Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@09:53:46 GMT

محمد صلاح، مایه فخر جهان اسلام

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۷۱۰۸۱

محمد صلاح، مایه فخر جهان اسلام


رویداد۲۴- مازیار وکیلی- محمد صلاح این روزها مثل یک جواهر در خط حمله لیورپول می‌درخشد. یکی پس از دیگری رکوردها را می‌شکند و پیش می‌رود. آن‌قدر خوب است که همه از کسب توپ طلا توسط او صحبت می‌کنند. اگر کسی قرار باشد انحصار مسی و رونالدو را بشکند صلاح است.

داستان صلاح یکی از شیرین‌ترین داستان‌های فوتبالی جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسر خاورمیانه‌ای بالاتر از رونالدو و مسی جذاب‌ترین بازیکن این فصل جهان است. یک ستاره واقعی. با سرعتی ویرانگر و شوت‌های دقیق. طوری بازی می‌کند که مدافعان نمی‌توانند حرکاتش را تشخیص دهند. یک مهاجم همه چیز تمام و کامل است. همه جور گلی زده و برای لیورپول کلوپ همه چیز بوده. هر موقع اراده کرده مثل آب خوردن مدافعان حریف را پشت سر گذاشته و توپ را به تور دروازه چسبانده. هر وقت اراده کرده از روی زمین بلند شده و ارسال‌های میلنر، رابرتسون و آرنولد را به درون دروازه حریفان فرستاده. صلاح این فصل آمیزه‌ای بود از تکنیک و ظرافت مسی و قدرت و صلابت رونالدو. خونسرد و آرام و با اراده گل‌هایی زده که از کمتر بازیکن فوتبالی برمی‌آید.

دوباره گل اولش به رم را نگاه کنید، توپ را برمی‌دارد و در عرض حرکت می‌کند. مدافعان رم همراهش می‌آیند تا شاید بتوانند نوک پایی به توپ بزنند و آن را از صلاح دور کنند اما نمی‌توانند. محمد با اعتماد به نفس بالا توپ را با کاتی حیرت‌انگیز، فراتر از دستان آلیسون بکر به طاق دروازه رم می‌کوبد. گل را می‌زند و محجوب و آرام از شادی برابر تیم سابق خودداری می‌کند. این نجابت و سربه‌زیری کلید موفقیت محمد صلاح است. چند وقت پیش در مصاحبه‌ای گفته بود: نمی‌خواهم خالکوبی کنم و حاشیه داشته باشم. فقط می‌خواهم فوتبال بازی کنم. این روحیه آرام و این زندگی بی‌حاشیه به صلاح کمک کرده تا بهترین باشد.

شاید تا قبل از شروع فصل جدید لیگ جزیره هیچ‌کس فکر نمی‌کرد ستاره تازه جهان فوتبال و لیگ انگلیس این پسر محجوب مصری باشد. باشگاه‌های بزرگ لیگ جزیره خریدهای نامدارتری داشتند. منچستر یونایتد لوکاکو را خریده بود، آرسنال لاکازت را و چلسی هم با هفتاد و دو میلیون میلیون یورو موراتا را از رئال به چلسی آورده بود. آگوئرو در منچسترسیتی بود و هری کین هم در تاتنهام حضور داشت. اما در پایان فصل این صلاح بود که جایزه بهترین بازیکن لیگ جزیره را کسب کرد. او یکی از معدود کسانی است که در اولین فصل حضورش در لیگ جزیره بیش از سی گل به ثمر رسانده است. یک فصل برای این پسر محجوب کافی بود تا بالاتر از تمام ستاره‌های لیگ جزیره بایستد. بالاتر از کین، آگوئرو، موراتا، لاکازت و دی‌بروینه. صلاح قبل از این هم بازیکن خوبی بود. در رم درخشیده بود. اما این درخشش آن‌قدر نبود که او را با مسی و رونالدو مقایسه کنند. بازیکنی بود خوش قریحه و سریع که بعضاً گل‌های حساسی هم می‌زد. این کلوپ بود که در ساق‌های این جوان مصری چیز تازه‌ای کشف کرد. کلوپ این نابغه ژولیده، به بازی صلاح مقداری جنون اضافه کرد تا بدل شود به بهترین و جذاب‌ترین بازیکن این فصل جهان. جنون کلوپ با نجابت صلاح درآمیخت و نتیجه آن شد اعتماد به نفس. اعتماد به نفسی که به صلاح اجازه می‌دهد از هرجای زمین و به هر شکلی که دوست دارد گل بزند. هرچند نفر را که می‌خواهد دریبل بزند و هرچقدر که می‌تواند بدود. کلوپ مجنون و نابغه به این نجابت احتیاج داشت. کلوپ بازیکنی می‌خواست که صادق باشد و تمام حواسش را جمع موفقیت لیورپول کند.

کوتینیو بی‌نظیر اما سر به هوا بود. از ابتدای فصل به جای تمرکز روی لیورپول به بارسلونا فکر می‌کرد. به همین خاطر فقط یک نیم فصل در لیورپول دوام آورد و رفت به کاتالونیا. اما کلوپ از این انتقال نترسید. نترسید چون صلاح را داشت. پسرک نجیب مصری چنان جای کوتینیو حواس پرت را پر کرد که هواداران لیورپول یادشان رفت زمانی بازیکنی بنام کوتینیو داشتند. حذف بارسا و صعود لیورپول با درخشش صلاح طعنه بزرگی به کوتینیو بود. او رفته بود تا افتخار به دست بیاورد. اما صلاح با لیورپول به نیمه نهایی رفت و کوتینیو همراه بارسلونا در یک چهارم نهایی تحقیر و حذف شد.

صلاح ثابت کرد برای درخشش به چیزی بیشتر از توانایی فنی احتیاج داریم. ترکیب نجابت و صلابت از صلاح همان ستاره‌ای را ساخته که لیورپولی‌ها منتظرش بودند. بعد از استیون جرارد لیورپولی‌ها ستاره‌ای نداشتند که با افتخار نامش را فریاد بزنند. جرارد آخرین ستاره آسمان لیورپول بود. لیورپولی‌ها چند سالی را بدون ستاره سر کردند تا به صلاح رسیدند. به پسرک محجوب و آرامی که با تمام وجود دوست داشت پیشرفت کند. لیورپولی‌های تیفوسی می‌توانند آن اشعاری را که برای داگلیش، یان راش و جرارد می‌ساختند برای صلاح هم بسازند. می‌توانند مطمئن باشند صلاح ستاره‌ای از جنس بزرگان باشگاه است. اما فوتبال و درخشش خیره‌کننده در مستطیل سبز همه چیز صلاح نیست. صلاح در مصر جایگاهی فراتر از یک فوتبالیست پیدا کرده. بدل شده به یک شمایل. به یک فرعون. همین چند وقت پیش بود که در انتخابات ریاست جمهوری مصر صلاح بدون این‌که کاندیدا باشد یک میلیون رای آورد.

امروز مردم مصر عکس صلاح را به دیوارها می‌زنند و آرزو می‌کنند فرزندانشان محمد صلاح‌های بعدی مصر باشند. صلاح امروز نه تنها مایه فخر مصر و خاورمیانه بلکه مایه فخر جهان اسلام است. صلاح آن‌قدر درخشید که یکی از هواداران فوتبال در توئیتر به خاطر درخشش او شهادتین گفت و مسلمان شد. ممکن است بگویید کار آن هوادار فوتبال از سر جوزدگی بوده، اما ماجرا چیز دیگری است، صلاح با درخشش مافوق تصورش نگاه‌ها را نسبت به مسلمانان جهان تغییر داده. با وجود صلاح دیگر کسی نمی‌تواند مسلمانان را تروریست بخواند. صلاح با استعدادش توانسته کاری کند که تصور مردم غرب از اسلام تعدیل شود. کاش جهان اسلام ده‌ها محمد صلاح داشت. آن وقت می‌شد امیدوار بود تا اسلام با چهره رحمانی‌اش در سطح جهان شناخته شود.

در روزگاری که داعش، طالبان و بوکوحرام چهره خشنی از اسلام به جهانیان نشان می‌دهند محمد صلاح یک کیمیا است. با وجود امثال محمد صلاح است که تصور مردم غرب نسبت به اسلام تغییر پیدا می‌کند. گاهی که  اظهارات برخی مسئولین داخلی و مدعیان خارجی درباره اسلام را می‌خوانم غصه‌ام می‌گیرد. اما با دیدن محمد صلاح در لباس خوش رنگ لیورپول غم‌ها و غصه‌ها را فراموش می‌کنم و به صورت شاداب و ساده این جوان مصری نگاه می‌کنم که یک تنه به جنگ تصورات غلط از اسلام رفته است. به شخصه دوست دارم این پسر مصری به بالاترین قله فوتبال جهان برسد. توپ طلا را ببرد و با مصر در جام جهانی بدرخشد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

به گزارش "ورزش سه"، درک کویت از آرنه اسلوت، سرمربی فاینورد حمایت کرد و تایید کرده که او گزینه مناسبی برای جانشینی یورگن کلوپ است.

پس از عدم توافق با ژابی آلونسو، سرمربی بایرلورکوزن و روبن آموریم از اسپورتینگ، هیئت مدیره لیورپول تصمیم گرفته به یک مربی هلندی روی بیاورد.

اگرچه جیمی کاراگر به صراحت نظرات خود را در مورد اسلوت بیان کرده است، اما هم تیمی سابق او، کویت از سرمربی فاینورد تمجید کرده و تاکید کرده که او مشکلی برای کار در لیورپول نخواهد داشت.

کویت در ستون خود برای اتلتیک نوشت: "پیروی از یورگن آسان نیست، اما آرنه این کار را به روش خودش انجام می‌دهد و هر کاری برای موفقیت باشگاه انجام می‌دهد. او مصمم است و با اعتماد به نفس زیادی کارش را دنبال می‌کند.

سبک بازی او دقیقاً همان چیزی است که هواداران لیورپول دوست دارند در آنفیلد ببینند. او همچنین با رسانه‌ها‌ رابطه خوبی دارد چون خودش را خیلی واضح توضیح می‌دهد. از آنجایی که فاینورد بازیکنان خارجی زیادی دارد، او جلسات خود را به زبان انگلیسی برگزار می‌کند، بنابراین هیچ مشکلی در مورد زبان وجود نخواهد داشت."

کویت که یک هفته را به‌عنوان دستیار اسلوت در فاینورد گذراند، مدعی شد که او یک مربی و مردی فوق‌العاده است و سبک فوتبالی متفاوتی با کلوپ، ژوزه مورینیو یا پپ گواردیولا دارد.

کویت نوشت: "امروزه مربیان همیشه با هم مقایسه می‌شوند. آیا این سبک یورگن کلوپ است؟ آیا سبک ژوزه مورینیو است؟ آیا سبک پپ گواردیولا است؟ پاسخ این است که اسلوت سبک خاص خودش را دارد. او از کسی کپی نمی‌کند.

اسلوت دقیقا می‌داند که چه می‌خواهد و به آن اعتقاد دارد. فوتبال او جذاب و هجومی است. او دوست دارد یک دفاع تهاجمی، با پرس از بالا و بازی در نیمه حریف را شروع کند. سبک او با کلوپ متفاوت است اما بسیاری از اصول یکسان هستند."

دیگر خبرها

  • شایعه عجیب: خط خوردن صلاح از ترکیب لیورپول!
  • انتقاد جیمی کاراگر از مهاجمان گل‌نزن لیورپول
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • عملیات وعده صادق مایه عزت جهان اسلام است
  • غیرمنتظره: چه بلایی بر سر صلاح آمده!
  • توصیه سان به لیورپول: صلاح پیر شده، بفروشیدش!
  • ترکیب اصلی اورتون-لیورپول: نبرد برای بقا و قهرمانی