Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم این هفته با اخبار متنوع و بی‌شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

توافق وزارت علوم و آموزش و پرورش در مورد روش جایگزین کنکور

غلامی وزر علوم گفت: تاکنون جلساتی مشترک با وزارت آموزش و پرورش درباره حذف کنکور داشته‌ایم و گروه‌های کارشناسی در هر دو وزارت خانه شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز امیدواری کرد: وزارت علوم بتواند درباره یک روش سنجش و پذیرش مبتنی بر روش‌های جدید ارزیابی دانش آموزان با وزارت آموزش و پرورش به توافق برسد.

اعزام دانشجویان برای پیاده روی نجف تا کربلا نیمه شعبان تکذیب شد

زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: اعزام دانشجویان برای این روز بر عهده برخی انجمن های مردم نهاد است و ستاد در این اعزام وظیفه ای بر عهده ندارد.

وی افزود: در واقع اعزام هایی که از سوی ما برای عتبات در نظر گرفته شده است در ایام تابستان و بهمن ماه هرسال انجام می شود.

ساخت 200 خوابگاه دانشجویی با مشارکت دانشگاه‌ها در سال جاری

ذوالفقار یزدانمهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: امسال اختصاص درآمدها و اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویی حدود 20 درصد رشد داشته که در مجموع حدود 700 میلیارد تومان اعتبار به منظور تسهیل در مشکلات دانشجویان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به کمبود خوابگاه در دانشگاه‌ها، گفت: 50 هزار دانشجو با کمبود خوابگاه مواجه‌اند که امسال علاوه بر اعتبار 500 میلیارد تومانی، 700 میلیارد تومان تسهیلات فراهم شده تا بتوان با مشارکت دانشگاه‌ها ساخت حدود 200 خوابگاه دانشجویی را آغاز کرد. با ساخت این تعداد خوابگاه، مشکلی از لحاظ کمبود فضای خوابگاهی وجود ندارد.

اعطای بورسیه به دانشجویان خارجی در مقطع تحصیلات تکمیلی

ریاضی معاون سازمان امور دانشجویان گفت:در زمینه اعطای بورسیه ایران به دانشجویان کشورهای دیگر تمرکز بر مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

وی افزود: ارزیابی دانشجویان متقاضی تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در کشور افغانستان و با کمک سازمان سنجش صورت می گیرد ولی در دوره دکتری پذیرش دانشجو منوط به نظر گروه‌های آموزشی است.

آمادگی ایران برای تاسیس دانشگاه در افغانستان

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه قادر است ظرف مدت ۵ تا ۱۰ سال مجموعه‌هایی همچون واحد علوم و تحقیقات را در افغانستان ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه به معنای واقعی مردمی است و متعلق به کل مردم است، افغانستان هم می تواند از این روش الگوبرداری کند و دانشگاهی برای مردم افغانستان ایجاد کند.

اعزام 2000 دانشجو به فرصت‌ مطالعاتی در سال 97

صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: براساس برنامه موجود، دانشجویان دوره دکتری به مدت ۶ تا ۹ ماه می‌توانند از فرصت مطالعاتی داخل و خارج از کشور استفاده کنند.

صدیقی همچنین اظهار کرد: فرصت‌های کوتاه مدت دانشجویان دکتری سال گذشته به ۱۹۰۰ دانشجو رسید و امیدوار هستیم در سال ۹۷ بتوانیم بیش از ۲۰۰۰ نفر را به فرصت‌های مطالعاتی خارج و داخل کشور بفرستیم.

وی یادآورشد: استقبال برای استفاده از فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان بسیار خوب بوده است و اگر منابع مالی اجازه بدهد تعداد دانشجویان برای استفاده از بورسیه را افزایش می‌دهیم، قطعا در سال جاری ۲۰۰۰ دانشجو را پوشش خواهیم داد حتی امیدوار هستیم از این تعداد نیز بیشتر شود.

تعیین تکلیف «سهمیه ایثارگران» در انتظار تصمیم مجلس

منصور غلامی، وزیر علوم،گفت: قانون سال گذشته سهمیه ایثارگران نیازمند بررسی و تحقیق بیشتر است و این مسئله به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شده است تا این قانون اصلاح شود.
وزیر علوم تاکید کرد: اگر مجلس در خصوص کاهش ضریب سهمیه ایثارگران سریع تر تصمیم گیری کند، امسال قانون را با شرایط جدید لحاظ می‌کنیم.

انتهای بیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان

مسئول رسانه حوزه بسیج دانشجویی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: حدود ۷۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور در روستای کم‌برخوردار ماهستان علی آباد کتول به اهالی منطقه، خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی و فرهنگی ارائه کردند.

طا‌ها مصطفی‌لو در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو اظهارکرد: بسیجیان عضو قرارگاه جهادی امام رضا (ع) حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان با هدف خدمت رسانی به محرومان روستای ماهستان و اسلام آباد فندرسک از توابع علی آباد از روستا‌های محروم استان طی سه مرحله و در سه هفته متوالی عازم این منطقه کم‌برخوردار شدند.

وی افزود: دانشجویان جهادی پس از شناسایی‌های متعدد میدانی و برسی خلأ‌های سلامت، اقدام به انتخاب این منطقه و برگزاری اردو جهادی بزرگ در ماهستان کردند.

مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان افزود: این اردو جهادی از نظر اجرا و مدیریت تماما دانشجویی بود؛ و بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، با همراهی تعدادی از اساتید و پزشکان متعهد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، پزشکی و دندانپزشکی به مردم خدمت رسانی کردند.

وی ادامه داد: در بخش دندانپزشکی خدمات ترمیمی، Ext، فیشور سیلانت و فلوراید تراپی با اولویت کودکان و مادران باردار انجام شد.

مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: برای ارائه عادلانه‌تر خدمات، دانشجویان از دو هفته قبل، معاینه اولیه مردم این دو روستا را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان، با توجه به مشکلات خانه بهداشت روستای ماهستان، خط غربالگری برای برسی و غربالگری عوامل خطر مهم از جمله فشار خون، قند خون و BMI ایجاد شد و علاوه بر پایش بیماری‌های شایع، موارد مورد نیاز را به پزشک ارجاع دادند.

مصطفی‌لو افزود: داروخانه سیار هم از دیگر بخش‌هایی بود که برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شد.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای کودکان، آموزش موارد بهداشت دهان و دندان به کودکان روستا، توزیع غذا در بین نیازمندان  و رنگ امیزی و زیباسازی حیاط مدرسه  از دیگر فعالیت‌های اعضای این گروه جهادی در منطقه کم‌برخوردار ماهستان علی آباد کتول بود.

 

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی