Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: ماهور الوند برای بازی در فیلم سینمایی «هت تریک» رامتین لوافی جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره سی و ششم جهانی فجر شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان، مراسم ‌اختتامیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر شامگاه ۶ اردیبهشت ماه با حضور «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمدمهدی حیدریان» رییس سازمان سینمایی، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه و جمع کثیری از هنرمندان و سینماگران در تالار وحدت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای این مراسم بر عهده رامبد جوان بود و این موضوع سبب شد اجرای او با شوخی های بسیاری همراه شود.

 

سیدرضا میرکریمی، دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به دبیری سه ساله اش در این جشنواره بیان کرد: طی مدتی که دبیری جشنواره را برعهده دارم برای ارایه گزارش این بالا می آیم و می خواهم بار دیگر از این فرصت استفاده و از همکاران و مدیرانی که به من کمک کردند تشکر کنم. جشنواره خوب یا بد آنچه اتفاق افتاد حاصل دسترنج تیمی دلسوز و خوش فکر بود و می خواهم از همه مدیران خوبی که به من در این اتفاق کمک کردند تشکر کنم.

وی بیان کرد: هیچ کار بزرگی اتفاق نمی افتد مگر با وجود یک تیم خوب و من این تیم را داشتم. همچنین از اهالی رسانه تشکر می کنم که ما را همراهی کردند. از کسانی که حاشیه منفی ایجاد کردند نیز تشکر می کنم و همین که جشنواره برایشان مهم بوده از آنها سپاسگزارم.

میرکریمی ابراز امیدواری کرد که برگزیدگان جشنواره سال های بعد فیلم هایشان را برای ما بفرستند، و در پایان از حضار خواست فیلمساز بزرگ اولیور استون را که در سالن حضور دارد تشویق کنند.

 

در ادامه اسامی برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد:

 

* بخش نتپک:

رامان چاولا، حبیب احمدزاده و آصیف رستم‌اف داوران بخش نتپک بودند که برای اهدای این جایزه روی صحنه آمدند.

فیلم «هندی و هرمز» به کارگردانی عباس امینی از ایران جایزه این بخش را دریافت کرد.

 

* جایزه بهترین فیلم اول:

محمدعلی باشه آهنگر، برمک اکرم و ویرا لانگرووا داوران بخش فیلم‌های اول بودند که فیلم «درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه از ایران را انتخاب کردند.

 

* جایزه بین‌الادیان:

داوران بخش بین‌الادیان عبارتند از: توماس کرول، محمدرضا زائری، والری بو دو مارناک که روی صحنه آمدند.

فیلم «گندم» به کارگردانی سمیح کاپلان اوغلو محصول ترکیه، آلمان، فرانسه، سوئد و قطر جایزه بین الادیان را دریافت کرد.

 

* جایزه صلح:

جایزه صلح جشنواره برای یک عمر دستاورد هنری به ریتی پان کارگردان کامبوجی تعلق گرفت.

برای اهدای جایزه این بخش، الیور استون روی صحنه آمد و بیان کرد: باید الان یک جایزه بدهم و حتما می دانید او کیست. دوست من در مدت های مدید در شرایط سخت مشغول ساخت فیلم بوده و من با افتخار این جایزه را به ریتی پان تقدیم می کنم.

همچنین دیپلم افتخار این بخش به فیلم «معدنچی» به کارگردانی هانا اسلک محصول اسلوونی و کرواسی تعلق گرفت.

ریتی پان نیز پس از کسب جایزه اش گفت: از لطف و میزبانی شما تشکر می کنم. این جایزه معنای خاصی برای من دارد باید بگویم شاید سینما نتواند دنیا را تغییر دید اما به برقراری دیالوگ بین ما کمک می کند‌.

 

* جایزه بخش جلوه‌گاه شرق

داوران بخش جلوه‌گاه شرق (پانورامای فیلم‌های کشورهای آسیایی و اسلامی)، عمار جمال، فرهاد اصلانی، سالومه دموریا، سوهان پانشا، احمد بویاچوغلو بودند.

بهترین فیلم کوتاه آسیایی: این جایزه به فیلم کوتاه «بچه خور» به کارگردانی محمد کارت محصول ایران تعلق گرفت.

بهترین کارگردان آسیایی: مریم بحرالعلومی برای فیلم «پاسیو» از ایران این جایزه را دریافت کرد.

 

در ادامه مراسم، محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی روی صحنه آمد و در کنار داوران قرار گرفت.

بهترین فیلم بلند آسیایی: تندیس این بخش به «پدر و پسر» به کارگردانی دونگ دینگ لونگ محصول ویتنام اهدا شد.

 

* جایزه محمد امین (ص):

جایزه محمد امین (ص) توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجید مجیدی برای فیلم «آن سوی ابرها» محصول هند اهدا شد.

 

* جوایز بخش مسابقه بین‌الملل:

جیووانی اسپانیولتی، محمود کلاری، جوانا کاس کراوزه، میلچو مانچفسکی، مریلا زارعی، آدور گوپالاکریشنان و دیمیتری آتانیتیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل (سینمای سعادت) بودند که روی صحنه آمدند.

لوح تقدیر برای فیلم «آقای گوزن» به کارگردانی مجتبی موسوی محصول ایران اهدا شد.

جایزه بهترین فیلم کوتاه جوایز مسابقه بین الملل به فیلم «وفاداری» به کارگردانی تاتیانا فدوروسکایا محصول روسیه تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیات داوران مسابقه بین الملل به ریچارد کندریک فیلمبردار فیلم «ترانه گرانیت» محصول ایرلند و کانادا اهدا شد.

جایزه بهترین بازیگر زن به ماهور الوند بازیگر فیلم «هت تریک» محصول ایران رسید.

جایزه بهترین بازیگر مرد به لئون لوچف بازیگر «معدنچی» محصول اسلوونی و کرواسی تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلمنامه به رامتین لوافی برای فیلم «هت تریک» محصول ایران رسید.

جایزه بهترین فیلم به میلکو لازاروف برای فیلم «آگا» از بلغارستان، آلمان و فرانسه اهدا شد.

 

پایان پیام/425

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسابقات بین المللی قرآن مجلس قرآن کریم دکترین مهدویت آذربایجان شرقی دولت همایش دکترین مهدویت قرآن حسن روحانی مقام معظم رهبری ماهور الوند فیلم سینمایی هت تریک اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر جشنواره جهانی فیلم فجر محمدصالح حجت الاسلامی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی

مراسم اختتامیه جشنواره تلویزیونی «قهرمان ایران» در سال ۱۴۰۲ شامگاه پنجم اردیبهشت ماه با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر ورزش و جوانان و تعدادی از قهرمانان و پیشکسوتان عرصه‌های مختلف ورزش در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گفتگویی با سه ورزشکار برگزیده داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

 امیررضا معصومی که جایزه «قهرمان فردا» را دریافت کرد گفت: از سازمان صدا و سیما تشکر می‌کنم که این کار زیبا را انجام می‌دهد و  در این سه سال اخیر این جشنواره را پیگیری می‌کند و سال به سال تعداد شرکت کنندگان برای انتخاب برترین ورزشکار بیشتر شده است.

وی افزود: امسال پنج میلیون نفر شرکت کردند و این افزایش شرکت‌کننده در نظر سنجی نشان می‌دهد که از قدرت همدلی رسانه ملی استفاده شده است و امیدوارم در سال‌های آینده همینطور ادامه‌دار باشد.

معصومی درباره تورنمنت اخیر خود گفت: ۲۰ روز آینده برای آمادگی تیم ملی در تورنمنت گرجستان شرکت خواهم کرد.

حضور بیشتر مردم در نظرسنجی‌ها باعث خوشحالی ورزشکاران می‌شود

علی نادری سرمربی فوتبال ساحلی جایزه که «برترین مربی» ورزش در سال ۱۴۰۲ دریافت کرد و گفت: از مردم عزیزمان تشکر می‌کنم که رای دادند، امیدوارم توانسته باشیم باعث شادی دل مردم شویم.

وی عنوان کرد: زمانی که ما به موفقیت می‌رسیم مسئولیت ما بیشتر می‌شود و ما باید بیشتر تلاش کنیم و به فوتبال ساحلی توجه بیشتری داشته باشیم چراکه مردم دیگر انتظار سومی از ما ندارند و منتظر مقام دیگری هستند.

نادری درخصوص عملکرد رسانه ملی توضیح داد: زمانی که پنج میلیون نفر رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند و اتفاق بزرگی است و سال‌های آینده مردم بیشتر شرکت می‌کنند و هر چقدر مردم بیشتر حضور داشته باشند باعث انگیزه و خوشحالی ورزشکاران می‌شود.

رشته‌های دیگر هم پخش زنده داشته باشد

ناهید کیانی که جایزه «بانوی ورزش ایران» در سال ۱۴۰۲ را دریافت کرد و گفت: حس و حال خوبی دارم، دریافت جایزه در این جشنواره‌ها برای ما خیلی با ارزش است چراکه از طرف مردم انتخاب شدیم. مسئولیت من را سنگین‌تر می‌کند امیدوارم لایق این جایگاه باشم و تا پای جان برای خوشحالی مردم کشورم بجنگم.

وی افزود: همه اتفاقات این جشنواره عالی بود و در مصاحبه‌هایی که داشتم همیشه گفتم علاقمندم که رشته‌هایی که دیده نمی‌شوند به خصوص بانوان پخش زنده داشته باشند. البته رشته ما پخش زنده دارد، اما رشته‌های دیگر هم پخش زنده داشته باشد.

او گفت: با همه وجودم برای المپیک آماده می‌شوم، خداراشکر تمرینات خوبی را پشت سر می‌گذاریم تا روز المپیک بتوانم نتیجه خوبی دریافت کنم و تمام تلاشم را می‌کنم که افتخارآفرینی کنم مسابقات سختی است، اما من از پس آن برمی آیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی