Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مسئله مهدویت نیازمند آسیب‌شناسی است گفت: انتظار فرج باید با حرکت اثربخش و زمینه‌سازی ظهور همراه شود. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ استانها همدان نظرات

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی امروز در خطبه‌های آیین سیاسی، عبادی نماز جمعه همدان اظهار داشت: نیمه شعبان روز میلاد باسعادت یگانه منجی عالم بشریت بوده و امروز مهدیشناسی نیازمند آسیب‌شناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مهدی باوری ریشه در برهان عقلی ما دارد و مورد تأیید همه مسلمانان بوده و کمتر دانشمند اسلامی است که به آن نپرداخته باشد و شاهد این مدعا، نگارش صدها کتاب در این مورد است.

موسوی بیان کرد: مهدی شناسی در واقع خداشناسی است زیرا بر اساس حدیثی از وجود مبارک امام معصوم(ع) شناخت امام زمان(عج) برای هر فرد، لازمه دستیابی به شناخت خداوند است.

وی با بیان اینکه برداشت انفعالی از مفهوم "انتظار" صحیح نیست، تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند که انتظار فرج یعنی گوشه‌ای نشستن و ذکر و دعا خواندن در حالی‌ که امام راحل این رویه را غلط می‌داند.

امام جمعه موقت همدان افزود: برخی دیگر هم می‌گویند باید از امر به معروف و نهی از منکر خودداری کرده و جهان پر از ستم و گناه شود تا ظهور زودتر انجام شود و برخی نیز معتقدند که نه تنها نباید امر به معروف و نهی از منکر کرد بلکه گناه بیشتری هم مرتکب شویم.

موسوی اعلام کرد: برخی نیز بر این باورند در دوران غیبت هر حکومتی که غیر از حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) روی کار بیاید باطل است که همه این باورها غلط است.

وی تأکید کرد: این‌ها آسیب‌های دوران غیبت است در حالی‌ که شیعه واقعی، انتظار را چشم‌انتظاری و امید به آینده که موجب حرکت اثربخش شود می‌داند زیرا هیچ عاقلی هنگام غرق شدن دست روی دست نگذاشته و منتظر نمی‌ماند که فردی او را نجات دهد بلکه برای نجات خود تلاش می‌کند.

موسوی تصریح کرد: هیچ فردی نیز زمستان سرد را بدون امکانات زندگی نمی‌کند به این امید که تابستان از راه برسد و گرم شود و انتظار بدون تلاش غلط است و باید زمینه ظهور حضرت را آماده کرد.

وی گفت: به جوانان سفارش می‌کنم که هر روز دعای عهد به ویژه این فراز که می‌گوید" خداوندا با امام زمانم(عج) عهد و پیمان بسته و هیچ‌وقت آن را به هم نمی‌زنم و مرا از یاران و نزدیکان و همراهان آن حضرت در هنگام ظهور قرار ده و توفیق شهادت در رکاب ایشان را نصیبم بگردان" را زمزمه کنند.

موسوی با اشاره به مقارن شدن روز نیمه شعبان و روز معلم نیز بیان کرد: معلم می‌تواند رابطه شاگردانش را با امام زمان(عج) تقویت کند و معلمان باید وجود مبارک امیرالمؤمنین(ع) را در شغل خود، اسوه و الگو قرار دهند.

وی تصریح کرد: معلمان با خواندن نامه 31 نهج‌البلاغه می‌توانند به الگوی تربیتی آن حضرت برای تربیت شاگردان دست یابند درحالی‌که متأسفانه امروز برخی مدارس و دانشگاه‌ها، القای شبهه کرده و غیر خدا، پیامبر(ص) و امام زمان(عج) را مطرح می‌کنند که در آخرت باید پاسخگوی این کار خود باشند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به پشت سر گذاشتن ماه پرفضیلت رجب و قرار گرفتن در ماه پر برکت شعبان نیز گفت: در ماه رجب باید دل را از رذایل اخلاقی خالی کرده و از تعلقات دنیوی مانند مال و جاه و مقام دل برید زیرا این ماه وسیله خوبی برای نزدیک شدن به خداوند متعال است.

موسوی افزود: در ماه رجب باید مراقب قلب بود و با بندگی و شب‌زنده‌داری، آن را زنده نگه داشت زیرا به فرموده امیرالمؤمنین(ع) رسیدن به مقام بالای معنوی در گرو مراقبت از قلب و راه ندادن نامحرم و غیر خداوند به آن است.

وی مطرح کرد: باید در ماه رجب خود را آماده کرد تا به ماه شعبان که ماه رسول اکرم(ص) است، رسید و آن حضرت فرمود که شعبان ماه من است و خدا رحمت کند فردی که در این ماه مرا کمک کند".

موسوی بیان کرد: امت اسلامی با عفت، درستکاری و راست‌گویی می‌توانند به پیامبر اکرم (ص) کمک کنند.

وی تأکید کرد: در ماه شعبان باید از گناهان دوری کرده و با درک برکات و زیاد صلوات فرستادن بر پیامبر اکرم(ص) و خاندان مطهرش، این ماه را سپری کرد و فضایل اخلاقی را جایگزین رذایل کرد تا بتوان به استقبال ماه مبارک رمضان رفت.

موسوی تصریح کرد: اگر با همان خصوصیات قبلی و بدون تغییر رفتار وارد ماه رمضان شویم، چیزی به دست نیاورده و ضرر می‌کنیم.

وی با رعایت نمازگزارن به تقوای الهی گفت: همه خصلت‌های خوب دنیا و آخرت در یک خصلت جمع شده و آن هم تقواست و فرد باتقوا در همه مراحل زندگی، تنها مونس خود را خداوند می‌بیند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به نزدیک شدن به شب نیمه شعبان نیز مطرح کرد: این شب از اهمیت بالایی برخوردار بوده و درهای آسمان به روی بندگان باز بوده و شب رحمت و مغفرت است.

موسوی افزود: در این شب روزی یک سال افراد تقسیم می‌شود و سرنوشت یک سال فرد مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: این شب را باید با ذکر و دعا و تلاوت و قرآن و کارهای مستحبی گذراند زیرا بر اساس روایات موجب بخشش گناهان گذشته و آینده می‌شود.

موسوی اعلام کرد: نماز این شب از فضیلت بالایی برخوردار بوده و فردی که این نماز را بخواند، خداوند متعال گناهان بزرگ او را بخشیده و او را در ثواب همه شهدا و روزه‌داران ماه شعبان شریک می‌سازد بدون اینکه از ثواب آن‌ها کم شود.

وی گفت: نیمه شعبان شب تقرب به خداوند متعال و بسیار با شرافت است و هر فردی که از ارزش و بزرگی آن محروم بماند برای همیشه محروم شده، مگر اینکه شب نیمه شعبان سال آینده را درک کند و روز نیمه شعبان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا روز ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت است.

انتهای پیام/ح

R41405/P1357/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است

رئیس بسیج سازندگی اصفهان گفت: حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی برای جوانان است و باید از این ظرفیت مردمی به بهترین وجه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ظهر امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ سرهنگ حسن عجمی در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد، اظهار کرد: نهادهایی چون جهاد سازندگی و بسیج سازندگی که در زمان حیات امام خمینی (ره) و در زمان زعامت رهبر معظم انقلاب ایجاد شد، کمک حال نظام و مردم است.

وی با اشاره به ایجاد بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ افزود: محوریت فعالیت در چهار قالب خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و حرکت جهادی است.

عجمی به فعالیت گروه‌های جهادی در دوره کرونا برای ضدعفونی اماکن و فضاهای عمومی و تولید ماسک اشاره کرد: با وجود اینکه بیشتر کشورها درگیر مشکل ماسک بودند، با فعالیت گروه‌های جهادی و مردمی مشکلی در زمینه نداشتیم.

وی ادامه داد: در دوران شیوع کرونا، بحث کمک مومنانه به فرمان رهبر انقلاب با محوریت بسیج انجام شد که با استفاده از ظرفیت مردمی، سه میلیون بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شد.

به گفته رئیس بسیج سازندگی اصفهان، با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در موضوع ازدواج آسان، سه هزار کمک جهیزیه اعطا شد.

وی آزادسازی زندانیان با کمک سازمان زندان‌ها و طرح کاسب امین را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برشمرد.

عجمی موضوع آب را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با محوریت مشکلات آبی کشور ایجاد شده که بسیج سازندگی نماینده آن در استان است و در شهرهای نائین، سمیرم و فریدون‌شهر اقداماتی در دست اجراست که از جمله در ۴۰ روستا از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

به گفته وی، در طرح شهید عجمیان، ۵۵۰ مدرسه در سطح استان با محوریت گروه‌های جهادی فعالیت‌های مهمی انجام گرفته است.

مطالبه‌گری برای تحقق شعار سال

رئیس بسیج سازندگی اصفهان رهبر انقلاب سال‌هاست محور اقتصادی برای شعار سال انتخاب کرده‌اند و امسال نیز سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده و وظیفه داریم در خصوص شعار سال و موانعی که بر سر راه است، مطالبه‌گری کنیم.

عجمی با بیان اینکه هدف بسیج خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی است، تصریح کرد: ۱۶۴۹ صندوق قرض‌الحسنه ایجاد شده که نقش بسیج سازندگی، آموزش به تسهیل‌گران آموزش داده شده که این صندوق‌ها مردم محور و اشتغال‌زا است، در طرح جهاد روشنایی نیز با راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی، پنج و نیم مگا بایت به ظرفیت برق استان اضافه شد.

وی حرکت‌های جهادی را کارخانه انسان‌سازی برای جوانان نامید و تاکید کرد باید از این ظرفیت مردمی به بهترین وجه استفاده شود.

عجمی اهدا بسته معیشتی، افتتاح نیروگاه خورشیدی، افتتاح مزرعه اقتصاد مقاومتی، افتتاح طرح‌های کارفرمایی، افتتاح استخر ذخیره آب و اعزام ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق هدف را از جمله برنامه‌های شاخص هفته بسیج سازندگی عنوان کرد و از اصحاب رسانه خواست با تعامل دو جانبه، اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش ایمنا، در ادامه این نشست، رئیس بسیج سازندگی اصفهان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و عماد مرادی مدیرقرارگاه مقاومتی، جواد شجاعی مسئول فرهنگی و رسانه، عماد کاویانی مدیرگروه های جهادی نیز به ارائه توضیحاتی در حوزه مسئولیتی خود پرداختند.

کد خبر 750051

دیگر خبرها

  • فیلم| حرکت غول جاده‌ های ایران به سوی کرمان
  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • پاشنه و یک تمرین ساده برای داشتن پاهایی قوی و سالم/ روش انجام حرکت، فواید و تغییرات مورد انتظار (+فیلم)
  • «کمی دیرتر» به چاپ هفدهم رسید
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود