Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:37:57 GMT

شبکه نفوذ و تحریم داخلی مهمترین مانع اقتصاد مقاومتی است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۷۶۵۶۱

شبکه نفوذ و تحریم داخلی مهمترین مانع اقتصاد مقاومتی است

قزوین- کارشناس اقتصاد گفت: شبکه نفوذ و تحریم داخلی سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد کشورآاسیب زده و تا از آن خلاص نشود نمی توان به شکوفایی و رونق دست یافت و اقتصاد مقاومتی را عملی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی سالانه فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی استان قزوین با عنوان «اصحاب حق» جمعه شب در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الله عبدالملکی در این همایش در خصوص جایگاه حمایت از کالای ایرانی در اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصادی معنای مقاومتی دارد که بتواند با وجود همه مشکلات و عبور از آنها بتواند موفق باشد.

وی اضافه کرد: هر کشوری مشکلات و موانعی در مسیر اقتصاد خود دارد و گاهی با بیماری، جنگ، مسائل سیاسی، کم آبی، تحریم و دهها موضوع دیگر روبرو می شود و باید بتواند از آنها عبور کرده و به هدف برسد.

عبدالملکی تصریح کرد: وقتی قرار بوده تا سال ۱۴۰۴ به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل شوم اما با گذشت هشت سال هنوز به هدف نزدیک هم نشده ایم باید پرسید علت چیست که فرصتها را از دست داده ایم.

اسب اقتصاد کشور برای عبور از مشکلات چالاک نیست

وی اظهارداشت: برخی علت این عقب ماندگی را تحریم، ناکارآمدی سیستم اداری، نوسان قیمت ارز، یا مسائل دیگر می دانند اما باید گفت اسب اقتصاد کشور برای عبور از موانع چالاک نیست.

عبدالملکی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی چند هدف مهم را دنبال می کرده که رفاه عمومی، استقلال اقتصادی با تعامل مقتدرانه با جهان و پیشرفت و توسعه از موضع قدرت و پیشرفت اقتصادی که نماد بیرونی آن است.

وی افزود: امروز مفهوم اقتصاد مقاومتی در کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در کشور ما برای عملیاتی کردن آن با مشکلات و موانعی روبرو هستیم.

تحریم داخلی مهمترین مانع حمایت از کالای ایرانی

عبدالملکی با اشاره به اینکه باید مسئولان در استفاده از کالای ایرانی پیشگام باشند یادآورشد: امروز با ۱۳ درصد نرخ بیکاری و ۷ میلیون نفر بیکار واقعی تعریف غلطی از موانع ارائه کرده ایم و به جای تحریح خارجی باید مهمترین مانع را تحریم داخلی بدانیم.

وی اظهارداشت: مطمئن باشید اقتصاد ایران به اذعان کارشناسان خارجی بقدری بزرگ است که از تحریم خارجی آسیب جدی نمی بیند اما تحریم داخلی آن را از پای در می آورد و مردم را اذیت می کند که باید آن را برطرف کنیم.

این کارشناس اقتصادی افزود: در حال حاضر این اقتصاد دچار بیماری و ویروس است و دشمنان می‌خواهند با از بین رفتن اقتصاد داخل ایران زمینه نابودی انقلاب اسلامی را فراهم کنند.

۲۰ تا ۴۰ درصد تحریم ها داخلی است

عبدالملکی افزود: شاید بتوان گفت ۲۰ تا ۴۰ درصد تحریم ها داخلی است که بخشی نحریم تولیدکننده علیه مردم است که با قیمت گذاری ناجوانمردانه و ارائه کالای نامرغوب به آن دامن می زنند.

وی اظهارداشت: تحریم مصرف کننده نیز نخریدن کالای ایرانی است که در برخی کالاها که قیمت و کیفیت مناسبی دارد نباید مردم کم لطفی کنند و به تحریم دامن بزنند.

عبدالملکی گفت: تحریم دولت علیه تولید هم این است که خودش کالای خارجی مصرف می کند و برخی وزارتخانه ها حتی نوشت افزار و خودروی خود را از داخل تهیه نمی کنند.

کارشناس اقتصاد مقاومتی افزود: وقتی از پیمانکاران خارجی و واگذاری ازمایشگاههای داخلی به خارجی ها استقبال می کنیم در واقع به تحریم داخلی مبادرت کرده ایم.

وی اظهارداشت: نحریم شبکه بانکی با دادن تسهیلات به وارد کننده و بازرگان و مفسد اقتصادی و قاچاقچی رخ می دهد در حالیکه تسهیلات به تولیدکننده با سود ۳۰ درصد تمام می شود و این موضوع کمرشکن است.

عبدالملکی گفت: اگر تحریم های داخلی را از اقتصاد کشور خارج کنیم هیچکس قادر نخواهد بود به ما اسیب برساند.

سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت تحریم داخلی

وی اضافه کرد: نخریدن کالای ایرانی و تحریم آن و استفاده از محصولات خارجی سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور اسیب می زند و ۱.۵ میلیون نفر شغل خود را از دست می دهند.

عبدالملکی با اشاره به مهمترین علت خرید کالای خارجی هم اظهارداشت: عده ای تحت تاثیر «برند» یک کالا هستند و برخی تحت تأثیر تبلیغات قرار دارند و یک گروه از روی غفلت به سمت کالای خارجی می‌روند و نادانسته از آن استفاده می‌ کنند.

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: باید خرید کالای ایرانی را تمرین کنیم و بتدریج ذهن خود را از این که حتما هر کالای خارجی بهتر است از ذهن ما دور شود.

«نفوذ» مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است

این کارشناس حوزه اقتصاد خاطرنشان کرد: باید مراقب موضوع مهم نفوذ در بین تصمیم ‌گیران و تصمیم‌سازان کشور باشیم زیرا با ایجاد یک دیوار بتنی در مقابل اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی قرار گرفته و نمی گذارند این مهم محقق شود.

وی بیان کرد: شبکه نفوذی نمی گذارد شبکه بانکی درست عمل کند، تحریم داخلی برداشته شود و بشکند، سیستم اموزشی درست تربیت کند و علم و فنآوری وارد تولید کشور شود.

عبدالملکی گفت: اقتصاد ایران درگیر عوامل نفوذ و تحریم داخلی است و تا از آن خلاص نشود نمی توان به شکوفایی و رونق در اقتصاد دست یافت و اقتصاد مقاومتی را عملی کرد.

در ادامه عباس کاظمی مسئول جبهه فعالان فرهنگی استان قزوین گفت: عرصه های فرهنگی به سربازانی خستگی ناپذیر و پرتلاش نیازدارد تا بتوان به اهداف تعیین شده دست یافت.

وی گفت: در شرایط کنونی بشدت نیازمند فعالیت سازنده و تاثیر گذار برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب هستیم و این جبهه تلاش می کند با همه توان و بهره گیری از ایده های فعالان متعهد در این مسیر گام بردارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال گفت: ۴ گزینه داخلی و ۵ مربی خارجی برای هدایت تیم ملی بسکتبال مشخص شده‌اند که در نشست بعدی این کمیته مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، سعید تابش‌نیا در خصوص نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال با هدف معرفی گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی اظهار داشت: در این نشست ۴ گزینه داخلی و ۵ مربی خارجی مطرح شدند، رزومه مربیان خارجی دریافت و قرار شد در کمیته فنی مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد، نفرات داخلی هم سرشناس بوده و همه از آنها شناخت کاملی دارند.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ای که مد نظر داریم در پایان این هفته نشستی دیگر را خواهیم داشت تا کمیته فنی نظر خود را در خصوص نفرات مطرح کند. برنامه ما این است که در نهایت به یک گزینه داخلی و خارجی برسیم تا بعد از بررسی در کمیته فنی و هیات‌ رئیسه، سرمربی جدید انتخاب و معرفی شود.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در واکنش به اینکه ۲ مربی سرشناس لیگ برتری هم در بین این نفرات حضور دارند یا خیر، گفت: با توجه به این که لیگ در حال برگزاری است فعلا در این خصوص اظهار نظری نمی‌کنم،‌ اما در مورد گزینه‌های خارجی می‌توانم این را بگویم که آنها از مربیان مطرح بسکتبال و از کشورهای اسپانیا، صربستان و ایتالیا هستند.

تابش‌نیا در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به افزایش هزینه‌های ارزی شانس مربیان داخلی بیشتر از گزینه‌های خارجی است، تاکید کرد: در انتخاب سرمربی تیم ملی باید به همه موارد توجه داشت، در این خصوص هم در نشست کمیته فنی بحث و تبادل نظر شد که اگر به گزینه خارجی رسیدیم با چه شرایطی باید اقدام کرد. در این خصوص مشکلی وجود ندارد و صحبت‌های ابتدایی نیز با این نفرات صورت پذیرفته تا در صورت رسیدن به یک نقطه نظر مشترک، وارد مرحله جدیدی از مذاکرات شویم.

وی با تاکید بر نقش کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در تصمیم‌گیری و ادامه این روند خاطر نشان کرد: تصمیم بر این شد برای سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران وظایف و مسئولیت کمیته فنی بیان شود چراکه این کمیته موظف است اطلاعات و روند فعالیت تیم ملی را به رئیس فدراسیون ارائه دهد که بر این اساس در تمامی پیروزی‌ها و شکست‌های احتمالی این کمیته دخیل است و باید پاسخگو باشد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • چرا تیم ملی ایتالیا و جام جهانی، مانع حضور روبرتو باجو در لیگ‌های خارجی شدند؟
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • کشف کالای خارجی قاچاق در مرند
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • ۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
  • ارائه شاخص‌های هویتی شهر مهمترین هدف برگزاری هفته فرهنگی اصفهان است
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • کشف انبار ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق در جنوب تهران
  • رونمایی از شبکه نفوذ