Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:28:09 GMT

دین مداری سبب جلوگیری از مفاسد اقتصادی و اخلاقی می شود

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۷۱۹۷۱

دین مداری سبب جلوگیری از مفاسد اقتصادی و اخلاقی می شود

ورامین– امام جمعه ورامین و نماینده ولی فقیه در شهرستان گفت: دین مداری سبب جلوگیری از مفاسد اقتصادی و اخلاقی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین، طی سخنانی اظهار داشت: رژیم طاغوت و حکومت شاهنشاهی باید برای مردم و مملکت عبرت باشند و نباید فراموش کنند که چه کارهایی را انجام داده اند و با دین و جوانان چه کرده اند و چه آثاری را از خود برجای گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی گلپایگانی افزود: زمانی که رضا شاه بر سرکار آمد خدمات جزیی ارائه کرد اما جنایت بزرگی مثل کشف حجاب، به توپ بستن مسجد گوهر شاد در مشهد مقدس را نیز انجام داد و مردم نیز تحصن کردند و سبب جاری شدن خون در مسجد گوهر شاد شد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اظهار داشت: کسانی که در آن زمان بودند باید این وقایع را برای جوانان تعریف کنند.

وی در ادامه بیان داشت: اکنون که صحبت از حجاب است چرا این گونه است و برخی دختران و زنان حجاب را رعایت نمی کنند، با آن همه خونی که برای حفظ حجاب ریخته شده نباید الان وضعیت این طور باشد.

امام جمعه ورامین با اشاره به این که رضا شاه در آن زمان از برگزاری مراسم های عزاداری جلوگیری می کرد، گفت: ما این دوران سخت را گذراندیم ولی دین را حفظ کردیم.

محمودی گلپایگانی اظهار داشت: در ورامین ادارات توجه داشته باشند، که وظایف خود را به خوبی انجام دهند و پاسخگوی مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اضافه کرد: مبادا بی مدیریتی ها و عدم کارآیی برخی مدیران و روسای ادارات سبب دل زدگی مردم و یاس نسبت به انقلاب اسلامی شود.

محمودی گلپایگانی بر ترویج فرهنگ اسلامی و دینی در تمام شئونات زندگی تاکید کرد و افزود: اگر متعهد، دین مدار و ارزشی باشیم شاهد برخی مفاسد اداری و اقتصادی و نیز بی حجابی ها نخواهیم بود.

وی با اشاره به این که طلاق در جامعه افزایش پیدا کرده است، گفت: با وجود این که طلاق از مغضوب ترین موارد است، اما آمارها از افزایش طلاق حکایت دارد.

با سابقه ترین امام جمعه کشور، ریشه و علت افزایش طلاق را افزایش ارتکاب به گناه دانست و گفت: بی حجابی یکی از این گناهان است، باید بیدار باشیم و اجازه ندهیم ارزش ها پایمال شده و بی عفتی رایج شود.

امام جمعه ورامین گفت: دشمن ۸ سال با ما جنگید، ولی موفق به شکست ما نشد و امروز هم اگر بداند که موفق می شود، به ما حمله می کند لذا باید قدر عزت این کشور و رهبر را بدانیم.

وی با بیان این که ما دوران حکومت منحوس پهلوی را دیده ایم، گفت: به خوبی می دانیم این زمان نسبت به قبل بسیار بهتر است و کشورهای همسایه مثل سوریه و یمن و افغانستان جنگ وجود دارد در حالی که ما در آرامش زندگی می کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،حجت الاسلام والمسلمین توکلی امام جمعه باخرز در خطبه‌های نمازجمعه با انتقاد از وضعیت تنها بیمارستان این شهرستان گفت: ۱۰ سال از افتتاح بیمارستان شهرستان محروم باخرز میگذرد و مسئولان استانی صدای این مردم را نمی‌شنوند و بار‌ها از تریبون نماز جمعه در این خصوص صحبت شده است. او افزود:آنچه که این مردم ولایت مدار و شهید‌پرور تقاضا دارند راه‌اندازی و تجهیز کامل این بیمارستان است.

وی با اشاره به بلااستفاده بودن اتاق عمل در این بیمارستان به دلیل نبود جراح و متخصص افزود:چرا باید تجهیزات اتاق عمل در این شهرستان خاک بخورد و کسی به فکر نیست؟ چرا در این دولت مردمی که به صورت شبانه روزی در راستای حل مشکلات مردم تلاش میکند کسی برای تجهیز کامل بیمارستان و پزشک متخصص و بیهوشی و جراح اقدامی نمیکند؟

 امام جمعه باخرز به موضوع نداشتن صرفه اقتصادی برای حضور جراح و متخصص در بیمارستان اشاره کرد و گفت:چرا می‌گویند این موضوع صرفه اقتصادی ندارد؟ آیا زمانی که جوانان این مرز و بوم در جبهه‌های حق علیه باطل شهید شدند آنها هم به منافع اقتصادی فکر میکردند؟

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست