Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@13:31:13 GMT

کسری بودجه کشورهای اروپایی چه قدر است؟

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۷۷۰۶۰

به گزارش ایسنا، در سال ۲۰۱۷ بدهی و کسری بودجه دولت های اروپایی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است. کسری بودجه منطقه یورو در سال ۲۰۱۶ به نسبت تولید ناخالص داخلی آن ۱.۵ درصد بود.

در سال ۲۰۱۷ کشور مالت با ۳.۹ درصد مازاد بودجه، بیشترین مازاد بودجه را داشته است و پس از این کشور، قبرس با ۱.۸ درصد، جمهوری چک با ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد، لوکزامبورگ با ۱.۵ درصد، سوئد و آلمان هر دو با ۱.۳ درصد و هلند با یک درصد مازاد بودجه قرار دارند. کشورهای دانمارک، بلغارستان، یونان، کرواسی، لیتوانی واسلوونی نیز دیگر کشورهایی بوده اند که مازاد بودجه داشته اند. از سوی دیگر اسپانیا با کسری بودجه منفی ۳.۱ درصدی و پرتغال با کسری بودجه منفی سه درصدی، بیشتر از سایر کشورها کسری داشته اند.

تا پایان سال ۲۰۱۷، کمترین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی مربوط به استونی با ۹ درصد بوده است و پس از این کشور، لوکزامبورگ با ۲۳ درصد، بلغارستان با ۲۵.۴ درصد، جمهوری چک با ۳۴.۶ درصد، رومانی با ۳۵ درصد و دانمارک با ۳۶.۴ درصد قرار دارند.

۱۵ کشور اروپایی بیش از ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی خود بدهی دارند که بالاترین بدهی متعلق به یونان با ۱۷۸.۶ درصد است و پس از این کشور ایتالیا با ۱۳۱.۸ درصد، پرتغال با ۱۲۵.۷ درصد و بلژیک با ۱۰۳.۱ درصد قرار دارند.

تا پایان سال ۲۰۱۷، مخارج دولتی کشورهای منطقه یورو معادل ۴۷.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی بوده است. هم در منطقه یورو و هم در اتحادیه اروپا، میزان مخارج دولتی به نسبت سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ کاهش یافته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۷۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال برای معرفی گزینه‌های احتمالی سرمربیگری تیم ملی آقایان ایران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون، محسن معرفی‌فر دبیر کل، عنایت‌الله آتشی، علی توفیق، محسن شاه‌علی، فرزاد کوهیان (به صورت آنلاین) و سعید تابش‌نیا برگزار شد و پنج ساعت به طول انجامید.   سعید تابش‌نیا سخنگو کمیته فنی درباره این نشست گفت: در این نشست ۴ گزینه ایرانی و ۵ گزینه خارجی معرفی و بررسی شدند و در نهایت دو مربی خارجی و دو مربی ایرانی برای مذاکره انتخاب شدند. مارکو راموندینو Marco Ramondino چهل و سه ساله از ایتالیا و رادوان تریفونوویچ Radovan Trifunovic پنجاه و چهار ساله از اسلوانی دو گزینه خارجی هستند. اسامی دو مربی ایرانی به دلیل حساسیت رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال آقایان ایران پس از پایان این مسابقات اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه