Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-01@15:23:37 GMT

گزارش تسنیم از دیدار تاریخی سران ۲ کره+فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۹۶۸۸

گزارش تسنیم از دیدار تاریخی سران ۲ کره+فیلم و عکس


سران دو همسایه در شبه جزیره کره در دیداری تاریخی با یکدیگر ملاقات کردند تا بتوانند راهی برای کاهش تنش‌های طولانی مدت بیابند.

به گزارش گروه بین الملل امتداد نیوز، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که به کره جنوبی رفته با «مون جائه این» رئیس جمهور این کشور دیدار کرده است.

«کیم جونگ اون» نخستین رهبر کره شمالی است که از 1953 یعنی پایان جنگ دو کره، از کره جنوبی دیدار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

قرا است این ملاقات به ۶۸ سال وضعیت جنگی بین دو کره خاتمه دهد. کره شمالی و کره جنوبی از نظر فنی از زمان پایان جنگ کره در سالهای ۱۹۵۳‌ــ‌1950 در شرایط جنگی به‌سر می‌برند و هیچ‌گاه توافق صلح دائمی میان آنها امضا نشده است.

به نقل از بی بی سی، رئیس جمهور کره جنوبی بر روی خط مرزی از رهبر کره شمالی استقبال کرد و سپس سران دو کشور یک قدم در خاک کره شمالی گذاشتند و بعد از آن وارد کره جنوبی شدند.

«کیم جونگ اون» در ابتدای دیدارش با «مون جائه-‌این»، عبور از خط مرزی را با عبور از خط آغاز مسابقه مقایسه کرد. مون هم این اقدام را کاری شجاعانه و تاریخی دانست.

«اون» همچنین از رئیس جمهوری کره جنوبی خواست تا «هر زمان که علاقه دارد» به کره شمالی سفر کند. رئیس جمهور کره جنوبی نیز برای سفر به شمال شبه جزیره اعلام آمادگی کرد.

خواهر رهبر کره شمالی،  رئیس مجمع عالی خلق و شماری از مقامات بلندپایه این کشور نیز «اون» را در سفر به کشور همسایه جنوبی همراهی کرده اند.

 

 

رهبر کره شمالی در «خانه صلح» کره جنوبی که در بخش جنوبی روستای «پانمونجوم» این کشور قرار دارد در یادداشتی نوشت: تاریخ جدید از حالا شروع شد، در نقطه آغازین دوران صلح.

این سومین ملاقات یک رئیس جمهور کره جنوبی با رهبران کره شمالی در تاریخ خصومت دو همسایه از زمان تقسیم کره در سال ۱۹۴۵ است. پیش از این کیم دائه جونگ در سال ۲۰۰۰ و مون رو هیون در سال ۲۰۰۷ با رهبر سابق کره شمالی دیدار کرده بودند.

کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد دیگر نیازی به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی ندارد و آنچه از این قابلیت‌ها انتظار داشته به دست آورده است.

قرار است ترامپ و رهبر کره شمالی در آینده‌ای نزدیک دیدار کنند اما تاریخ و مکان این ملاقات هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب دیدار کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، امروز صبح چهارشنبه 12 اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

واریز 2 میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم به‌طور پیوسته برگزار شده است.

خبرهای تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • عکس/ دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • شروع مراسم دیدار معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • جمعی از معلمان سراسر کشور چهارشنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!