Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز پنج‌شنبه در نشست شورای امنیت ملل متحد با موضوع وضعیت خاورمیانه به خصوص فلسطین، بار دیگر تلاش کرد بحث را سمت ایران منحرف کند.

وی در این نشست ابتدا در تلاش برای توجیه تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت جوانان فلسطینی و حملات هوایی عربستان سعودی به مناطق غیرنظامی در یمن، حماس، حزب‌الله و انصارالله را به استفاده از «سپر انسانی» متهم کرد و گفت: «مانند همیشه، ایران حامی بسیاری از این گروه‌ها است که پشت این غیرنظامیان بی‌گناه پناه گرفته و مبارزه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

هیلی افزود: «گروه‌هایی که مورد حمایت ایران هستند، روش‌های استفاده از سپر انسانی را به کمال رسانده‌اند و دیگران را هم برای استفاده از روش‌های مشابه تحت تأثیر قرار داده‌اند. قطعا این بخشی از تلاش‌های فراگیر ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه است. تلاش‌هایی مانند انتقال موشک به یمن و ارسال پهپاد مسلح به آسمان اسرائیل از طریق اراضی سوریه.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت در صورتی که این گروه‌ها در استفاده از سپر انسانی موفق شوند، این «یک شکست برای کسانی خواهد بود که به قواعد پایبند هستند و تلاش می‌کنند به جای افزایش تلفات غیرنظامیان، تلفات غیرنظامیان را کاهش دهند.»

در یک ماه گذشته در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینی‌ها در نزدیکی نزدیکی مرزهای غزه، ده‌ها نفر به شهادت رسیده و صدها تن زخمی شده‌اند. بسیاری از این افراد هدف گلوله تک‌تیراندازانی قرار گرفته‌اند که رو به غزه مستقر شده‌اند و با گلوله‌های جنگی مستقیما فلسطینی‌ها را هدف قرار می‌دهند. با این وجود، هیلی در بیانیه خود در شورذای امنیت حتی یک کلمه در محکومیت این اقدام رژیم صهیونیستی صحبت نکرد.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نیکی هیلی اتهام ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد

یک رسانه آمریکایی گزارش داد اسرائیل طی روزهای گذشته برنامه‌های خود در خصوص تخلیه غیرنظامیان از رفح قبل از عملیات احتمالی در این منطقه را با آمریکا در میان گذاشت.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آسوشیتدپرس با گزارش این خبر به نقل از منابع آگاه مدعی شد که دیدگاه واشنگتن مبنی بر اینکه انجام چنین عملیاتی جان بسیاری از افراد غیرنظامی را در معرض خطر قرار می‌دهد تغییر نکرده است.

آمریکا علی‌رغم ابراز مخالفت‌های رسانه‌ای با اقدامات اسرائیل در جنگ غزه تا کنون اصلی‌ترین حامی این رژیم در این جنگ و یکی از عوامل کش‌دار شدن درگیری‌ها بوده است.

نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر فلسطینی در شهر رفح واقع‌ در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز عملیات اسرائیل در این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند.

آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد روز جمعه گفت چنانچه اسرائیل طرح خود برای حمله به رفح را پیش ببرد صدها هزار نفر در معرض خطر مرگ قرار خواهند داشت.

مقام‌های مورد استناد آسوشیتدپرس گفته‌اند که طرح تخلیه غیرنظامیان که اسرائیل آن را با آمریکا به اشتراک گذاشته هنوز نهایی نشده و هر دو طرف بر سر ضرورت ادامه رایزنی‌ها توافق کرده‌اند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است
  • امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  •  تلاش ۷۰ گروه امدادی برای رفع آبگرفتگی بارندگی ها
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • هشدار امیر دریادار سیاری درباره تلاش «دشمنان» برای «کنترل اذهان جوانان ایران»
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!