Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@22:15:22 GMT

پرواز بمب افکن‌های آمریکایی بر فراز دریای جنوبی چین

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۹۵۴۵

پرواز بمب افکن‌های آمریکایی بر فراز دریای جنوبی چین

نیروی هوایی آمریکا از پرواز آموزشی بمب افکن‌های راهبردی بی ۵۲ بر فراز دریای جنوبی چین و جزیره اوکیناوای ژاپن خبر داده است. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نیروی هوایی آمریکا امروز جمعه اعلام کرد: بمب افکن های راهبردی بی 52 پروازهای آموزشی در آسمان دریای جنوبی چین و جزیره اوکیناوای ژاپن انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک روزنامه چینی این اقدام آمریکا را مرتبط با مانورهای نظامی چین در نزدیکی تایوان ارزیابی کرده است.

نیروی هوایی آمریکا افزود: بمب افکن های بی 52 از پایگاه هوایی در جزیره گوام برخاستند و بر فراز دریای جنوبی چین به پرواز درآمده اند. این بمب افکن ها یک پرواز آموزشی را انجام داده و سپس به سوی جزیره اوکیناوا تغییر مسیر دادند تا با جنگنده های اف 15 آمریکا مانور مشترکی را انجام دهند. بمب افکن های راهبردی آمریکا سپس به گوام بازگشتند.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است که ادامه حضور بمب افکن های بی 52 با هدف حفظ آمادگی نیروهای آمریکایی بوده است. ماموریت های فرماندهی اقیانوسیه آمریکا که به طور معمول از مارس 2004 انجام شده است، مطابق با قوانین بین المللی است.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا نیز این اقدام را یک ماموریت عادی و معمولی ارزیابی کرده است.

این تمرین نظامی می تواند هشداری به چین باشد، آن هم پس از مانور نظامی اخیر ارتش چین در اطراف آب های تایوان.

سخنگوی وزارت دفاع چین در پاسخ به سئوالی درباره پرواز بمب افکن های آمریکایی گفت: نیروهای ارتش چین اوضاع را تحت کنترل دارند.

چین نگران آن است که رئیس جمهور تایوان قصد تلاش برای استقلال کامل این جزیره را داشته باشد. رئیس جمهور تایوان تاکید کرده است که قصد دارد شرایط فعلی و صلح با چین را حفظ کند.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین نیز نوشت: اگر آمریکا با پرواز بمب افکن های خود قصد ارسال پیام برای پکن درباره تایوان را داشته، این اقدام کارایی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از حمله سپاه علیه اسرائیل به روایت مقامات آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری مهر نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی به ای‌بی‌سی نیوز گفت: ۵ موشک به پایگاه هوایی نواتیم اصابت کرد و به یک هواپیمای ترابری C-۱۳۰ آسیب رساند. همچنین حداقل ۹ موشک به پدافند هوایی اسرائیل نفوذ کرده و دو پایگاه هوایی را مورد اصابت قرار دادند.

 یک مقام ارشد آمریکایی نیز گفته: ۴ موشک بالستیک ایران به پایگاه هوایی دوم در نقب اصابت کرد.

همچنین در روایتی دیگر، مقام‌های دفاعی ایالات متحده می‌گویند از بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک که سپاه شنبه شب به سمت اسرائیل شلیک کرد، «تن‌ها ۵ موشک» به اهدافی در داخل اسرائیل اصابت کرده است.

شبکه سی‌بی‌اس به نقل از دو مقام مطلع آمریکایی گزارش کرده که اطلاعات نظامی ایالات متحده بیانگر اصابت چهار موشک بالستیک به پایگاه هوایی نواتیم در صحرای نگب است.

پایگاه هوایی نواتیم که محل استقرار جنگنده‌های فوق‌پیشرفته و گران‌قیمت اف-۳۵ است، از اهداف اصلی در حمله روز شنبه سپاه به اسرائیل بوده است چرا که آمریکا می‌گوید اسرائیل در هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق (اول آوریل) از یک جنگنده اف-۳۵ استفاده کرده بود.

بر این اساس، یکی از موشک‌ها به یک باند این پایگاه هوایی برخورد کرده است. ۲ آشیانه هم مورد اصابت موشک قرار گرفته است که ادعا شده خالی بوده اند.

هم‌زمان، شبکه خبری ای‌بی‌سی آمریکا از وارد شدن آسیب به یک هواپیمای ترابری سی-۱۳۰ خبر داده است.

بر اساس گزارش سی‌بی‌اس، موشک پنجمی که در اسرائیل فرود آمده، یک سایت رادار در شمال اشرائیل را هدف گرفته بود اما به آن اصابت نکرده است.

سی‌بی‌اس همچنین به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش کرد که حدود نیمی از ۱۲۰ موشک بالستیک شلیک‌شده از سوی سپاه یا هنگام پرتاب دچار نقص شدند یا حین پرواز منفجر شدند.

دیگر خبرها

  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • ۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • سفر میلیونی گردشگران و ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا (+ اینفوگرافی)
  • جزئیات تازه از حمله سپاه علیه اسرائیل به روایت مقامات آمریکا
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • (اینفوگرافیک) مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • پرواز ده‌ها پهپاد ایرانی بر فراز بین الحرمین