Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@16:42:36 GMT

۵ مصدوم درحادثه رانندگی شیراز - صفاشهر

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۸۴۲۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس، جانشین فرمانده پلیس راه شمال فارس گفت: در این حادثه که ساعت ۲۲ و ۳۸ دقیقه دیشب بر اثر واژگونی پژو پارس در کیلومتر ۳ جاده صفاشهر به شیراز رخ داد راننده و ۴ سرنشین خودرو که تبعه غیرایرانی بودند زخمی و به بیمارستان ولی عصر خرمبید منتقل شدند.
سرهنگ دهقان بی احتیاطی و سرعت غیر مجاز راننده را علت این حادثه اعلام کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرستان خرمبید به مرکزیت صفاشهر در ۱۹۱ کیلومتری شمال شیرازقرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بزرگراه های شیراز به سامانه ثبت تخلف رانندگی

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از نصب سامانه های ثبت تخلف رانندگی در کلیه معابر و بزرگراه های فاقد تجهیزات این کلان شهر خبر داد.

هادی شه دوست شیرازی امروز، ۱۸ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از مرکز کنترل ترافیک شیراز گفت: شهروندان باید در نظر داشته باشند که کلیه سامانه های ثبت تخلف شهری که عمدتاً در معابر بزرگراهی و اتوبان های نصب شده، سرعت را به صورت متوسط به ثبت می رساند و ملاک تعیین تخلف، صرفاً سرعت هنگام عبور از مقابل دوربین نیست بلکه در طول مسیر نیز سرعت تردد محاسبه شده و در صورت تخلف قبض جریمه برای راننده متخلف صادر خواهد شد.

شه دوست شیرازی ادامه داد: امسال پیش بینی شده است که سامانه های ثبت تخلف در کلیه معابر و بزرگراه های فاقد تجهیزات، نصب و راه اندازی شود که تا شهریور عمده بزرگراه ها از جمله کمربندی جنوب، آیت الله حائری شیرازی، سرلشکر شهید استوار، نصر، رسول اعظم(ص)، سپهبد شهید سلیمانی و کنارگذرهای خرم رود به سامانه های ثبت تخلف رانندگی تجهیز خواهند شد.

وی از شهروندان خواست با رعایت قوانین رانندگی ازجمله رعایت سرعت مجاز، خودداری از توقف در نقاط ممنوع و پیاده روها، خودداری از پارک دوبل و اخذ معاینه فنی در شهر شیراز ایمن رانندگی کنند تا مشمول جرائم سنگین رانندگی نشوند.

شه دوست شیرازی گفت: شهروندان شیرازی به خاطر داشته باشند که رانندگی آن ها در هر نقطه از شهر شیراز در دیدرس سامانه های هوشمند کنترل ترافیک قرار دارد که هرگونه تخلفی را بدون در نظر گرفتن مالک و راننده خودرو ثبت خواهد کرد.

وی با استقبال از اصلاح نرخ جرائم رانندگی گفت: در چند سال اخیر با وجود تورم حاکم بر اقتصاد کشور، نرخ جرائم رانندگی از بازدارندگی لازم برخوردار نبود و به همین دلیل شاهد افزایش غیرقابل توجیه برخی تخلفات همچون سرعت غیرمجاز، توقف در نقاط ممنوع، پارک دوبل و توقف در پیاده روهای شهری بودیم که با اعمال جریمه هم از بازدارندگی لازم برخوردار نبود.

شه دوست شیرازی همچنین با اشاره به اعلام نرخ جدید جرائم تخلفات رانندگی گفت: افزایش نرخ جرائم تخلفات رانندگی می تواند به بهبود وضعیت تردد خودروها در معابر شهری و کاهش حوادث و سوانح رانندگی کمک کند و مانع حرکات حادثه ساز توسط رانندگان متخلف شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه میزان جریمه باید با نوع تخلف سازگاری داشته باشد تا از بازدارندگی لازم برخوردار شود، ادامه داد: شهرداری شیراز با وجود قریب به ۹۶ سامانه ثبت تخلف هوشمند، ۱۵۲ سامانه ثبت تخلف خودکار و ۶۰ سامانه ثبت تخلف در محدوده کم آلاینده LEZ با ابلاغ نرخ جدید جرائم رانندگی تلاش می کند با همکاری پلیس راهور مرکز استان از بروز رفتار پرخطر توسط رانندگان حادثه آفرین جلوگیری کند.

شه دوست شیرازی بیان کرد: شهروندان شیرازی در مدت یک سال گذشته متوجه توسعه ملموس تعداد سامانه های هوشمند ترافیکی در معابر شهری شده اند که همین باعث سیر نزولی تعداد فوتی های ناشی از تصادفات در یک سال اخیر شده و هم اکنون با افزایش نرخ جرائم رانندگی بر اثربخشی این سامانه ها در کنترل حوادث و سوانح رانندگی خواهد افزود.

وی اظهار کرد: آمار تصادفات در سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بیانگر شیب کاهشی در میزان تصادفات رانندگی در کلان شهر شیراز است؛ آمار بیانگر آن است که درصد تغییرات تصادفات در سه سال گذشته شیب کاهشی ۴۹ درصدی داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: در طرح نوروزی سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که از اسفندماه ۱۴۰۲ تا فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، تعداد فوتی های ناشی از تصادفات درون شهری ۶۴ درصد کاهش داشته و درمجموع در آمار تصادفات درون شهری ۲ درصد کاهش مشاهده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در گالیکش یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت
  • تجهیز بزرگراه های شیراز به سامانه ثبت تخلف رانندگی
  • تصادف به‌خاطر لایی‌کشی خودروی دولتی در نیایش + فیلم
  • انحراف پراید در آزادراه خلیج فارس با ۲ فوتی و ۴ مصدوم
  • واژگونی تریلی در جاده آذرشهر- عجب شیر یک کشته بر جا گذاشت
  • ۸۲ نفر در سوانح رانندگی مشهد مصدوم شدند
  • وقوع حادثه رانندگی در قطب صنعتی شهرکرد با یک جان باخته و سه مصدوم
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • ۵ مصدوم در سانحه رانندگی در خواف