Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@23:07:31 GMT

اعزام نیرو به یمن؛ توافق پشت پرده حکمتیار با عربستان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۹۵۷۲

اعزام نیرو به یمن؛ توافق پشت پرده حکمتیار با عربستان

در حالیکه «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی در افغانستان چندی قبل به ترکیه و عربستان سفر کرده بود، برخی از رسانه‌های این کشور از توافق وی با عربستان برای اعزام نیرو به یمن خبر داده‌ است. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از وبسایت «آریانیوز»، «گلبدین حکمتیار» ماه گذشته پس از دیدار از ترکیه و پس از آن به عربستان سعودی سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، رهبر حزب اسلامی در تفاهم با عربستان سعودی قرار است حدود دو هزار نیروی خود را برای جنگ یمن به این کشور اعزام کند.

همچنین به منظور تسهیل اعزام جنگجویان حزب اسلامی به عربستان سعودی برای مشارکت در جنگ یمن حکمتیار با سفارت عربستان سعودی در کابل و برخی از مقامات حج اوقاف توافق کرده است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره اعزام 1300 نفر از جنگجویان حزب اسلامی به عربستان سعودی منتشر شده بود.

سفر حکمتیار به عربستان سعودی پس از سفرش به ترکیه، آن هم با دعوت رسمی «بن‌سلمان» ولیعهد رژیم سعودی باعث شده است تا گمانه‌زنی‌ها درباره مداخله حکمتیار در جنگ یمن افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

افشای جزئیات سفر اخیر حکمتیار به عربستان ؛ تلاش برای انتقال گروه‌های تکفیری به افغانستان

این در حالی است که وابستگی حکمتیار به عربستان موضوعی انکارناپذیر نیست زیرا در گذشته نیز وی برای اعزام جنگجویان حزب اسلامی به یمن با هدف حمایت از حکومت ریاض اعلام آمادگی کرده بود.

رهبر حزب اسلامی پیش از این نیز بارها با موضوع گیری علیه برخی از کشورها موضع خود را درباره جنگ یمن، سوریه، داعش در حمایت از عربستان سعودی اعلام کرده بود.

انتهای پیام/.

 

R36461/P36447/S8,87,91,1413/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد