Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@11:40:10 GMT

گلایه موسوی لاری از عدم تحقق وعده های روحانی

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۷۴۵۸۷


‍ حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالواحد موسوی لاری در نهمین کنگره حزب جوانان ایران اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از تلاش حاضرین در انجام فعالیت‌‌‌های تشکیلاتی گفت: حرکت تشکیلاتی تجربه امروز بشر بوده که متعلق به یک سرزمین خاص نیست. در سراسر جهان این اصل که انسان‌ها باید از طریق فرآیند حزبی قدرت را در دست گرفته و بر سرنوشت خویش حاکم شوند، اصلی پذیرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشریح نحوه کارکردهای حزبی اظهار داشت: حزب قدرت را از قائده جامعه گرفته و در اختیار مدیران قرار می‌دهد. در واقع قدرت متعلق به مردم بوده و مسئولان نماینده مردم هستند، به بیان دیگر ،حزب در این میان نقش حد واسط میان مردم و مدیران را ایفا می‌کند.

نایب رییس شوراى عالى سیاستگزارى اصلاح‌طلبان ضمن بیان اینکه که کار حزب با دستیابی به قدرت تمام نشده و همچنان باید روحیه مطالبه‌گری را حفظ کند،‌ تصریح کرد: اگر فضای جامعه به سمتی برود که مسئولان برای حضور مردم ارزش قائل نباشند مقصر اصلی خود مدیران و در مرحله دوم احزابی هستند که مردم را تشویق به رای دادن کرده‌اند. در حقیقت احزاب همانطور که در انتقال قدرت موثرند باید در نقد آن نیز موثر بوده و از مدیران مطالبه کنند.

موسوی لاری درادامه به بحث استانداردسازی احزاب در جمهوری اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: ما تحزب‌گرایی را بومی‌‌‌سازی کرده و حزب تشکیل دادیم. شرط لازم این است که احزاب برای ایفای نقش موثر یکسری حداقل‌ها را رعایت کنند. احزاب ما باید در استانداردسازی نیز ایفای نقش کرده و در تصویب قانون احزاب به بیان نظرات خود بپردازند.

وی با اشاره به فعالیت ٢٧ حزب در شورای هماهنگى جبهه اصلاحات و شوراى عالى سیاستگذاری اصلاح‌طلبان ابراز داشت: این امر مطلوب نیست اما در عین حال گریزی هم از آن وجود ندارد.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: ما اکنون در دو راهی قرار داریم یا باید تجربه سال‌‌های اخیر یعنى کار جمعى و جبهه‌اى را تقویت کرده یا راه جدیدی انتخاب کنیم. اکنون راهی بهتر از حرکت جبهه‌ای وجود نداشته و ما باید همچنان به مانند تجربه موفقیت‌آمیز انتخابات سال ١٣٩٢ که منجر به پیروزی حسن روحانی شد، مجددا در همان راستا حرکت کنیم. وقتی اصلاح‌طلبان منسجم از روحانی حمایت کردند، آرای او به یکباره از درصدى پایین به ٥١ درصد رسید.

موسوى لاری با انتقاد از عدم تحقق وعده‌هاى رئیس جمهور بیان کرد: تردیدی نیست که آقای روحانی باید وعده‌های خود را عملی می‌کرد اما ایشان در چینش کابینه خود نتوانستند به طور کامل مطالبات مردم را پاسخگو باشند.

وى افزود: با این حال این ضعف به معنای کارکرد منفی جریان اصلاحات نیست چون در آن زمان این بهترین تصمیم ممکن بود. اکنون آنچه باقی مانده نقش نظارتی و مطالبه‌‌‌گری است که انجام این مهم بر عهده احزاب، فراکسیون امید و شورای عالی اصلاحات است.

وزیر کشور دوران اصلاحات ضمن تبریک به اعضاى حزب جوانان ایران اسلامى به واسطه حضور فعالانه، منسجم و مستمر در جریان اصلاحات یادآور شد: از همه گروه‌هاى اصلاح‌طلب مى‌خواهیم حرکت جبهه‌ای اصلاح‌طلبان در راستای تحقق اهداف را اولویت قرار دهند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا حسنی آهنگر در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: هدف ما دستیابی به مکتب دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی بوده که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب که همان قرائت اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه ۱۵ سالی است در این حوزه را کار کردیم، گفت: الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم و در دو برنامه پنج‌ساله این الگو را پیاده‌سازی کردیم که مورد توجه ریاست‌جمهور قرار گرفت. بعد از گزارش‌های وزیر علوم و معاون اول ریاست‌جمهوری ایشان متقاعد شدند که بیایند دانشگاه را از نزدیک ببینند.

رئیس دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) با اشاره به ضرورت نگاه راهبردی به شهر، استان، منطقه و جهان گفت: تمدن‌سازی اسلامی بر دو محور تربیت انسان‌های تراز تمدنی و تولید علم، فناوری و محصولات فن‌آورانه مبتنی بر نظریه‌پردازی شکل می‌گیرد که هر دو امر یادشده محصول و خروجی دانشگاه‌ها است.

حسنی‌آهنگر با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در حوزه امنیتی-دفاعی فوق‌العاده درخشیدند، گفت: وعده صادق اتفاق خیلی‌بزرگی بود، چرا که به ۴ کشور صاحب سلاح اتمی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی حمله کردیم و فقط رژیم اسرائیل را نزدیم.

وی اضافه کرد: از جایی که نخستین پهپاد ما بلند شد، بیش از ۱۰۰ هواپیمای مختلف از جمله F-15، F-16 و F-35 در آسمان سوریه، عراق، اردن تا رژیم صهیونیستی بالای سر این پهپادها بودند. ناوهای جنگی در مسیر خلیج فارس، دریای عمان تا دریای سرخ بودند و سامانه‌های پدافندی فعال داشتند و با وجود اینکه آماده بودند، این عملیات صورت گرفت.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) جرئت اقدام و حمله به آمریکا را از ویژگی‌های انحصاری عملیات وعده صادق دانست و گفت: روس‌ها در ادوار مختلف جنگ سرد هیچ‌گاه جرئت حمله به آمریکا نداشتند و خود این اتفاق خیلی‌بزرگی است. به این ترتیب عملیات وعده صادق نقطه عطف ما برای تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی و جهانی بود.

حسنی‌آهنگر افزود: در نتیجه این عملیات جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است. سایر ابرقدرت‌ها این نقاط عطف را مانند ما طی کرده بودند و وعده صادق ما را به مرز قدرت بین‌المللی رساند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قدرت کار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها بوده که پیشتر زیر نظر سردار حسن تهرانی‌مقدم و امروز زیر نظر سردار حاجی‌زاده فعالیت می‌کنند. البته بر اساس داشتن کرسی‌های نخبگی می‌خواهیم به قدرت بین‌المللی برسیم و دنبال کشورگشایی نیستیم.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) گفت: نظام رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی را آمریکایی‌ها طراحی کردند، برای هدایت مدیریت دانش در جهان است که نظام سلطه طراحی کرده و برای خودشان نظام فاخری است تا بتوانند با منطق خودشان بر جهان تسلط پیدا کنند.

حسنی آهنگر اضافه کرد: در دانشگاه امام حسین (ع) تلاش کردیم از این فضا خارج شویم و آینده جدیدی را خودمان کشف و ترسیم کنیم که مطالبه مقام معظم رهبری است. می‌کوشیم نظام مسائل انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران را در حراست از انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

کد خبر 6092331

دیگر خبرها

  • فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد