Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- بناي تاريخي حمام اتحاديه اروميه تا اواخر خردادماه امسال مورد بهره برداري قرار مي گيرد.



به گزارش آريا از اروميه، هيئتي از مسئولين صندوق حفظ و احياء وبهره برداري از اماکن تاريخي کشور از بناي تاريخي حمام اتحاديه اروميه بازديد و در جريان آخرين اقدامات مرمتي آن قرار گرفتند.

بر اساس اين گزارش، معاونين مديرکل  اين نهاد و کارشناسان فني آن بهمراه مديرکل و سرپرست معاونت ميراث فرهنگي آذربايجان غربي، از بخشهاي مختلف بناي تاريخي مذکور بازديد و با بهره بردار آن در خصوص روند مرمتي و کارهاي صورت گرفته، گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در اين بازديد و گفتگوها، هيئت مذکور ضمن تاييد روند اصلاحات و اقدامات صورت گرفته، بر اتمام عمليات مرمت و ساماندهي آن طبق برنامه از قبل تعيين شده، تاکيد نمودند و بر همين اساس، بهره بردار بنا پيش بيني نمود که در اواخر خرداد ماه کارهاي مرمتي آن به اتمام مي رسد

بناي تاريخي حمام اتحاديه اروميه بر اساس سياست هاي صندوق حفظ و احياء و بهره برداري از اماکن تاريخي کشور مبني بر واگذاري ابينه و اماکن تاريخي به بخش خصوصي بمنظور حفظ و جلوگيري از تخريب آن، سال قبل طي روند قانوني به بخش خصوص واگذار شد.

بر اساس تعهدات موجود، بهره بردار خصوصي اين اثر متعهد است علاوه بر اينکه در بازه زماني مشخص تمام قسمتهاي اين بنا را بر طبق معيارها و اصول سازمان ميراث فرهنگي، مرمت و ساماندهي کند، نوع کاربري که براي آن در نظر ميگيرد نيز بايد متناسب با هويت بنا بوده و هيچگونه آسيبي به آن نرساند.

بر همين اساس، نوع کاربري که از سوي بهره بردار خصوصي براي اين بنا در نظر گرفته شده، حمام سنتي مي باشد.

بناي تاريخي حمام اتحاديه اروميه که در محله قديمي راسته غلامخان واقع شده است در سال   1390 در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محسنی الحسینی گفت:در راسـتای اسـتقرارساختار جدید نظام صـنفی کشاورزی، انتخابات هیات مـدیره و بازرسـین اتحادیه‌های صنفی کشاورزی (باغبانی و دامپروری) با حضور پرشور اعضای نظام صنفی کشاورزی شهرستان برگزار شد.
محسنی الحسینی افزود: یکی از اهداف راه‌اندازی اتاق اصناف کشاورزی، هویت بخشی به مشاغل کشاورزی و حفظ منافع صنفی بهره‌برداران است و مسئولان آن به‌عنوان تسهیل گر امور، پاسخگوی بهره‌برداران هستند.

دیگر خبرها

  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • دستگیری کلاه‌بردار اینترنتی خریدار احشام در کرمانشاه
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد