Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برای سومین بار متوالی در سه سال اخیر، میزبان مسابقات بین المللی اتومبیل رانی جایزه بزرگ فرمول - یک شد .

به گزارش ایرنا به نقل از شرکت عملیاتی برگزاری مسابقات بین المللی اتومبیل رانی فرمول – یک ، این مسابقات از امروز جمعه آغاز و تا روز یکشنبه به مدت سه روز با حضور 20 اتومبیل ران برجسته جهان برگزار می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«لوییس هامیلتون» و «والتری بوتاس» از تیم مرسدس ، «سباستیان فتل» و «کیمی ریک کوئنن» از تیم Scuderia Ferrari ،« دانیل ریکاردو» و «ماکس فرستاپن» از تیم Aston Martin Red Bull Racing ، «سرخیو پرس» و «استبان اوکون » از تیم Sahara Force India ، «لنس استرول» و «سرگئی سیروتکین» از تیم Williams Martini Racing ، «نیکو هولکنبرگ» و «کارلوس ساینس» از تیم Renault ، «پیر گاسلی» و «برندون هارتلی» از تیم Red Bull Toro Rosso Honda ، «رومان گروژان» و «کوین ماگنوسن» از تیم Haas ، «فرناندو آلونسو» و «استوفل واندوم» از تیم McLaren و «مارگوس اریکسون» و «شارل لکلر» از تیم Alfa Romeo Sauber در مدت سه روز در باکو به رقابت خواهند پرداخت .
مسیر 6 کیلومتری برگزاری مسابقات توسط «هرمان تیلکه» معمار مسیرهای مسابقات اتومبیل رانی طراحی شده و ورزشکاران حاضر قرار است این مسیر پر پیچ و خم مرکز شهر باکو را طی کنند . عریض ترین بخش این مسیر 13 متر و باریک ترین آن نیز 7.6 متر است .
«توم باتچر» مسئول امور ساخت و ساز شرکت عملیاتی برگزاری مسابقات اتومبیل رانی فرمول – یک در باکو به تازگی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد : همه محموله های مورد نیاز برای برگزاری این مسابقات از طریق مسیرهای دریایی و هوایی به باکو رسانده شده و تماشاگران به زودی شاهد یک مسابقات بسیار جالب در پایتخت جمهوری آذربایجان خواهند شد.
وی مسیر حرکت اتومبیل های این مسابقات بین المللی در باکو را مطابق استانداردهای روز عنوان کرد و گفت : این مسیر همچنان آماده برای هوای بارانی و بادی است.
قبل از مسابقات اتومبیل رانی فرمول - یک در باکو سه مسابقات مشابه در سال جاری در استرالیا ، بحرین و چین برگزار شده است و بر اساس نتایج رقابت های چین تیم مرسدس در صدر جدول قرار می گیرد .
در رابطه با برگزاری مسابقات بین المللی اتومبیل رانی در باکو پلیس راه پایتخت جمهوری آذربایجان محدودیت های برای حرکت وسایل نقلیه شخصی و عمومی در خیابان های مرکز باکو و در خیابانهای منتهی به مسیر برگزاری این مسابقات به کار گرفته ا ست .
مقامات جمهوری آذربایجان برگزاری مسابقات بین المللی اتومبیل رانی فرمول – یک در باکو را فرصت بسیار مناسب برای رونق گردشگری و جذب گردشگران خارجی به این کشور می دانند .
بر اساس گزارش شرکت بین المللی حسابرسی PricewaterhouseCoopers” ) PwC) برگزاری دو دوره مسابقات اتومبیل رانی فرمول -یک در باکو تاثیر مثبتی براقتصاد جمهوری آذربایجان داشته و این کشور تا به حال 277/3 میلیون دلار درامد از آن داشته است .
مسابقات بین المللی اتومبیل رانی فرمول - یک در باکو همچنین در بالاترین شرایط امنیتی برگزار می شود و علاوه بر محدودیت حرکت وسایل نقلیه، پلیس باکو در روزهای برگزاری این مسابقات در آماده باش کامل بسر می برد .
در امتداد مسیر برگزاری مسابقات اتومبیل رانی فرمول - یک، چندین جایگاه موقتی برای حضور تماشاگران نصب شده است که قیمت بلیط برای حضور در این صحنه ها مختلف است .
همزمان با این مسابقات برنامه های تفریحی از جمله کنسرت هنرمندان برجسته جهان در پارک ملی واقع در ساحل خزر و در نزدیکی محل برگزاری این مسابقات برگزار می شود که انتظار می رود با حضور تعداد کثیری از ساکنان شهر باکو و گردشگران خارجی همراه باشد. .
بر اساس شرایط میزبانی مسابقات اتومبیل رانی فرمول – یک جمهوری آذربایجان باکو در دو سال آینده نیز میزبان این مسابقات بین المللی می شود .
خاورم ** 337* 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش جمهوري آذربايجان مسابقات اتومبيل راني فرمول 1

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران از مرحله یک هشتم نهایی عبور کرد و حالا فقط 8 تیم در این تورنمنت باقی مانده‌اند. 7 تیم لیگ برتری صعود کرده(مس، گل‌گهر، هوادار، آلومینیوم، تراکتور، ملوان و سپاهان) به همراه چادرملو اردکان از لیگ دسته اول به یک چهارم نهایی رسیدند و قرار است روز دوشنبه حریفان خود را در مرحله بعدی بشناسند.

نکته قابل توجه این است که شگفتی‌ساز مسابقات جام حذفی قطعا در مرحله بعدی میزبان خواهد بود. چادرملو اردکان هردو بازی گذشته خود در جام حذفی را مقابل فولاد خوزستان و مس کرمان در خانه حریفان برگزار کرد و برنده شد و بر اساس قوانین قطعا بازی سوم را باید میزبان باشد.

بر این اساس شاگردان سعید اخباری در مرحله بعدی مسابقات جام حذفی به هر تیمی برخورد کنند، باید در یزد از آن تیم پذیرایی کنند. هیچ تیم دیگری در جام حذفی چنین شرایطی را ندارد و فقط درباره چادرملو این موضوع صدق خواهد کرد.

بی‌شک میزبانی از حریف بعدی در یزد یک امتیاز مثبت برای چادرملو خواهد بود تا بتواند در حضور هواداران خودی از این مرحله هم بالاتر برود و به شگفتی‌سازی خواهد ادامه بدهد.

دیگر خبرها

  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی