Web Analytics Made Easy - Statcounter


سرهنگ کارآگاده حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از دستگیری دو برادر به اتهام ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت طلاجات یک خانم در منطقه باقر شهر خبر داد .

به گزارش امتداد نیوز، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این پرونده گفت : ساعت ۲۳:۳۵ مورخه ۰۴/۰۲/۱۳۹۷ از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰یک فقره کشف جسد در منطقه باقرشهر – خیابان یادگار امام به کلانتری ۱۷۵ باقرشهر اعلام شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با حضور مأمورین کلانتری در محل مشخص شد جسد خانمی حدودا ۴۵ که داخل گونی نارنجی رنگ در داخل سطل زباله قرار داشته ، توسط عوامل شهرداری کشف شده است .

با تأیید خبر اولیه مبنی بر کشف جسد ، بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل و تشخیص هویت پلیس آگاهی و همچنین قاضی کشیک دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک اعلام ، پرونده مقدماتی با موضوع “قتل عمد” تشکیل و تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلین در دستور کار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . در همان بررسی های بعمل آمده توسط تیم بررسی صحنه اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی مشخص شد که مقتوله بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به ناحیه شکم ، کتف ، دست ها و سر به قتل رسیده است .

شناسایی هویت مقتوله

همزمان با آغاز تحقیقات جهت شناسایی هویت مقتوله ، در ۳۰ دقیقه بامداد مورخه ۰۵/۰۲/۱۳۹۷ فردی به هویت مشخص به کلانتری ۱۷۵ مراجعه و اعلام نمود که همسرش به هویت مشخص ، در مورخه ۰۴/۰۲/۱۳۹۷ و پس از پایان ساعت کارش به منزل مراجعت نکرده است .

با توجه به مشخصات و تصاویر ارائه شده از سوی این شخص ، مأمورین موفق به شناسایی مقتوله شده و هویت جسد کشف شده پس از مراجعه اعضای خانواده ی مقتوله به پزشکی قانونی شناسایی و تأیید شد .

همزمان با شناسایی هویت مقتوله ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به محل کار مقتوله در یک کارگاه خیاطی در نزدیکی محل کشف جسد مراجعه و به تحقیق از همکاران مقتوله پرداختند ؛ در تحقیقات میدانی و پلیسی از همکاران مقتوله مشخص شد که وی ساعت ۱۸:۳۰ مورخه ۰۴/۰۲/۱۳۹۷ و پس از پایان کار، کارگاه را ترک نموده است .

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص نحوه شناسایی متهمین پرونده گفت : همزمان با انجام تحقیقات میدانی و پلیسی از محل کار و خانواده ی مقتوله ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ی محدوده ی کشف جسد موفق به شناسایی تصویر متعلق به دو جوانی شدند که آنها را در حال انتقال گونی نارنجی رنگ حاوی به محل کشف جسد نشان می داد .

تحقیقات جهت شناسایی هویت این دو جوان آغاز و در همان تحقیقات اولیه مشخص که آنها ، دو برادر به نام های ایوب ( ۲۵ ساله ) و امیر ( ۲۲ ساله ) هستند که در همان کارگاه خیاطی محل کار مقتوله مشغول به کار هستند . کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این دو برادر ، ساعت ۱۲:۰۰ مورخه ۰۴/۰۲/۱۳۹۷ با گرفتن مرخصی از کارگاه خارج شده و فردای روز کشف جسد نیز همچون روال عادی به محل کار خود مراجعه کردند .

سرهنگ حمید مکرم ، با اشاره به دستگیری متهمین و اعتراف صریح آنها به ارتکاب جنایت عنوان داشت : کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل کار این دو برادر ، هر دو نفر آنها را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند . دو برادر در تحقیقات اولیه منکر هرگونه جنایت شده اما پس از مشاهده ی تصاویر خود در زمان انتقال جسد به ناچار لب به اعتراف گشوده و صراحتا به ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت طلاجات مقتوله اعتراف کردند .

ایوب ضمن اعتراف صریح به ارتکاب جنایت عنوان داشت : “من به همراه برادرم امیر ، با انگیزه سرقت طلاهای مقتوله وی را ضربات متعدد چاقو به قتل رساندیم . امیر ابتدا با یک میله به سر مقتوله چند ضربه زد و سپس من با ضربات متعدد چاقو او را به قتل رساندم “.

امیر نیز ضمن تأیید اظهارات برادرش عنوان داشت : “هنگامی که مقتوله با برادرم درگیر شد ، من هم که بسیار ترسیده بودم با یک میله چند ضربه به سر وی زدم . [ پس از ارتکاب جنایت ] طلاهای مقتوله را داخل یک دستمال گذاشته و آنها را بالای کابینت خانه قرار دادم “.

در ادامه و با توجه به اعتراف صریح متهمین ، کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی با مراجعه به محل زندگی دو برادر در خیابان ۱۵ خرداد و در بازرسی از منزل آنها چندین حلقه النگو و یک عدد انگشتر متعلق به مقتوله را داخل یک پارچه قرمز رنگ کشف و در ادامه آلت قتاله نیز همراه با طلاجات مقتوله کشف شد .

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در پایان این خبر به امتداد نیوز گفت: متهمین با صدور قرار بازداشت موقت و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی قاتل کشتی تایتانیک در یک عکس ۱۱۲ ساله (+عکس)

 بیش از یک قرن پس از برخورد کشتی تایتانیک به کوه یخ قاتل خود، این کشتی هنوز نمادی از نوآوری، غرور و تراژدی بشر است. این هفته، خانه حراج هِنری آلدریج در دیوایزِز، ویلتشایر، عکس سیاه و سفید بسیار کمیابی از یک کوه یخی که برخی معتقدند همان کوه یخی است که کشتی تایتانیک را غرق کرد، به قیمت ۱۷۵۰۰ پوند (حدود ۲۲۰۰۰ دلار) فروخت. 

به گزارش فرادید، کشتی تایتانیک روز ۱۴ آوریل ۱۹۱۲ با کوه یخ برخورد کرد، برخوردی که منجر به کشته شدن حدود ۱۵۲۲ نفر از ۲۲۴۰ مسافر و خدمه کشتی شد. چند روز پس از غرق شدن این کشتی اقیانوس‌پیما، یک کشتی بازیابی و جستجو به نام

 

جان آر. اِسنو جونیور در این کشتی بود که شرکت خانوادگی او بزرگترین شرکت در نُوا اِسکوشیا بود. اسنو نقش بزرگی در رصد تلاش‌های بازیابی پس از فاجعه تایتانیک داشت. 

جویندگان حاضر در کشتی سی. اس‌مَکِی‌بنت، ۳۰۶ جسد را پیدا کردند، اما کشتی فقط ۱۰۰ تابوت حمل می‌کرد. مردان اِسنو ۱۰۰ جسد را در تابوت‌ها گذاشتند و ۹۰ جسد دیگر را در مواد دیگر پیچیدند. برای ۱۱۶ جسد باقیمانده نیز دفن دریایی انجام شد. 

به گفته وِریتی بابز از آرتنِت، یک فروشنده خانه حراج آلدریج، عکس پنج در سه اینچی کوه یخ را از خانواده اِسنو در دهه ۱۹۹۰ گرفت. بنابراین، این احتمال وجود دارد که اِسنو این عکس را خودش گرفته باشد. 

این عکس در بخشی از حراج «تایتانیک، ستاره سفید و یادبود حمل و نقل» خانه حراج آلدریج در ۲۷ آوریل فروخته شد. خانه حراج این عکس را بسیار کمیاب توصیف کرد و فروش آن نیز فراتر از انتظارات بود و تخمین پایین یعنی ۴۰۰۰ پوند (حدود ۵۰۰۰ دلار) را چهار برابر کرد. 

اَندرو آلدریج، مسئول حراج می‌گوید: «هیچ‌کس نمی‌تواند با قطعیت بگوید این همان کوه یخی است که کشتی تایتانیک را غرق کرده! اما چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که پس از کشتی نجات کارپاتیا، مَکِی‌بِنِت یکی از نخستین کشتی‌هایی بود که به محل غرق‌شدگی رسید و کسی که سوار بر کشتی بوده تصمیم گرفته از این کوه یخ عکس بگیرد.

چارلز هاس، رئیس انجمن بین‌المللی تایتانیک می‌گوید: «تایتانیک احتمالاً پس از کشتی نوح، معروف‌ترین کشتی تاریخ است. داستان تایتانیک ۱۱۲ سال به طول انجامیده است. عده‌ای هستند که می‌گویند، کشتی غرق شد، دست از آن بردارید! اما این کشتی آنقدر داستان‌های شورانگیز دارد که نسل‌های جوان هنوز مجذوب آن هستند.»

منبع: عصر ایران محمود مصدق

دیگر خبرها

  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله | عکس
  • ربایش دختر نوجوان و درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال در جنوب تهران
  • عامل ربودن دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • قتل دایی و خاله به‌خاطر تقسیم ارثیه میلیاردی با ضربات سنگ
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • شناسایی قاتل کشتی تایتانیک در یک عکس ۱۱۲ ساله (+عکس)
  • کشف ۱۰۳ گرم طلا مسروقه از مخفیگاه مالخر/ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات
  • قاتل ۴۱ ساله در رشت دستگیر شد