Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آسوشيتدپرس، سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در کنفرانس خبري مشترک با نيکاس کريستودوليدس همتاي قبرسي خود در مسکو، در سخناني درباره سوريه گفت: «اجراي تصميم شوراي امنيت سازمان ملل متحد به علت حملات هوايي بدون توجيه و غيرقانوني آمريکا، انگليس و فرانسه در چهاردهم آوريل به بهانه ادعاي استفاده دولت سوريه از تسليحات شيميايي، مختل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
لاوروف درباره پرونده حمله شيميايي به جاسوس سابق روس در انگليس هم گفت: «ما معتقديم هر اتهامي درباره استفاده از تسليحات شيميايي در هر جايي بايد در چارچوب قوانين بين المللي و به ويژه در سازمان منع تسليحات شيميايي بررسي شود. »

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۷۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند

به گزارش  «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ATV بوسنی با بیان اینکه در حال حاضر هیچکس برای یک مذاکره صلح جدی و واقعی با ما اعلام آمادگی نکرده است، اظهار کرد: بر اساس اظهار نظرهایی که از رهبران اوکراین، ایالات متحده و کشورهای اروپایی و سیاستمداران این کشورها شنیده می‌شود، هیچ یک از آنها برای گفت وگوی جدی آماده نیستند.

لاوروف در ادامه افزود: غرب تلاش می‌کند به هر طریق ممکن با استفاده از ابزارهای دروغ‌پراکنی، باج‌خواهی یا با دادن قول‌های واهی، حداکثر تعداد ممکن از کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب جهانی را به کنفرانس سوئیس بکشاند.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه به انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا اشاره و تاکید کرد که برای مسکو بین رئیس جمهور دموکرات یا جمهوریخواه تفاوتی وجود ندارد چرا که هر دو حزب در ایالات متحده، روسیه را دشمن خود می‌دانند و فارغ از اینکه رئیس جمهور این کشور از کدام حزب انتخاب شود، سعی خواهد کرد مسکو را شکست دهد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: اینکه ما باید از سوی مقام‌های آمریکایی یک دشمن محسوب شویم یا یک رقیب به حساب بیاییم، نکته ظریفی است اما در هر صورت هدف واشنگتن، شکست استراتژیک روسیه است.

گفتنی است، ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه سوئیس پیش‌تر در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: بنا به درخواست اوکراین، ما قصد داریم تا تابستان کنفرانسی در سطح عالی درباره صلح در اوکراین ترتیب دهیم تا برای رسیدن به هدف مشترکمان با هم همکاری کنیم.

وی افزود: طرح صلح زلنسکی احیای تمامیت ارضی اوکراین، خروج تمامی نیروهای روسیه، حفاظت از منابع غذایی و انرژی، ایمنی هسته‌ای و آزادی تمامی اسیران جنگی را در نظر گرفته است.

همچنین دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین نیز در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: اگر همه ما یک موضع اصولی داشته باشیم و با هم عمل کنیم، روسیه نمی‌تواند صدای اکثریت جهانی را نادیده بگیرد و فرمول صلح زلنسکی دقیقاً نشان دهنده چنین فرصتی است.

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل هم در اظهاراتی در این باره، افزود: نباید زمان را برای طرح‌های بیهوده اوکراین و برای مذاکره بر اساس فرمول صلح زلنسکی تلف کرد.

سفیر مسکو در سازمان ملل گفت: این طرح فقط یک اولتیماتوم به روسیه و تلاش برای جذب هرچه بیشتر کشورها به جلسات بی پایان در مورد این پروژه خیالی است.

دیگر خبرها

  • تسلیحات ممنوعه صهیونیستی پیکر شهدای غزه را ذوب می‌کند
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی