Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلات کشور از زمانی شروع شد که مردم از اداره کشور حذف شدند، یعنی اداره کشور بر اساس مصالح مردم پیش نمی‌رود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف شامگاه گذشته در نخستین یادواره روحانی پاسدار شهید سیدعباس موسوی قوچانی با تأکید بر اینکه حداقل وظیفه ما در برابر شهدا ادامه دادن راه آن‌ها است، اظهار داشت: زندگی شهید موسوی قوچانی افتخاری برای کشور و حتی اسلام و روحانیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان این مطلب که روحانیت در تهاجم ناجوانمردانه ضدانقلاب مظلوم واقع‌شده است، گفت: اگر به آمار دفاع مقدس نگاه شود بیشترین حضور در میدان جنگ و خون شهادت قشر روحانیت بوده است اما متأسفانه برخی که خود به جبهه نرفته‌اند می‌گویند که آن‌ها خودشان نرفتند و دیگران را به میدان فرستادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه جنگ خوب نیست و دارای خسارت و آسیب است و هیچ ملتی به دنبال آن و خشونت نخواهد بود، تصریح کرد: روح ملت و مردم، امام راحل و این انقلاب جنگ نیست بلکه آنچه برای این مردم دارای ارزش بوده دفاع مقدس است که تا آخر ایستادگی کردیم.

قالیباف با تأکید بر این موضوع که جنگ تمام‌ شده اما دفاع همچنان باقی‌مانده است و جهاد و مجاهدت ادامه دارد، بیان کرد: امروز باید با فقر، آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر، طلاق و مشکلات خانمان‌برانداز مبارزه کنیم و یادمان نرود این انقلاب، انقلاب مستضعفان بوده و حق مظلوم نباید فراموش شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس یاد شهید و خاطره گفتن از آن برای ادامه راه شهدا بوده و اگر امروز آن‌ها بودند مظلومانه پشت خاک‌ریزها ایستاده و دفاع می‌کردند، گفت: عزت و عظمت امروز انقلاب اسلامی موجب شده است هرکس اراده می‌کند کربلا برود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه دفاع مقدس را مردم اداره کردند اما آیا آن‌ها اقتصاد و مسائل اجتماعی را اداره می‌کنند، تأکید کرد: آیا کار فرهنگی یک کار پیمانکاری است یا کار دل؛ به بهانه‌های مختلف مثل سازماندهی، تشکل مجوز داشتن و غیره می‌خواهند بگویند نمی‌شود پس چطور در دفاع مقدس می‌شد و امروز نمی‌شود؟.

قالیباف با تأکید بر این مطلب که مشکلات کشور از زمانی شروع شد که مردم از اداره کشور حذف شدند یعنی اداره کشور بر اساس مصالح مردم پیش نمی‌رود، تصریح کرد: این چالش ماست وقتی اداره کشور براساس مشارکت مردم نباشد چه بخواهید چه نخواهید افراد و گروه‌های خاص انحصار پیدا می‌کنند و بر همه‌چیز چنبره می‌زنند و اگر شاهد فساد هستید مثل برکه می‌ماند که گند میزند چون آب جاری نیست.

وی یکی از مهم‌ترین تجربیات دفاع مقدس را حضور مردم دانست که خسارت‌های مادی و جانی زیادی را متحمل شدند و افزود: برای اداره کشور هم باید هزینه داده شود و این هزینه‌ها را باید مسؤولین هم بدند تا دیگر گروه‌های انحصاری روی کار نبوده و پارتی‌بازی نشود بلکه بر اساس لیاقت‌ها کار شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در دفاع قدس فداکاری، گذشت و محبت لازم بود و اگر آن روز از وقت، جوانی، زندگی و خانواده نمی‌گذشتند این موفقیت‌ها به وجود نمی‌آمد پس برای چرخ اقتصاد باید فداکاری کرد.

قالیباف انقلاب اسلامی را دارای دو رکن اساسی مردم و اسلام دانست و ادامه داد: متأسفانه برخی امروز به‌ناحق انقلاب را زیر سؤال می‌برند، انقلاب چهار حرف جدی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی داشت و امروز پس از گذشت 40 سال به خوبی آرمان‌ها و اهداف انقلاب پیش رفته است.

وی انقلاب اسلامی را موجب عزت بخشی به اسلام و مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: مردم از اسلام و انقلاب ناراضی نیستند بلکه استقلال و آزادی را قبول دارند، آنچه اعتراض می‌کنند نسبت به مدیریت و ناکارآمدی مسؤولین در سطح مختلف است که باید این را حل کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اینکه کشور در پول و درامد، اقتصاد، ریزگردها، آب و اقتصاد مشکل ندارد بلکه بزرگ‌ترین مشکل که اوضاع را به اینجا رسانده بحران مدیریت و عدم پاسخ‌گویی به تعهدات است، گفت: مردم در هر جا که نیاز بوده حضور پرشور و تأثیرگذاری را داشته‌اند پس چرا باید هزینه بی‌عرضگی مدیران را بدهند.

قالیباف با اشاره به این موضوع که اکثر تصمیمات، مصوبات و جلسات به‌گونه‌ای است که به خاطر رودربایستی و انحصاری برای افراد و گروه‌های خاص بوده، بیان کرد: تصمیم‌ها باید به نفع مردم باشد بیشترین منفعت برای بیشترین مردم نه برای تعداد قلیل که در دارو دسته است.

وی با اشاره به حوادث اخیر درزمینه ارز که آسیب آن متوجه واردکننده، تولیدکننده درست و مصرف‌کننده شد، گفت: منفعت این موضوع را هم قاچاقچی، دلال، کسی که از دو ماه قبل این را می‌دانست و کسانی که به منبع قدرت وصل هستند برده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: باید از سیستم ربا در کشور دوری کرد، ربا جنگ باخداست چه کسی آن را بدهد، چه بگیرد زیر هر نامی خانمان‌برانداز خواهد بود پس برای اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی باید دست‌به‌دست هم داد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد

آفتاب‌‌نیوز :

سایت روحانی روایت کرده، یکی از سؤالاتی که از روحانی پرسیده شد، درباره جلسه فرماندهان سپاه پاسداران با او پس از انتخابات ۹۶ بود که روایت‌های مختلفی از آن شده است. اما روایت رئیس‌جمهور پیشین این‌طور است:

به گزارش سایت حسن روحانی، آن جلسه برای صلح و صفا پس از انتخابات بود. برای این آمده بودند بگویند شما که انتخاب شده‌اید ما هم کنار شما هستیم، با هم می‌خواهیم کار کنیم. موقع خداحافظی سردار شهید سلیمانی درخواستی داشت که بقیه فرماندهان هم تکرار کردند که وزیر دفاع سپاهی باشد. در دولت یازدهم وزیر از اعضای سپاه بود. من گفتم بعید می‌دانم، اما همچنان دارم فکر می‌کنم. وزیر دفاع هم جزو وزرایی است که در نهایت باید رهبری موافقت کنند. من قبل از این جلسه به مقام معظم رهبری گفتم که از نظر شما فرق می‌کند که یک ارتشی وزیر دفاع شود یا یک سپاهی؟ گفتند: نه. من از ارتش سه نفر را مطرح کردم یکی از آن‌ها آقای حاتمی بود که گفتند ایشان خوب است.

البته برخی وزرا مانند وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی با مقام معظم رهبری معرفی می‌شوند. در دولت دوازدهم به دلایلی انتخاب رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با رهبری هماهنگ شد. با این وجود من تمام وزرای دولت را بدون استثنا با ایشان چک کردم. درباره بعضی وزرا ایشان نظری نمی‌دادند، اما مثلا از آقای حجتی در وزارت جهاد کشاورزی راضی بودند. ابتدای دولت یازدهم وقتی به ایشان گفتم آقای حجتی را می‌خواهم معرفی کنم، ایشان گفتند خیلی خوب است. دولت دوازدهم آقای حجتی قبول نکرد. فرد دیگری را برای وزارت تعیین کرده بودم. وقتی به رهبری گفتم، ایشان گفتند چرا آقای حجتی نیست؟ گفتم آقای حجتی خودش قبول نکرد. گفتند نه صدایش کنید و خودتان به او بگویید. دوباره آقای حجتی را خواستم و پذیرفت، البته سال ۹۸ استعفا داد.

روحانی در پاسخ به سؤالی راجع به دکتر ظریف گفت: در ابتدای دولت‌های یازدهم و دوازدهم که وزرا را با رهبری چک کردم، ایشان موافق وزارت آقای ظریف بودند.

دیگر خبرها

  • ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود/ ضرورت واگذاری امور به مردم
  • حضور مردم حل‌کننده مشکلات است
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • احمد علم الهدی: اگر تامین اقتصادی اصل قرار گیرد، مردم یکدیگر را پاره پاره می‌کنند
  • ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • چرا تصمیمات سال نو خیلی زود به بن‌بست می‌خورد؟/ چند راهکار مفید
  • تجمع بانوان اصفهانی برای دفاع از مقاومت مردم فلسطین