Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@00:13:21 GMT

ریزگردهای اخیر خوزستان منشا خارجی دارد + نقشه ورود ریزگرد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۷۱۸۳۱

ریزگردهای اخیر خوزستان منشا خارجی دارد + نقشه ورود ریزگرد

‍‍‍‍‍‍

احمد رضا لاهیجان زاده مدیر کل محیط زیست استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با ورود ریزگردها در روزهای اخیر به استان اظهار کرد: ریزگردهای اخیر استان خوزستان منشا خارجی داشت و از کشور عراق وارد شده بود.

وی افزود: ریزگردهایی که منشا داخلی دارند، به اندازه اثراتی که ریزگردهای خارجی دارد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ریزگردها که منشا خارجی دارند، ماندگاری و زمان بیشتری دارند.

لاهیجان زاده گفت: اقداماتی برای جلوگیری از ریزگردهای با منشا داخلی انجام شده است که نتیجه ای در برنداشته، اما سازمان محیط زیست و منابع طبیعی برای حذف این ریزگردها تلاش زیادی کرده اند؛ به طوری که در سال گذشته حدود 12 هزار هکتار از کانون های گرد وغبار مالچ پاشی شد و این مقدار تا چند هفته آینده به 15 هزار هکتار خواهد رسید.

وی ادامه داد: مالچ پاشی کانون های گرد و غبار در استان خوزستان برای این دهه نیست. این اقدامات از سال 1347 آغاز و تاکنون نیز ادامه دارد و در طی این 50 سال حدود 120 هزار هکتار مالچ پاشی صورت گرفته است.

مدیر کل محیط زیست استان خوزستان تصریح کرد: مالچ پاشی ها عمدتا در کانون فرسایشی شن و ماسه های کانون انجام می شود و این مالچ پاشی همراه با درختکاری است. در استان خوزستان علاوه بر مالچ پاشی درختکاری در 20 هزار هکتار صورت گرفته بود که هم اکنون ما شاهد جنگل شدن قسمتی از استان هستیم.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست بارها برای جایگزینی مالچ نفتی اعلام کرده، اما تاکنون هیچ ترکیبی که منطبق با محیط زیست باشد اختراع نشده است.

لاهیجان زاده گفت:‌ در استان خوزستان برای جلوگیری از ریزگرد در سال گذشته حدود 17 هزار و 500 هکتار نهال کاری انجام شد که عمده این نهال ها کهور پاکستانی و ایرانی بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

 

اقدامات مسئولان محیط زیست خوزستان برای مقابله با ریزگردها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گفت:۴۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان مبتلا به آفت هستند.
احمدی افزود: وسعت جنگل‌های استان ۳۵۰هزار هکتار است که ۴۰ هزار هکتار آلوده به آفت هستند.
وی گفت: طرح مبارزه با افت جوانه خوار درخت بلوط با محلول BT سه سال است آغاز شده و هرسال هزار و ۵۰هکتار جنگل‌های استان سم پاشی می‌شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان با اشاره به سرعت انتقال این آفت به درختان جنگل گفت: با توجه به زمان محدود برای مبارزه با این آفت و سرعت انتقال آن از درختی به درخت دیگر همراهی و همکاری گسترده دستگاه‌های دیگر لازم است.
احمدی گفت:زمان سم پاشی باید از ساعت ۵ تا ۹ صبح باشد، چون نور خورشید اثر محلول BT که سازگار با طبیعت از بین می‌برد و ۲۴ ساعت و قبل و بعد استفاده از این محلول نباید بارش باران داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها