Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@04:49:59 GMT

پایان تراژدی غمناک سپاهان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۷۶۸۶۹

پایان تراژدی غمناک سپاهان

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، هفته پایانی لیگ برتر در اصفهان حال و هوای دیگر داشت. دو تیم سپاهان و استقلال تهران در آوردگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان با نتیجه یک بر صفر به نفع استقلال به پایان رسید. این نتیجه در حالی رقم خورد که سپاهان بدترین رکورد را در تاریخ فوتبال خود در لیگ برتر بر جای گذاشت و استقلال هم نتوانست نایب قهرمانی را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدار حواشی  داشت که برخی از آنها به شرح زیر است: 

 پیش از شروع مسابقه ترافیک سنگینی در مسیر ورودی ورزشگاه وجود داشت.

سپاهانی هایی که در ورزشگاه نقش جهان خود را برای دیدار با استقلال به این ورزشگاه رسانده بودند، پیش از شروع مسابقه بارها به تشویق امیر قلعه نویی پرداختند.

با هماهنگی صورت گرفته هواداران استقلال از درب پارکینگ مخصوص مسوولان و خبرنگاران وارد شدند و به همین جهت پارکینگ ضلع شمالی ورزشگاه به هواداران استقلال اختصاص یافته بود.

حدود هزاران هوادار استقلال پشت در‌ب‌های بسته ورزشگاه منتظر گرفتن اجازه برای ورود به نقش‌جهان بودند،تعدادی از هواداران استقلال که بلیت داشتند با اجازه  مسوولان به سمت جایگاه های هواداران سپاهان رفتند ولی پیش از شروع بازی اعلام شد تا آن‌ها به سمت جایگاه استقلالی‌ها بروند؛ این موضوع اعتراض هواداران سپاهان را به دنبال داشت و درگیری‌هایی را هم ایجاد کرد.

هواداران استقلال بنری را برای  حمایت از مهدی قائدی مهاجم جوان این تیم به ورزشگاه آورده‌اند که روی آن نوشته شده: بود .«زود برگرد».

سپاهانی‌ها پیش از آغاز بازی با تمامی اعضای کادر فنی و نیمکت حلقه اتحاد تشکیل دادند.

امید ابراهیمی و سیدمهدی رحمتی به سمت نیمکت سپاهان آمدند و رخصت گرفتند.

هوادران سپاهان در دقیقه ٤ بازی، به تشویق بازیکن محبوب تیم خود، محرم نویدکیا پرداختند.

امیرمسعود هراتیان رئیس هیأت فوتبال استان اصفهان برای تماشای این دیدار در نقش‌جهان حضور پیدا کرد.

پس از گل استقلال تنش میان هواداران سپاهان زیاد بود و در جایگاه ویژه هم درگیری‌هایی به وجود آمد.

تصمیم  داور بر روی صحنه مشکوک در محوطه جریمه روی ساسان انصاری موجب اعتراض هواداران سپاهان و پرتاب یک نارنجک شد.

در پایان نیمه اول مهدی رحمتی، گلر استقلال با ابراهیم‌زاده که به شدت از دست داور ناراحت بود، صحبت کرد.

دو خانم مرد‌پوش پشت درب ورزشگاه نقش جهان  که برای دیدن این مسابقه قصد ورود به ورزشگاه را داشتند قبل از ورود به داخل شناسایی شدند.

سیاوش یزدانی و امید نورافکن در دقیقه 63 با یکدیگر درگیر شدند،در این صحنه داور به امید نورافکن و مهدی شریفی کارت زرد نشان داد و هواداران در زمان این درگیری بطری آب به داخل زمین پرتاب کردند.

 

هواداران سپاهان از دقیقه 75 نسبت به  کسب نتایج  ضعیف این فصل اعتراض کردند ، بازیکنان را بی‌غیرت خواندند و علیه آن‌ها شعار سر دادند.

امیر قلعه‌نویی  در دقایق پایانی از سوی هواداران سپاهان به صورت ویژه تشویق شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استقلال اصفهان جهان زمین محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان

وزیر ورزش و جوانان طی دستوری به رییس فدراسیون فوتبال، از او خواست ضمن بررسی اتفاقات رخ داده در برخی از ورزشگاه‌های کشور، گزارش آسیب‌شناسی از رخ‌دادهای اخیر را ارائه کند.

به گزارش مشرق، در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رییس فدراسیون فوتبال آمده است: «همان‌طور که مطلع هستید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و هم‌چنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و هم‌چنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم کرده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و هم‌چنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تأکید کنم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همان‌طور که بارها تأکید کرده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و هم‌چنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث این‌چنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری خواهد کرد.»

دیگر خبرها

  • مربی خارجی تیم ملی میهمان ویژه بازی سپاهان - استقلال خوزستان
  • انرژی‌ای که رامین در نقش جهان هم نیاز دارد (عکس)
  • عکس| امید نورافکن پیش از اقدام جنجالی علیه پرسپولیس
  • باز هم جنگ در آزادی؛ نورافکن هواداران پرسپولیس را عصبانی کرد
  • عکس| امید نورافکن پیش از ماجرای جنجالی علیه پرسپولیس
  • فرار سریع نورافکن از هواداران پرسپولیس (عکس)
  • بیانیه جدید باشگاه سپاهان؛ لیدرهای قسمت بانوان را شناسایی کنید
  • ستاره‌های سپاهان پشت باشگاه و هواداران (عکس)
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان
  • چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال