Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی پس از حضور در دادگاه با وثیقه 100 هزار دلاری به طور موقت آزاد شده است

ایران آنلاین /دادستانی آمریکا یک زن را به قاچاق قطعات هواپیما به خطوط هوایی ایرانی متهم کرد. این زن 55 ساله که جویس الیاباچوس نام دارد، روز 24 آوریل پس از آنکه وزارت امنیت داخلی آمریکا و وزارت دارایی این کشور تحقیقات درباره وی را تکمیل کردند در حالیکه در خانه خود به سر می‌برد، بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه واشنگتن پست، یک زن از ایالت نیوجرسی روز پنج‌شنبه با حضور در یک دادگاه فدرال با اتهام مشارکت در یک شبکه بین‌المللی فروش قطعات روبرو شد که برخلاف قوانین کنترل صادرات آمریکا تلاش کرده بود قطعات هواپیما به ارزش بیش از دو میلیون دلار را به صورت غیرقانونی به ایران صادر کند.

این زن 55 ساله که جویس الیاباچوس نام دارد، روز 24 آوریل پس از آنکه وزارت امنیت داخلی آمریکا و وزارت دارایی این کشور تحقیقات درباره وی را تکمیل کردند در حالیکه در خانه خود به سر می‌برد، بازداشت شد.

دادستان کل آمریکا اعلام کرد که وی به سه مورد نقض مقررات داد و ستد و تحریم‌های ایران متهم شده است. وی پس از حضور در دادگاه با وثیقه 100 هزار دلاری به طور موقت آزاد شده است.

این زن که متولد فیلیپین است، از سوی دادستانی آمریکا متهم شده که در تاریخ مه 2015 تا اکتبر 2017 با همکاری افراد دیگر امکان صادرات دسته کم 49 محموله را که شامل 23 هزار و 554 قطعه هواپیمای دارای مجوز بوده است، از آمریکا به ایران صادر کرده اما این صادرات مجوزهای لازم را نداشته است.

به نوشته واشنگتن پست، جویس الیاباچوس این قطعات را ابتدا به شرکت‌های کشتیرانی در امارات متحده عربی و ترکیه منتقل می‌کرده و سپس در آنجا همکاران ایرانی‌اش این قطعات را به مکان‌های مختلف در ایران منتقل می‌کردند. وی برای انجام این کار چندین بار مقصد نهایی این قطعات را به غلط اعلام کرده و ارزش واقعی این محصولات را مشخص نکرده بود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

وزیر خارجه انگلیس با تکرار ادعاهای مقام‌های غربی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس