Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت با هدف ساماندهی زیارت اعتاب و اماکن مقدسه خارج از کشور از جمله عراق، سوریه، مکه و مدینه به وجود آمده و ماموریت ذاتی آن ارائه خدمات خوب و با کیفیت به زائران در عرصه زیارت است.

وی با اشاره به اعزام های غیر مجاز زائران به عتبات عالیات، افزود: عرصه زیارت یک امر معنوی است و برخی از افراد از نیت پاک زائران و مردمی که قصر عزیمت به اعتاب مقدسه را دارند سوءاستفاده می کنند لذا کلیه شرکت ها و دفاتر زیارتی مجاز در پایگاه اینترنتی حج و زیارت گیلان به نشانی «» موجود است و زائرانی که از طریق شرکت ها و دفاتر حج و زیارت اعزام می شوند می توانند از امکانات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول، با بیان اینکه شرکت ها و دفاتر زیارتی مجاز سازمان حج و زیارت اقدام به بیمه کامل زائران می کنند، گفت: تامین امنیت، تغذیه، اسکان و مدت سفر زائران نیز بر عهده سازمان حج و زیارت است.

فعال، از فعالیت 51 شرکت و دفتر زیارتی در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: مجوزهای سازمان حج و زیارت باید در کلیه دفاتر و شرکت های ما نصب شده باشد.

مدیر حج و زیارت گیلان، با بیان اینکه امسال 475 نفر زائر گیلانی به حج تمتع سال 97 اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: کاروان های ما در شهرستان های لنگرود، آستانه اشرفیه، رشد و آستارا تکمیل و مراحل اولیه ثبت نام از جمله معاینات پزشکی و جلسات آموزشی آغاز شده است.

ثبت نام در کاروان های زیارتی 10 روزه برای ماه رمضان

وی از اعزام 795 نفر زائر گیلانی حج تمتع در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: از حیث ظرفیت کاروان مشکلی وجود ندارد، اما تاکنون 475 نفر ثبت نام کرده اند. هزینه ثبت نام نیز از 13 میلیون تومان تا 16 میلیون تومان بوده است.

فعال، با اشاره به آغاز اعزام ها از اوایل مرداد امسال، یادآور شد: کاروان های حج تمتع گیلان در سال 97 مدیته قبل هستند، یعنی زادران ابتدا به مدینه و سپس به مکه مشرف می  شوند.

مدیر حج و زیارت گیلان، یکی از مهمترین اهداف سازمانی را تعمیق فرهنگ زیارت و تقویت باورهای دبنی مردم دانست و اظهار کرد: ما در مقابل هجمه های فرهنگی قرار داریم لذا اعزام مردم به اماکن مقدسه و عتبات عالیات می تواند در تقویت ایمان و باورهای دینی آنان موثر باشد. بی تردید اثرات مثبت سرمایه گذاری در عرصه زیارت به جامعه بازمی گردد.

وی با بیان اینکه علاوه بر همایش بزرگ پیاده روی اربعین، در طول سال به عتبات عالیات اعزام داریم، گفت: هر هفته یک پرواز از گیلان به عتبات عالیات داریم. کاروان های زیارتی 240 نفره ما روزهای سه شنبه به نجف اشرف اعزام می شود و از بغداد بازمی گردند. ثبت نام در کاروان های زیارتی 10 روزه نیز برای ماه مبارک رمضان به زودی آغاز می شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به بیان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده سلامت جسمی زائران حج ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: بررسی سلامت جسمی ۹۵ درصد از زائران به پایان رسیده است.

به نقل از جمعیت هلال احمر، سید علی مرعشی گفت: از ۸۳ هزار زائری که در سامانه ثبت نام کرده اند سلامت جسمی ۷۳ هزار زائر تائید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: پرونده ۴ هزار و ۴۰۰ زائر در دست بررسی است و ظرف یکی دو روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: تا این لحظه فقط بررسی سلامت جسمانی و تشکیل پرونده برای ۵ هزار زائر باقی مانده؛ به عبارتی بررسی سلامت جسمی ۹۵ درصد از زائران به پایان رسیده است.

مرعشی در ادامه بیان کرد: پرونده هزار و ۱۳۰ زائر هم به کمیسیون پزشکی ارجاع شده که از این تعداد استطاعت جسمی ۲۸۲ زائر تائید شده و پرونده سایرین در حال بررسی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: بررسی کمیسیون‌های پزشکی حج و زیارت تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: کمیسیون پزشکی زائران استان تهران دیروز سه شنبه ۲۸ فروردین و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین برای بررسی پرونده ۴۰۰ زائر در حال برگزاری است.

مرعشی در پایان درباره وضعیت آماده سازی محموله دارویی برای مراسم حج امسال گفت: دارو‌ها خریداری و بسته بندی شده است و منتظر صدور مجوز عربستان برای ارسال محموله هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت