Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:05:15 GMT

ارایه خدمات توانبخشی به گروه های هدف گسترش می یابد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۸۲۴۵

ارایه خدمات توانبخشی به گروه های هدف گسترش می یابد

تهران- ایرنا- « محمدتقی جغتایی» مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، با اشاره به مهمترین گروه های هدف جامعه و نیاز مبرم آنان به دریافت خدمات توانبخشی، از گسترش ارائه خدمات به این گروه ها خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت بهداشت، محمدتقی جغتایی روز جمعه با اشاره به موضوع هفته سلامت امسال و نیز شعار یکی از روزهای این هفته مبنی بر «عدالت در دسترسی به خدمات سلامت؛ حق مردم، مسئولیت حکومت» گفت: امروزه خدمات توانبخشی بسیار گسترده شده است و دیگر صبر نمی کنند بیمار ناتوان شود تا اقدامات توانبخشی را آغاز کنند، بلکه در مرحله ای که بیم ناتوان شدن بیمار وجود دارد، اقدامات توانبخشی آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: به همین جهت، خدمات توانبخشی، در بهداشت، درمان و توانبخشی ارائه و ادغام می شود.
جغتایی ضمن تاکید بر ضرورت پرداختن به مساله توانبخشی تصریح کرد: کودکان مبتلا به اوتیسم، فلج مغزی و دیگر اختلالات مشابه تکاملی، بیماران ضایعه مغزی و نخاعی، سکته مغزی و مبتلایان به اختلالات پیشرونده مانند پارکینسون، آلزایمر و ام اس گروه هایی هستند که نیاز مبرمی به دریافت خدمات توانبخشی دارند.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت، خدمات توانبخشی را مورد توجه قرار داده است و در نظر دارد تا با استفاده از واحدهای خود، بخش خصوصی و نیز با همکاری جمعیت هلال احمر و بنیاد شهید به تدریج ارائه خدمات به این گروه ها را گسترش دهد و در عین حال، سازمان بهزیستی نیز ارائه خدمات توانبخشی را تداوم بخشد.
جغتایی با بیان اینکه وزارت بهداشت، اجرای برنامه هایی را در جهت برقراری عدالت در دسترسی به خدمات سلامت آغاز کرده است، افزود: در همین راستا، اقدامات متعددی می توان انجام داد که تشخیص و شناسایی به موقع کودکان دچار اختلالات تکاملی از جمله این برنامه هاست چرا که انجام درمان های ضروری و توانبخشی، مانع از ناتوانی آنان می شود.
مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی اضافه کرد: بر همین اساس، وزارت بهداشت، برنامه غربالگری اختلالات تکاملی را در دستور کار خود قرار داده و قرار است غربالگری کودکان مبتلا به اوتیسم را نیز در برنامه خود قرار دهد.
وی ادامه داد: اغلب کودکان در پنج سال اول زندگی خود برای دریافت خدماتی مانند واکسیناسیون و دیگر خدمات، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می کنند که با گسترش خدمات غربالگری و مداخلات به موقع در مراکز تکامل کودک، موضوع عدالت در سلامت یا دسترسی به خدمات که یکی از ابزارهای عدالت در سلامت است، گسترش پیدا می کند تا خدمات اولیه توانبخشی تنها منحصر به نقاط خاصی نباشد.
هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار «سلامت برای همه» و موضوع مورد تاکید در این هفته «پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا» است.
اجتمام ** 7268**1368

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي توانبخشي وزارت بهداشت هفته سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه

رضا تحویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند.

کد خبر 6088321

دیگر خبرها

  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور