Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در این سفر سخنرانی‌، جلسات و وعده‌های مختلفی داده شد که امیدواریم مسؤولان برای اجرایی شدن آن مصوبات تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قطعاً وقتی رئیس جمهور به استانی سفر می‌کند اگر مصوبات در آن سفر اجرایی شود و تحقق تمام اعتبارات صورت گیرد، بیشتر اثرگذار خواهد بود و باید مسؤولان نسبت به این امر تلاش کنند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه یکی از نقشه‌های آمریکا، آل‌سعود و رژیم صهیونیستی ناامن‌سازی کشور است، گفت: آنها می‌بینند که تمام کشورها به نوعی ناامن هستند و تنها کشور امن ایران است، به همین خاطر از این موضوع ناراحت شده و دنبال افزایش آسیب‌های اجتماعی و برداشتن حیا و غیرت از زنان و مردان می‌کنند.

پروژه جدید دشمنان ایران ایستادگی و مقابله با مجریان قانون  است

وی ادامه داد: پروژه جدید دشمن مقابله با مجریان قانون از جمله نیروی انتظامی است در حالی که امنیت داخلی به علت خون‌ پاک شهدا بوده و مردم ما بصیرت دارند ولی دشمن در هفته‌های اخیر علناً این پروژه را اجرا کرده و می‌خواهد با هنجارشکنی، نیروی انتظامی را تضعیف کند.

مطهری‌اصل متذکر شد: مردم انقلابی و متدین ایران امنیت داخلی و خارجی خود را حفظ کرده و به هیچ احدی اجازه از بین بردن آن را نخواهند داد.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: از نیروهای مسلح‌، سپاه پاسداران و مخصوصاً نیروی انتظامی و قوه قضائیه حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم بیشتر از این برای ایجاد امنیت کوشا باشند.

خطیب موقت نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته آتی گفت: ۱۱ شعبان ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان است که ایشان در شجاعت، تقوا و مسائل حکومتی وارد بودند به طوریکه در خانواده اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یک جوان شاخص و مورد توجه بوده و از نظر چهره و رفتار و ادب شبیه پیغمبر(ص) بودند.

وی ادامه داد: ایام جوانی بهترین ایام برای تذهیب و علم‌آموزی بوده از این‌رو در روایات اسلامی توجه کامل به ایام جوانی شده است. 

مطهری‌اصل خطاب به مسؤولان و والدین تاکید کرد: در کارها باید از جوانان استفاده کرد و به آنها توجه شود چراکه اگر این دوره جوانان سپری شود، کار برای آگاهی، علم‌آموزی و بصیرت سخت‌تر می‌شود و این وظیفه سنگینی است که مسؤولان برای هدایت جوانان دارند.

وی ادامه داد: در دوران انقلاب حضور جوانان را دیدیم و بعد از انقلاب اگر دستاوردی بوده زیرسایه حضور این جوانان بوده است.

امام جمعه موقت تبریز با استناد به سفارشات رهبری در رابطه با تذهیب، تحصیل و ورزش به جوانان بیان کرد:قشر عظیمی از جوانان در همه برهه‌های اثرگذار کشور تاثیرگذار بوده و جانفشانی می‌کنند.

مطهری‌اصل در ادامه ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت علامه شهید مطهری و روز معلم را یادآور شد و گفت: حضرت امام رضوان‌الله فرموده‌اند که تمام کتاب‌های نوشته شده توسط شهید مطهری قابل استفاده است ولی گاهی حس می‌شود کتاب‌های این عالم در مراکز علمی کم‌رنگ شده است. 

وی اضافه کرد: انصافاً کتب نوشته شده توسط شهید مطهری به‌روز بوده و در همه مسائل اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و غیره قابل استفاده است که باید توجه شود. 

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه نظام آموزش و پرورش بعد از انقلاب کم متحول شده است، گفت: اینکه همه برنامه‌ها دینی باشد، کمتر رخ داده است،این مرکز گلوگاه تربیتی بوده و ما به نظام طرح تحول آموزش معتقدیم، باید کتاب‌ها و نوع تربیتی برگرفته از دین باشد.

وی تصریح کرد: اگر به معلم،انتخاب معلم و مسؤولان اجرایی آموزش و پرورش توجه نشود با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد و امیدواریم مسؤولان به بحث تحول آموزش توجه کرده، در حل مشکلات معلمان کوشا بود و در انتخاب معلمان نیز دقت کنند. 

مطهری‌اصل خاطرنشان کرد: اگر مشکلات در زمینه آموزش و پرورش حل شود، در سایر بخش‌های جامعه کمتر با مشکل روبه‌رو خواهیم شد. 
 

تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی در گروی توجه به کارگر و حقوق آنهاست

وی هفته کار و کارگر و اهمیت این ایام را مورد اشاره قرار داد و گفت: درست است که باید سرمایه باشد تا کار و کارگر باشد و این سرمایه امنیت داشته باشد ولی گاهاً حس می‌شود که تاکید برخی مسؤولان به امنیت سرمایه مرتبط است درحالیکه عده کثیری از مردم از راه کارگری امرار معاش می‌کنند و وقتی این مسائل هست، چگونه می‌شود حرف از امنیت سرمایه زد؟ 

امام جمعه موقت تبریز با تاکید به اینکه اگر می‌خواهیم شعار سال و اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیم، باید به کارگر و حقوق آنها توجه شود، گفت: همه مسائل سرمایه‌گذاری قابل قبول است ولی توجه به کارگر و احقاق حقوق آنها اصلی‌ترین راه رونق‌بخشی به تولیدات داخل کشور است.

خطیب موقت نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت با سعادت منجی عالم بشریت گفت: شب نیمه شعبان از جمله شب‌های مهمی بوده و طبق روایات بعد از شب قدر مهم‌ترین شب همین شب است که اعمال مخصوص خود را دارد.

وی ابراز کرد: ما در کشور سربازان گمنام زیادی داریم که خدماتشان در جامعه دیده نشده و به صورت گمنام به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر یکشنبه در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به تولیدکنندگان، ضمن تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه روز کارگر، با تقدیر از مدیران ارشد کارخانه‌های تولیدی، اظهار کرد: با همت و تلاش کارگران و مدیران در حوزه تولید، اقتصاد کشور به حرکت در آمده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص اقتصاد مقاومتی که طی ۱۰ سال اخیر توسط مقام معظم رهبری به عنوان سیاست کلان کشور تعیین شده، مهم‌ترین موضوع در این اقتصاد را درون‌زایی و در نهایت ایجاد مقاومت اقتصادی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی در سایه اتکا به تولید داخل محقق می‌شود.

استاندار تهران، پویایی در اقتصاد را نشانه مجهز بودن به دانش دانست و افزود: امروز سطح رقابت در دنیا در همه عرصه‌های تولیدی مبتنی بر دانش روز است.

فخاری در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز کارگر، این روز را نماد اتحاد یک جریان انسانی برای نشان دادن قدرت تولید عنوان و اظهار کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری «امنیت کارگر به شغل کارگر است»، برای ایجاد امنیت در شغل، دانش افزایی و مهارت آموزی، عبور از بن بست‌های فکری و اندیشه‌ای و به روز نگه داشتن دانش‌های کسب شده و به کارگیری آن‌ها و همچنین تأمین تسهیلات و امکانات و رابطه صحیح بین کار، کارگر و کارفرما و به تعبیری مجموعه‌ای از رفتارهای صحیح چندوجهی کنار هم می‌تواند یک شغل را تضمین کند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: امروز رابطه کار، کارگر و کارفرما تغییر کرده و با ایجاد ساختارهایی که می‌تواند نظام فکری و رفتاری جریان تولید را دست بگیرد و هدایت کند، شاهد یک تحول اساسی در تولید کشور هستیم.

وی گفت: امروزه شاخص‌های عملکردی نظام کار و کارگری، مبتنی بر دانش و ارزش‌هایی که خلق می‌کنند و متأثر از اراده‌هایی است که به فرصت جدید و پیش برنده در حوزه اقتصاد ملی تبدیل می‌شوند و سهم آن‌ها را در حوزه اقتصاد ملی بالا می‌برد.

فخاری عنوان کرد: اگر بخواهیم موقعیت جدیدی را خلق کنیم باید خودمان را با شاخص‌های استاندارد بین‌المللی تطبیق دهیم و در جایگاهی که قرار داریم، خودمان را ثابت نبینیم تا زمینه رشد و تعالی فراهم و رابطه صمیمی بین جریان کار، کارگر و کارفرما ایجاد شود.

کد خبر 6091453

دیگر خبرها

  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • رئیس جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه: دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود