Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: ایمان و عمل صالح راه را برای عزت و اقتدار و سلامت فرد و جامعه و خانواده هموار می‌کند.

خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران گفت: اسلام در هیچ شانی از شئون خود نسبت به اجتماع بی اعتنا نبوده است؛ همین نماز جمعه که دو رکعت نماز با آن جایگاه خطیر در آموزه های دین با دو خطبه معادل سازی شده است و جامعه اسلامی به حضور یکپارچه به این میعادگاه دعوت شده است و یک سوره در قران کریم با این نام یاد شده است یعنی جامعه مورد عنایت ویژه اسلام است و جامعه بدون نظام سیاسی مبتنی بر اصول و مبانی مستحکم نمی تواند راه سعادت را بپیماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهم صحبت های او از این قرار است:

*جامعه بدون نظام سیاسی نمی تواند راه سعادت را بپیماید. انسان باید در کنار اصول ثابت قدم باشد و صبر و استقامت در اطاعت داشته باشد. صبر در برابر گناه راه را برای رسیدن به یک شخصیت با ثبات هموار می کند. صبر فردی برای رشد و تکامل ضروری است ولی کافی نیست؛ برای خلق یک جامعه سالم و دست یابی به اقتصاد پویا و مولد و نهادینه شدن قانون و اخلاق در جامعه و برای حفظ روابط صحیح اجتماعی و برای ساختن جامعه توحیدی و ایمانی صبر جمعی نیاز است. باید با هم و در کنار هم صبر کرده و کاستی های یکدیگر را جبران کنیم.

* پیوند جریان های سیاسی معتقد به نظام راه را برای اقتدار نظام هموار می کنند. ما برای برون رفت از تنگنا های اقتصادی و معضلات اجتماعی راهی جز انتخاب مسیر علمی و خلق اجماع نخبگان سیاسی، اجتماعی و علمی نداریم. باید دغدغه دلسوزان نظام رسیدن به این اجماع بر اساس اصول انقلاب باشد. جایگاه رهبری هموار کننده این انسجام و وحدت و اجماع است.

* اگر سیاست های کلی ابلاغی رهبری به نقشه راه قوای سه گانه و نهاد های مسئول تبدیل شود خلق اجماع می کند و راه را برای حرکت هماهنگ هموار می کند. دولت و ملت باید در کنار هم باشند و با هم حرکت کنند. دولت باید از همه توان خود برای خلق این اجماع استفاده کند.

* تجربه من این است که قوه مجریه با ظرفیت ها و ابزار ها می تواند راه را برای اجماع و وحدت ملی هموار کند ولی نیازمند تفکر برنامه ریزی و برداشتن قدم های استوار است؛ نه اینکه اگر در اولین قدم جواب سلام ما را ندادند خداحافظ. دستگاه اجرایی ظرفیت فراوانی برای خلق اجماع در مسیر اهداف انقلاب دارد.

*برای رسیدن به قدرت و خلق یک جامعه لازم، برای رسیدن به یک اقتصاد پویا و مولد و نهادینه شدن قانون و اخلاق در جامعه و حفظ روابط اجتماعی صبر جمعی لازم است باید باهم در کنار هم صبر کنیم. کاستی های یکدیگر را جبران کنیم.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت فرا رسیدن ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام) مراسم سوگواری آن حضرت توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و هیات انصارالشهدا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در مسجد جامع خرمشهر این‌موزه برگزار می شود.

برنامه مذکور روز جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی برگزار می شود.

کد خبر 6093244 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است