده است.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، نگران کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

وی در ادامه آورده است: با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ما است که نقض اقدامات حقوق بشری را محکوم کنیم و در مورد این نگرانی‌ها، فوری و حیاتی گفت‌وگوی باز جهانی را تشویق کنیم.

میرزایی ادامه داد: به عنوان آموزگاران باید از آرمان صلح و عدالت دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای تحقیق انتقادی و حمایت از آنها هستند، از همه دست اندرکاران خواسته می‌شود که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی تاکید کنیم.

حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک‌های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور