Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@02:08:31 GMT

کشف ۴کیلو موادمخدر توسط سگ موادیاب +عکس

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۷۱۳۰۵

کشف ۴کیلو موادمخدر توسط سگ موادیاب +عکس

ماموران گمرک جمهوری اسلامی ایران به کمک سگ های مواد یاب موفق به کشف چهار کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش از داخل کابین راننده یک کامیون شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس اعلام گمرک این میزان مواد مخدر شامل 2 کیلو گرم تریاک و 2 کیلوگرم حشیش بود که در گمرک دوغارون کشف و ضبط شد .

در این عملیات، راننده کامیون که متهم به قاچاق مواد مخدر بود با پیشنهاد رشوه 50 میلیون ریالی قصد اغفال و تطمیع مامور گمرک را داشت که مامور گمرک رشوه را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در سالهای 2016 و 2017 ، گمرک ایران در مبارزه با قاچاق برای دو سال متوالی رتبه اول را در بین گمرکات کشورهای جهان کسب کرده است .

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مواد مخدر کشف مواد مخدر سگ مواد یاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دکتر امیرعباس لطفی که برای همراهی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر به‌منظور شرکت در اجلاس سالانه CND به وین سفر کرده است، در دیدار با ویکتور سانز معاون مدیرکل وزارت بهداشت رفاه و ورزش هلند گفت: در این دیدار به اقدامات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های کاهش تقاضا و توانمندسازی زنان و دختران آسیب‌دیده از اعتیاد و دارای سوءمصرف مواد که در بالاترین استاندارد جهانی و به تائید سازمان ملل متحد رسیده است، پرداختیم.

وی تصریح کرد: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در کاهش تقاضای مصرف از دستاوردهای جهانی چیزی کم ندارد.

مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: چالش‌ها و معضلات ناشی از موادمخدر در سطح بین‌المللی است و محدود به یک کشور نیست بلکه منطقه و فرا منطقه را هم مورد آسیب قرار می‌دهد.

طرف هلندی نیز در این ملاقات اعلام کرد که با بخشی از اقدامات کشورمان در حوزه کاهش آسیب، درمان و بازتوانی معتادان آشنا است و در بخشی از پروژه‌هایی که با مشارکت سازمان ملل متحد در حال انجام است، مشارکت کرده است.

در این دیدار پیتر پاتمن سفیر و نماینده دائم هلند در وین و حمید خواجه نژاد مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز حضور داشتند.

لطفی همچنین در دیدار با مشاور عالی وزارت بهداشت نروژ، ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران در کنار افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده موادمخدر دنیا و تبیین برنامه های کشورمان در حوزه‌های کاهش تقاضا و مقابله با عرضه گفت: از کاهش کشت در افغانستان استقبال می‌کنیم اما نتایجی در این رابطه مشاهده نشده و قاچاق از منشاء افغانستان کاهش محسوسی نداشته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نگرانی عمده‌ای در خصوص وضعیت افغانستان به  عنوان تولید کننده عمده مت‌آمفتامین دارد و سازمان ملل نیز نگرانی ها را در رابطه با افزایش تولید، مصرف و قاچاق مواد روان گردان در آن کشور اعلام داشته است؛ لذا تبدیل افغانستان به تولید کننده عمده شیشه را باید جدی گرفت و علل آن را بررسی کرد که متاسفانه از این موضوع غفلت شده است.

طرف نروژی نیز در این ملاقات گفت: در بسیاری از این مباحث با شما هم نظر هستم و غیر قابل باور می‌دانم که تولید موادمخدر در افغانستان به صفر رسیده باشد. اگر هم باشد، با توجه به شرایطی که آن کشور دارد، تضمیمنی برای ادامه آن برای فردا، چند ماه یا سال آینده وجود ندارد و مجدد به سمت تولید مواد باز خواهد گشت.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ وی افزود: نروژ به عنوان کشوری اروپایی باید به دنبال همکاری فنی و تخصصی در حوزه مبارزه با موادمخدر با ایران باشد و با توجه به اینکه ایران توانایی ها و دستاوردهای بالایی در این حوزه دارد، باید به دور از ملاحظات سیاسی با این کشور همکاری کرد.

دیگر خبرها

  • قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش داشته است؟ | افغانستان تولیدکننده عمده شیشه
  • افغانستان تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است
  • اتحادیه اروپا بر اساس اصل مسئولیت مشترک به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد
  • تقویت مبارزه ایران با ترانزیت موادمخدر و پولشویی
  • نقش شرکت متا در فروش موادمخدر
  • قاچاق سلاح و مواد مخدر؛ راهبرد جدید تل آویو برای بی ثبات سازی جنوب سوریه/گزارش اختصاصی
  • اجرای طرح نوروزی جمع‌آوری خرده‌فروشان موادمخدر در کردستان
  • کشف ۵۲ تن انواع مواد مخدر در هرمزگان 
  • فروش دارو‌های غیرمجاز و مواد مخدر در خیابان‌های فرانسه + فیلم
  • محموله ۵ هزار کیلویی مواد مخدر در ایران