Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه نخست نماز جمعه تهران گفت: انسان می تواند در سایه حیات عقلانی و فهم صحیح از اسلام و در سایه سلامت اعتقادی، اخلاقی و رفتاری راه را برای ورود به بهشت برین هموار کند.
وی گفت: ایمان و عمل صالح راه را برای عزت و اقتدار و سلامت فرد و خانواده هموار می کند اما از آیات نورانی قرآن کریم می توان استفاده کرد که ایمان و عمل صالح باید با یک گوهر گره بخورد و آن خلق اجماع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: جامعه، مورد عنایت ویژه اسلام است و جامعه بدون پیروی از مبانی اصولی اسلام دوام نمی آورد.
وی با استناد به آیات قرآن گفت: صبر می تواند شخصیت ایمانی و اعتقادی و رفتار برآمده از اصول را در جامعه نهادینه کند.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: انسان باید در کنار اصول ثابت قدم باشد.
وی خطاب به مردم و جوانان گفت: آراستگی به عمل صالح و صبر فردی برای رشد و تکامل لازم و ضروری است اما کافی نیست و برای رسیدن به قدرت و خلق یک جامعه سالم و دستیابی به اقتصاد سالم و نهادینه شدن قانون در جامعه و حفظ روابط اجتماعی و ساختن جامعه، صبر جمعی لازم است.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: باید در کنار هم صبر کنیم و کاستی های همدیگر را جبران کنیم.
وی گفت: برای برون رفت از تنگناهای اقتصادی، معضلات و مشکلات اجتماعی باید به اجماع برسیم.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: جایگاه ویژه مقام معظم رهبری که مبتنی بر آموزه های دینی است همواره کننده این وحدت است.
وی ادامه داد: اگر سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب به نقشه راه قوای سه گانه تبدیل شود خلق اجماع می کند و راه برای حرکت هماهنگ هموار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت:​ دولت و ملت در کنار هم باشید، با هم حرکت کنید و دولت با توجه به ظرفیت هایی که دارد باید در خلق این اجماع کمک کند.
وی افزود: قوه مجریه می تواند برای این اجماع و انسجام و وحدت ملی و برای رسیدن به اهداف والای نظام راه را هموار کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، امام جمعه موقت خرم‌آباد، در جلسه استانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) لرستان، گفت: امام خمینی (ره) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای جهانیان و آزادگان الگو است.
حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر افزود: امام خمینی (ره) نه تنها به ایران و ایرانی هویت داد بلکه به اسلام هویت داد و اسلام و مسلمانان را شخصیت بخشید.
شمسی‌فرگفت: کسی را پیدا نمی‌کنیم که مدیون امام نباشد، جایگاهی که مراجع، علما و حوزه‌های علمیه پیدا کردند را مدیون امام هستند، بنابراین بزرگداشت این امام هرچه باشکوه‌تر باشد بُردی برای جهان اسلام و ایران است، به ویژه بعد از عملیات وعده صادق این مراسم بیشتر به زیر ذره‌بین می‌رود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: همه باید تلاش کنیم این مراسم از نظر کمی و کیفی باشکوه برگزار شود.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان لرستان نیز گفت: امام خمینی (ره) نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به اندیشه‌های دینی و ذهن‌های بیدار هویت بخشید.
حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی افزود: این اندیشه ظلم ستیزانه امروز بیش از هر زمان دیگری جهانی شده و نمونه آن حرکت معنادار دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین است که به‌خوبی ثابت می‌کند اندیشه امام در سراسر جهان گسترش یافته است.
 وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عنوان‌کرد: سلسله نشست‌های تبیینی جهت بازشناسی اندیشه‌های حضرت امام (ره) توسط اساتید حوزه و دانشگاه در سطوح مختلف برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: در روز چهاردهم خرداد نیز مراسم عمومی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و نظیر این مراسم در همه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • شهادت امام جعفر صادق (ع) هیأت کجا برویم؟
  • اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است