Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره روحانی پاسدار شهید در قوچان افزود: امروز با فقر، آسیبهای اجتماعی، مواد مخدر، طلاق و مشکلات خانمان‌ برانداز برای انسانیت باید مبارزه کرد؛ باید از حق مظلوم دفاع کنیم و یادمان نرود این انقلاب، انقلاب مستضعفان بود.

محمدباقر قالیباف افزود: اگر شهدا امروز در میان ما بودند در این راه مجاهدت می‌ کردند؛ حداقل وظیفه ما در برابر شهدا این است که یاد آنها را پاس بداریم  و در ادامه دادن راه شهدا همت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دفاع مقدس دفاع از کیان و هویت کشور،دفاع از استقلال، آزادی و فرزندان این مملکت بود و  اگر دورهم جمع می‌ شویم و از جنگ صحبت می ‌کنیم،می‌ خواهیم این مدنظر باشد که مسیر درست مسیر دفاع مقدس است.

قالیباف نقش روحانیت در دفاع مقدس را بسیار پررنگ دانست و افزود:  بیشترین حضور در میدان جنگ یعنی میدان خون و شهادت را روحانیت داشتند.

نخستین یادواره روحانی پاسدار شهید سیدعباس موسوی قوچانی یار دیرین مقام معظم رهبری در مبارزات انقلاب با حضور قشرهای مردم در هیات ابوالفضلی شهر قوچان برگزار شد.

این یادواره به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید موسوی قوچانی، هیات ابوالفضلی و جمعی دیگر از ادارات با حضور محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی، جانشین معاون عملیات ناجا، امام ‌جمعه قوچان، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی برپا شد.

شهید موسوی قوچان سال 1324 به دنیا آمد. وی که تحصیلکرده حوزه‌ های علمیه قوچان، مشهد و نجف بود با بهره گیری از هدایتهای مقام معظم رهبری، شهید هاشمی نژاد و شهید کامیاب در فعالیتهای مبارزاتی علیه رژیم طاغوت شرکت کرد. این روحانی مبارز پس از آغاز جنگ تحمیلی عازم میدان نبرد شد و در عملیات فتح المبین در منطقه رقابیه به شهادت رسید و در گلزار شهدای بهشت‌ زهرای تهران در کنار شهدای 72 تن به خاک سپرده شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا


به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در پانزدهمین جلسه ستاد اجرایی کنگره ملی شهدا با بیان اینکه ماموریت ها، اجزا و شئون کنگره ملی شهدای کاشان باید بین اقشار مختلف تقسیم شود گفت: هنرمان باید این باشد که اینگونه یادواره‌ها و کنگره‌ها مردمی برگزار شود.


حمید رضا محمدی فشارکی پاسداشت شهدای گرانقدر کنگره ملی دارالمومنین کاشان را برای همگان افتخار دانست و افزود: بازخوانی یاد و خاطره شهدا برای نسل کنونی ضروری است.


وی با بیان اینکه به برکت وجود مقدس شهدا مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه برطرف خواهد شد، گفت: با وجود این مشکلات بعضی جا‌ها مانند یادواره شهدا نیاز داریم که مردم تخلیه و آرام شوند.

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران