Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@15:51:32 GMT

خط پر رنگ اصفهان ابتکار نوینی است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۷۷۰۳۹

خط پر رنگ اصفهان ابتکار نوینی است

هنرمند معمار و نقاش اصفهان گفت: اسکیس یک  اثر هنری است که هنرمند و معمار با توجه به سوژه ای که می بینند طرح های متفاوت و زیبایی را به دلیل دید خصوصی خود طراحی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سلیمان ساسون در گردهمایی "خط پُر رنگ اصفهان" که بعد از ظهر جمعه _هفتم اردیبهشت‌ماه_ در موزه هنرهای معارصر اصفهان برگزار شد،  با بیان اینکه اسکیس یک طرح ذهنی است و باید در حداقل زمان انجام شود، اظهار کرد: اسکیس برای دانشجویان بسیار مفید است چراکه به قوی شدن ذهن و دست آنان می انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اسکیس یک  اثر هنری است که هنرمند و معمار  با توجه به سوژه ای که می بینند طرح های متفاوت و زیبایی را به دلیل دید خصوصی خود طراحی می کند.

ساسون با بیان اینکه اسکیس مانند دوربین نیست و هر فردی با طرح و ایده خود طراحی می کنند، ادامه داد: آثار تاریخی شهرهایی مانند اصفهان، یزد، کرمان و شیراز از سوژه های بسیاری برخوردار است و جهانگردان طرح های بسیار جذابی از این آثار تاریخی خلق کرده اند، ضمن اینکه نسخه برداری از آثار گذشته به رشد خلاقیت افراد و خلق آثار می انجامد.

این هنرمند معمار و نقاش خاطرنشان کرد: متاسفانه امکانات دیجیتالی باعث ضعیف شدن دانشجویان معماری شده است، بنابراین آنها باید برای قوی شدن و رسیدن به موفقیت های بیشتر هنگام طراحی از دست خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: رشته معماری یک رشته هنری است و افرادی که به هنر علاقه ندارند نباید معماری را انتخاب کنند چرا که در این رشته موفق نخواهند شد.

ساسون افزود: طراحی معماری با نقاشی متفاوت است چراکه خطوط در معماری، منسجم، با تاکید بیشتر و مفید و مختصر است ولی نقاشان از خط و هاشور استفاده می کنند ضمن اینکه در اسکیس برای القا یک اثر باید به صحیح بودن تناسبات، اندازه ها، پرسپکتیو، نقاط و دوری از پرگویی خطوط توجه کرد.

این معمار و نقاش کلیمی اصفهان تصریح کرد: موزه هنرهای معاصر اصفهان با برگزاری خط پررنگ اصفهان ابتکار نوینی را برای دانشجویان و مهندسین شهر ارایه کرده است و امیدواریم این برنامه های فرهنگی برای رشد و شکوفایی ادامه یابد تا شاهد پیشرفت جوانان باشیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طراحی هفته فرهنگی اصفهان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي اصفهان در مسیر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ ابتکار قاچاقچیان در اتوبان ساوه تهران نصف اتوبان را مسدود کرد

تین نیوز

یک راننده کامیون چند شب پیش شاهد عینی حادثه ای عجیب در اتوبان ساوه تهران بود که نصف اتوبان را مسدود کرد.

به گزارش تین نیوز، این شاهد عینی در شبکه های اجتماعی نوشت: رانندگانی که در مسیر اصفهان به تهران تردد می کنند شامگاه 30 و بامداد 31 فروردین در اتوبان ساوه به تهران شاهد حادثه ای بودند که مسدودی نصف اتوبان را به دنبال داشت.

وی در شرح حادثه گفت: نزدیک به پل همدان‌ تا رو به روی مامونیه داخل اتوبان مقدار زیادی میلگرد که‌ به صورت حرفه ای چهار شاخ شده بود داخل جاده ریخته شده بود.

این راننده افزود: به دلیل تاریکی هوا، لاستیک حدود 20 تا 30 دستگاه خودرو بر اثر رد شدن از روی این میخ های چهار شاخه ترکید و نصف اتوبان مسدود شد.

وی از رانندگانی که در این مسیر تردد می کنند خواست یا در طول روز از این مسیر تردد کنند و یا دقت بیشتری به جاده داشته باشند.

یکی دیگر از رانندگان نیز در مورد این حادثه گفت: این میخ ها توسط شوتی ها یا همان خودروهای حامل کالای قاچاق و برای جلوگیری از تعقیب توسط پلیس راهور و نیروی انتظامی در جاده ها ریخته می شود و در اتوبان تبریز مشابه این حادثه نیز اتفاق افتاده است.

قابل ذکر است پیش از این نیز  تعدادی از رانندگانی که در محورهای مواصلاتی کشور تردد می کنند در تماس با تین نیوز از تخلفات رانندگان شوتی اظهار گله و شکایت کرده و خواستار نظارت بیشتر نیروهای انتظامی با این پدیده شده بودند.

 سردار احمدرضا رادان فرمانده نیروی انتظامی کشور نیز اواخر سال 1402 از مقابله جدی پلیس با شوتی ها خبر داده و اعلام کرده بود که با اقدامات آتی نیروی انتظامی و پلیس راهور، پدیده شوم خودروهای شوتی که از یک سو موجب اختلال ترافیک جاده ها و از سوی دیگر موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند، برچیده خواهد شد.به گفته وی در سالجاری ۵۰۰ نفر از هم وطنان در جاده ها بر اساس حوادث ناشی از تخلفات خودروهای شوتی جان خود را از دست داده اند. ضمنا تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی نیز در مقابله با این پدیده به شهادت رسیده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ ابتکار قاچاقچیان در اتوبان ساوه تهران نصف اتوبان را مسدود کرد
  • تبریک روز معمار ۱۴۰۳ + متن، عکس نوشته، پیام و پوستر Architecture Day
  • روز معمار ۱۴۰۳ چه روزی است + تاریخ در ایران، زندگینامه شیخ بهایی و فلسفه
  • ابتکار جدید کره برای افزایش نرخ ازدواج و جمعیت‌آوری را ببینید | فیلم
  • شوک به سیتی: پایان کار معمار قهرمانی‌ها
  • توسعه رویداد‌های رقابتی مسئله‌محور بنیاد نخبگان
  • ببینید | ابتکار جدید کره برای افزایش نرخ ازدواج در جوانان؛ راه‌اندازی قطار سریع‌السیر!
  • پرورش هوشمند گیاهان با ابتکار تیم دانش‌آموزی
  • برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است
  • چه فناوری‌های نوینی در صنعت کشاورزی به کار گرفته می‌شود؟