Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-29@02:39:44 GMT

برپایی غرفه سلامت و ارائه خدمات پزشکی در واحد کازرون

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۸۶۶۶

برپایی غرفه سلامت و ارائه خدمات پزشکی در واحد کازرون

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون به تشریح فعالیت‌های عملی دانشجویان رشته‌های بهداشت عمومی و پرستاری در قالب غرفه‌های سلامت پرداخت.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری آنا، مختار مختاری با گرامیداشت هفته سلامت، گفت: «دانشجویان رشته‌های بهداشت عمومی و پرستاری واحد کازرون با همکاری انجمن‌های علمی بهداشت عمومی در هفته سلامت خدمات ارزشمندی از جمله تست فشار خون، اندازه‌گیری قد، وزن، کلرسنجی، تست قند خون، مشاوره و غربالگری بیماری تالاسمی و بیماری‌های ژنتیکی و ارزیابی سطح سلامت مراجعه کنندگان به سایر دانشجویان، استادان و کارکنان ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «هیأت ارزشیابی شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که برای ارزیابی دوره‌ای رشته کارشناسی پرستاری در واحد حضور داشتند علاوه بر بازدید از امکانات آموزشی و بالینی، پیشنهادات ارزنده و مفیدی در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش پایه و بالینی دانشجویان رشته پرستاری ارائه و از فعالیت‌های عملی و خدمات دانشجویان این دو رشته در غرفه سلامت بازدید و اظهار رضایت و خرسندی کردند.»

مختاری خاطرنشان کرد: «رشته‌های علوم پزشکی از جمله رشته پرستاری از دهه شصت در واحد کازرون راه‌اندازی شده است و تاکنون توانسته بیش از 1270 نفر دانش‌آموخته را تربیت و تحویل جامعه و مراکز علمی، آموزشی و درمانی کشور دهد.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار خدمت در بیمارستان خورموج به مردم ارائه شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملکی زاده پنج شنبه شب در حاشیه بازدید از بیمارستان زینبیه (س) خورموج اظهار داشت: پنج هزار و ۶۱۳ نفر از خدمات آزمایشگاهی بیمارستان زینبیه (س) خورموج در ایام تعطیلات نوروز تاکنون بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: ۴ هزار و ۱۲۹ نفر از خدمات سرپایی و ۶ هزار و ۱۸۵ نفر نیز از خدمات بستری بیمارستان زینبیه (س) خورموج در ایام تعطیلات نوروز تاکنون بهره‌مند شده‌اند.

ملکی زاده اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ خدمات آزمایشگاهی، رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی، ویزیت پزشکان اورژانس، ویزیت متخصصان کلینیک تخصصی سرپایی، نوار قلب، خدمات کوچک اورژانس (کشیدن بخیه، شست و شو و پانسمان)، اعمال جراحی اورژانس و سایر خدمات در بیمارستان زینبیه (س) خورموج به مردم ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیشترین بار حوزه سلامت بر دوش بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و اورژانس است.

ملکی زاده اضافه کرد: استان بوشهر در حوزه گردشگری فعال بوده و استانی مسافر پذیر است، بنابراین علاوه بر جمعیت استان، مسافران زیادی که وارد استان بوشهر نیز می‌شوند مراجعات پزشکی و درمانی خواهد داشت.

وی بابیان اینکه با ازدیاد مسافران حوادث ترافیکی نیز افزایش می‌یابد اضافه کرد: نیروهای ما در اورژانس شهری، جاده‌ای، پیش بیمارستانی و هوایی در حال آماده‌باش کامل هستند و تماس‌های متعددی با اورژانس در ایام تعطیلات نوروزی گرفته‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همکاران اورژانس استان بوشهر در تمامی طول سال در حال آماده‌باش هستند، ولی در ایام تعطیلات نوروز با بیشترین تراکم شیفت در حال ارائه خدمت هستند تا کمترین آسیبی به هم‌وطنانمان در حوزه حوادث برسد.

وی در خصوص حوزه بیمارستانی نیز گفت: کادر درمان ما در تمامی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان بوشهر در حال ارائه خدمت به شهروندان و مسافران نوروزی هستند

ر ملکی زاده بابیان اینکه کادر درمان خالصانه در سراسر استان بوشهر در حال ارائه خدمت به مردم هستند اظهار داشت: در بازدیدهایی که در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر داشته‌ایم، همکاران ما در بیمارستان‌ها ثانیه‌ای ارائه خدمات به مردم را متوقف نکرده و نخواهند کرد و شبانه‌روز در تمامی ایام سال به‌ویژه تعطیلات نورزی به دلیل ازدیاد مسافران نوروزی در حال آماده‌باش و ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان هستند.

وی تصریح کرد: بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باهم در ارتباط هستند و نظارت‌های درمانی مستمری نیز از سمت معاونت درمان دانشگاه برای ارائه خدمات باکیفیت صورت می‌گیرد.

دکتر ملکی زاده با اشاره به حوزه بهداشت افزود: حوزه بهداشت بخش خیلی مهمی از فعالیت‌های دانشگاه را در برمی‌گیرد که عزیزان این حوزه علاوه بر اورژانس ۱۱۵ کمپ‌های نوروزی دارند و نظارت‌های بهداشتی مستمری نیز در حوزه مواد غذایی، آب آشامیدنی و سایر موارد بهداشتی را دارند.

وی با اشاره به در حوزه نظارت بر دارو و غذا گفت: معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز نظارت‌های مستمر در این حوزه دارد.

ملکی زاده اضافه کرد: در تعطیلات نوروز با توجه به انبارگردانی‌های شرکت‌های توزیع دارو در آغاز سال، تأمین دارو برای استان مدنظر قرار گرفت و دارو در اکثر اقلام دارویی وجود دارد و اقلامی که کمبود در آن‌ها مشاهده می‌شود که البته به‌صورت خیلی محدود است به کمبودهای کشوری برمی‌گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه نظارت مستمر بر دارو و داروخانه در استان بوشهر صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز هیچ بخشی در حوزه درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سراسر استان تعطیل نشده است.

نادر شکیب آزاد معاون درمان، سید حسین موسوی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عبدالرسول عباسی مدیر دفتر پرستاری، سید مجید حسینی مدیر روابط عمومی و بین‌الملل، ناصری مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه، مهندس پرویز احمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی، دکتر علی بهنام مجرد رئیس بیمارستان زینبیه (س) خورموج و برخی از مسؤولان بیمارستان نیز در این بازدید حضور داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان و تبریک سال نو به کادر بیمارستان در جریان وضعیت رسیدگی به بیماران و مسائل بیمارستان قرار گرفت.
همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از پایگاه اورژانس شهری خورموج نیز بازدید کرد.

کد خبر 6064488

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار خدمت در بیمارستان خورموج به مردم ارائه شد
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی
  • فعالیت ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت طی ایام نوروز در فارس