Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@13:43:14 GMT

چرا حراج سکه متوقف شد؟

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۹۹۶۹

چرا حراج سکه متوقف شد؟

دبیرکل بانک مرکزی با اشاره به دلایل توقف حراج سکه در بانک کارگشایی گفت: در حراجی شاهد اتفاقاتی بودیم که برای ما خوشایند نبود، حراج در یک محل انجام می‌شد و کافی بود که چند نفر قیمت‌ساز باشند به نحوی که حتی سکه را بالاتر از قیمت بازار می خریدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سید محمود احمدی درباره دلایل توقف حراج سکه و احتمال ازسرگیری آن اظهار داشت: در حراجی شاهد اتفاقاتی بودیم که برای ما خوشایند نبود، حراج در یک محل انجام می‌شد و کافی بود که چند نفر قیمت‌ساز باشند به نحوی که حتی در مواردی بسته‌های 100 قطعه‌ای را بالاتر از قیمت بازار می‌خریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احساس ما این بود که این محدودیت موجب بهره‌برداری سودجویان و بازارسازی شده بود و به همین دلیل تردید جدی در مورد ادامه حراج وجود دارد و در حال بررسی است.

دبیرکل بانک مرکزی در مورد احتمال برگزاری حراجی سکه در بورس کالا نیز گفت: جلساتی را با رییس سازمان بورس برگزار کرده‌ایم که سکه حراجی را در بازار ثانویه عرضه کنیم و با توجه به امکانات بورس از حالت عرضه انحصاری خارج کنیم.

وی درباره سکه آتی نیز گفت: در مورد سکه آتی نیز ملاحظاتی وجود داشت و نظر ما این است که بازار را باید بانک مرکزی به عنوان عرضه کننده بسازد که در این مورد نیز در حال مذاکره هستیم.

احمدی در پاسخ به اینکه در سررسید پیش فروش سکه امکان دارد به جای سکه، ریال عرضه شود، گفت: به هیچ وجه این اتفاق نخواهد افتاد، بانک مرکزی تعهد سکه دارد و از این تعهد عقب‌نشینی نخواهد کرد، البته اگر کسی نخواهد سکه دریافت کند، می‌تواند معادل ارزش آن پول دریافت کند که سازو کار کارت به کارت را نیز برای آن فراهم کرده‌ایم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی بانک کارگشایی حراج سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی گفت: به منظور رصد و پایش مستمر بازار و افزایش بی رویه قیمت و التهابات بازار لاستیک خودرو، نظارتهای میدانی در قالب گشت مشترک در حوزه های تامین، تولید تا سطح عرضه انجام می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: با توجه به قرار گرفتن لاستیک خودرو در زمره کالاهای اساسی اولویت دار هرگونه تخلف نگهداری بی مورد کالا در انبار، احتکار و صادر نشدن فاکتور و گران فروشی عرضه خارج از شبکه لاستیک های دولتی، خارج از نوبت رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

لقمانی ادامه داد: گشت مشترک با حضور دستگاهای نظارتی ، صدا و سیما از چند واحد صنفی بازدید و بازرسی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • هجوم برای خرید طلا
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار