Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان فضایی گفت: توسعه نرم‌افزار بومی مدیریت داده‌های رستری و برداری «ستیا» به منظور نمایش سه‌بعدی، ویرایش و مدیریت انواع داده‌های مکان مبنا و تصاویر ماهواره‌ای توسعه داده شد. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ اقتصادی فناوری اطلاعات | اینترنت | موبایل نظرات

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا؛ مرتضی براری با بیان اینکه امروزه نقش‌آفرینی بخش خصوصی در توسعه فناوری کشورها بسیار مهم و چشمگیر است، اظهار کرد: در کشور ما نیز این بخش در حوزه‌های مختلف و بالاخص سنجش از دور و سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی دارای توانمندی‌های بسیار ارزشمندی است که می‌تواند در توسعه کشور نقش‌‌آفرینی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان فضایی ایران افزود: سازمان فضایی ایران نیز در سال جاری و سالی که به نام حمایت از تولیدات داخلی نام‌گذاری شده است، حمایت از بخش خصوصی و توسعه آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است؛ بازدید مستمر از شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه فناوری فضایی، به منظور آشنایی با توانمندی‌ها و حمایت از آنها به منظور ارائه تولیدات و خدمات مفید و قابل رقابت در سطح بین‌المللی در برنامه‌های سازمان فضایی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا، بازدیدی از مؤسسه سنجش از دور بصیر، به عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سنجش از دور داشتیم؛ ارائه انواع خدمات در حوزه سنجش از دور و سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی، از جمله توسعه نرم‌افزار بومی مدیریت داده‌های رستری و برداری «ستیا» به منظور نمایش سه‌بعدی، ویرایش و مدیریت انواع داده‌های مکان مبنا و تصاویر ماهواره‌ای، تعاملات بین‌المللی از جمله با آژانس فضایی کشورهای همسایه و نیز اجرای پروژه‌های بین‌المللی از جمله دستاوردهای شاخص این مؤسسه بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

او افزود: در این بازدید، شاهد نیروی جوان متخصص و پر انرژی و باانگیزه بودیم که می‌تواند با ارائه ایده‌های نو و خلاق دریچه‌ای جدید در توسعه پایدار کشور و راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید، به روی جامعه باز کند.

براری با اشاره به اینکه در حوزه سنجش از دور ضروری است بازیگران مختلف این حوزه در کل زیست‌بوم آن، از سازندگان قطعات گرفته تا ارائه‌کنندگان خدمات ارزش افزوده فضاپایه در تعامل با یکدیگر به توسعه این زیست‌بوم کمک کنند، گفت: از موضوعاتی که امروز در جلسه بر آن تأکید داشتم ضرورت همکاری شرکت‌های سنجش از دور با مراکز داده کشور به منظور توسعه خدمات فضاپایه و کسب‌وکارهای نوین در این حوزه بود تا از این طریق ضمن توسعه تخصصی این بخش شاهد توسعه اقتصادی آن نیز باشیم.

انتهای پیام/

R1012190/P1012122/S7,86/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی

امتداد - دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به شتاب تغییرات و تحولات در حوزه بانکداری الکترونیک، بر رفع نوآورانه دغدغه های همکاران در ارایه خدمات به مشتریان توسط شرکت ناواکو تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر سید عباس حسینی گفت: به منظور شناسایی مسایل و تسریع در مرتفع نمودن مشکلات، شرکت ناواکو باید ارتباط تنگاتنگ و مستمری با مدیریت های شعب بانک در تهران و استان ها داشته باشد.

 

 

وی در خصوص توسعه فعالیت های ناواکو افزود: این شرکت دارای ظرفیت ها و مزیت های رقابتی بسیاری است و می تواند با استفاده از این ظرفیت ها در خارج از حوزه بانک مسکن نیز فعالیت نماید و به درآمدزایی و خودکفایی مالی برسد.

دکتر حسینی با اشاره به اهمیت و ضرورت آگاهی از به روزترین اطلاعات، دانش و مهارت های فناوری اطلاعات برای موفقیت در بازاریابی حرفه ای، یادآور شد: استفاده از فناوری اطلاعات در بازاریابی منجر به جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان وفادار و قدیمی از طریق ایجاد و توسعه پایگاه داده های مشتریان و نیازمندیهای آنها و طراحی نرم افزارهای جدید متناسب با این نیازمندیها می شود و این مهم مستلزم ارتباط تنگاتنگ شرکت ناواکو و حوزه بازاریابی بانک است.

مدیرعامل بانک مسکن در خصوص توسعه فعالیتهای شرکت ناواکو ادامه داد: ظرفیت های بسیاری در شرکت های زیرمجموعه بانک به خصوص در حوزه صندوق های سرمایه گذاری وجود دارد که شرکت ناواکو می تواند با گسترش تعامل و ارتباطات خود با این شرکت ها، فعالیت های خود را توسعه و بهبود بخشد.

دکتر حسینی در ادامه سخنان خود با اشاره به تسریع در ایجاد و توسعه درگاه های پرداخت بانک مسکن برای خریدهای غیرحضوری و اینترنتی و معاملات برخط در بازارهای مختلف، گفت: به زودی با فراهم کردن بستر و زیرساخت های لازم در حوزه TSP و امور مالیاتی، پرداخت مالیات مودیان از طریق درگاه های بانک مسکن امکان پذیر می شود.

وی با ابراز خرسندی از راه اندازی پرداخت عوارض الکترونیک قطعه دوم آزاد راه تهران-شمال در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، از فعال کردن قطعات یکم و پنجم این آزاد راه خبر داد و افزود: با هماهنگی شرکت های مربوطه، به زودی پرداخت عوارض الکترونیک در پنج آزاد راه دیگر نیز به بانک مسکن محول می شود.

شایان ذکر است که شرکت مادر تخصصی ناواکو جزء شرکت های تابعه بانک مسکن است که در زمینه های زیر فعالیت می نماید:

– طراحی، مهندسی، اجرا، نظارت، مشاوره و نگهداری مراکز داده حساس بانکی

– طراحی، نظارت و مشاوره طرح های امنیتی

– سفارشی سازی و تولید سخت افزار ارتباط بانکی

– ارائه راهکارهای جامع سامانه ای هوشمندسازی سازمانی و ارائه راهکارهای سامانه های نرم افزاری و سازمانی

– ارائه خدمات جامع پرداخت الکترونیک و کارتی

– ارائه خدمات جامع ابزارهای الکترونیک بانکی و خدمات رسانی در حوزه پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی کشور

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • مواجهه ماهواره روسی و فضاپیمای ناسا از بیخ گوش بشریت گذشت!
  • مواجهه‌ای که همه کارکنان ناسا را ترساند